km stand valt half weg
-
cabrio328
km stand valt half weg
ik heb in mijn 328 al vanaf aankoop (mei 2010) last van het half wegvallen van de km en dagteller. dan doen alleen de onderste delen het.het ene moment werkt het wel goed en 2/3 deel van de rit is het niet goed. ik heb al eens een donor teller display gekocht en hieruit het deel van de digitale aanduiding overgezet. dit bied geen oplossing. nu heb ik het vermoeden dat het te maken heeft met met de klem die over het paneeltje zit. dit is een rechthoekig metalen hoekstrip met een soort klemmen naar beneden. ik denk dat deze te veel speling heeft en daardoor geen goed contact maakt. heeft iemand hier ervaring mee? wie weet een oplossing? 
- Denniz0229
Re: km stand valt half weg
Ik heb dit ook gehad met mijn cabrio.
soms viel tijdens het rijden een deel uit en schoot soms weer aan, vooral op hobbel wegen.
toen heb ik de hele teller unit uit elkaar gehaald maar kon niets vinden wat echt defect was, het zat wel allemaal een beetje losjes zoals jij omschrijft met die klemmen.
nadat ik alles weer solide in elkaar gezet heb nooit meer last van gehad.
dus ik zou gewoon de klemmen met een beetje handigheid strakker te krijgen.
soms viel tijdens het rijden een deel uit en schoot soms weer aan, vooral op hobbel wegen.
toen heb ik de hele teller unit uit elkaar gehaald maar kon niets vinden wat echt defect was, het zat wel allemaal een beetje losjes zoals jij omschrijft met die klemmen.
nadat ik alles weer solide in elkaar gezet heb nooit meer last van gehad.
dus ik zou gewoon de klemmen met een beetje handigheid strakker te krijgen.
-
cabrio328
dat wordt dus opnieuw uitbouwen van de teller. ik zal er extra op letten dat de klem strakker komt. ik hoop dat het werkt. eerst moet het beter weer worden. gr.
- Denniz0229
-
cabrio328
vandaag was het droog weer, dus tijd voor de auto. de tellerbak weer eens uitgebouwd. de klip waar het plaatje van de km mee vast zit klemt niet goed, het plaatje zit nog iets los. ik heb een rolletje kunststof plakband gepakt, op lengte afgeknipt en over de lengte half dubbel gevouwen. hierna op breedte van ongeveer 7 mm afgeknipt en tussen de klam gedaan over de hele lengte van het onderliggand plaatje. op deze manier druken de contakten beter naar beneden. Na inbouwen heb ik nog een ronde gereden, het blijft nu goed werken. omdat ik de tellerbak er uit had heb ik van mijn donor tellerbak alle lampjes er uitgehaald en in de ontbrekende openingen van mijn eigen tellerbak gezet, behalve het gloeilampje voor een diesel. ze werken niet allemaal, maar wel enkele andere die ik nog niet eerder gezien had. ze gaan na het starten ook uit, een meevaller dus. mijn zondag lijkt weer nuttig besteed.
- Denniz0229