loopt onrustig in toeren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
rogé

loopt onrustig in toeren

Bericht door rogé » 31 mar 2012, 11:36

beste allemaal wie kan mij helpen mijn e 36 316 i loopt hoog in toeren en gaat dan weer in stationair stand lopen en dan weer hoog wie kan mij vertellen wat het kan zijn heb de carterventilatie klep al vervangen en div slangen mijn gevoel zegt dat de kop pakking versleten is maar om er zeker van te zijn wil ik wel wat raad .

groet Rogé

Sensenmann

Re: loopt onrustig in toeren

Bericht door Sensenmann » 31 mar 2012, 11:59

Stappenmotor .... Heb je daar de slang ook van vervangen ? Of het ding 's schoon gemaakt ? Koppakking is dicht of lek.
Niet zeuren, gewoon gas geven ....
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

rogé

Bericht door rogé » 31 mar 2012, 12:21

stappen motor heb ik nog niet aan gedacht . heb het gevoel dat de koppakking lek is kan ik dat controleren

Sensenmann

Bericht door Sensenmann » 31 mar 2012, 12:37

Je zou een " snuffelaar " in je reservoir kunnen steken. Vrijwel iedere garage heeft zo'n ding die meet of er Co in je KVS zit.Je kunt ook kijken of er waterdruppels aan je peilstok zitten. Maar hoezo die koppakking, wordt je auto te heet, pluimt 'ie wit of zwart / grauw. Borrels in je reservoir, zoete uitlaatlucht ?
Afbeelding

rogé

Bericht door rogé » 31 mar 2012, 12:43

hij ruikt vaker na koel vloeistof. de stappen motor waar zit die ongeveer moet ik die schoon maken met ontvetter

Sensenmann

Bericht door Sensenmann » 31 mar 2012, 18:13

M40 / M43 effe denken ... Zit die niet onder of aan de zijkant van je inlaatspruitstuk ? Er zit een klep in die redelijk los moet zitten. Gewoon uitblazen met remmenreiniger, in de hand beetje over de lengte as van het ding heen en weer schudden / draaien zodat je het klepje hoort tikken. Die slangen willen ook vaak scheuren op de aansluiting aan de stappen motor. Dat je KVS ruikt, is dat uit de uitlaat, of zou 'ie niet gewoon ergens lekken. Of idd. druk opbouwen in je radiator en dat 'ie er wat uitdrukt. Verliest 'ie ook KVS, maw. moet je regelmatig bijvullen ?
Afbeelding

rogé

Bericht door rogé » 01 apr 2012, 13:47

heb de stappen motor net schoon gemaak hij was inderdaad vuil het is inderdaad een stuk minder maar het is nog niet helemaal weg nu hoor ik wel dat hij lucht uit blaast zo van hmmmsst hmmsst net of je over druk hebt op een turbo wat zou het dan nog kunnen zijn . zou het ook de gas klep kunnen zijn maar als ik deze wil uit bouwen dan moet ik het hele spruit stuk er af bouwen daarom zou ik graag willen weten of het dat zou kunnen zijn .

Sensenmann

Bericht door Sensenmann » 03 apr 2012, 08:12

Ik durf je dat niet met zekerheid zo op afstand te zeggen. gaskleppen en sensoren kunnen wel 'ns raar doen, maar dat lucht geluid wat je hoort kan ik ook niet zo verklaren. Toch speuren naar een lek denk ik. Met draiende motor 's wat remmen reiniger gaan spuiten op je slangen en kijken of de motor met een verhoogd toerental gaat lopen
Afbeelding

dw70

Bericht door dw70 » 03 apr 2012, 09:32

zit er nog een carterventilatieslang naar het gasklephuis toe bij de M40? Die zat bij de e30 M20 motor 10 tegen 1 altijd potdicht met de jaren. Liep daardoor ook niet lekker stationair. Weet alleen niet of je deze ook nog hebt.

Je hoeft toch niet het hele spruitstuk af te bouwen om aan de gasklep te komen?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”