co gehalte te hoog

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
reinhold
Contacteer:

co gehalte te hoog

Bericht door reinhold » 21 mar 2012, 17:57

Mijn 328 is vandaag afgekeurd, mijn co gehalte was te hoog wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik tank bij een goedkope tankstation maar ik heb dit jaar ook een kapotte koppakking gehad dus veel koelvloeistof in mijn uitlaat kan de kat daardoor kapot zijn gegaan waardoor de co te hoog is

Hitz

Re: co gehalte te hoog

Bericht door Hitz » 21 mar 2012, 18:09

Ik heb zelf ook een 328i, maar ik heb geen katalysator meer. Het was dus wel even spannend toen die afgelopen jaar voor de APK moest. Ik vreesde het ergste voor de viergasmeting. Hij was in eerste instantie niet door de CO meting gekomen, maar de garagehouder vertelde me dat ze het gasklephuis hadden schoongemaakt en dat een monteur voor de meting m'n auto even flink heeft warmgereden en toen viel die, zonder katalysator dus, nét aan binnen de grens.

Misschien dat het schoonmaken van je gasklephuis en de auto even flink warm rijden voldoende is?
330d

reinhold
Contacteer:

Bericht door reinhold » 21 mar 2012, 19:51

Ik ga morgen even een toevoeging in de benzine gooien om de inspuiters goed schoon te maken en ga even andere benzine tanken en dan zal ik hem even goed warm rijden. hij word meestal gebruikt voor kleine eindjes.

AdE39

Bericht door AdE39 » 21 mar 2012, 21:41

Hallo beste BMW vrienden,

het beste is dat men een aantal dagen van te voren even de auto eens wat flinke stukken laat rijden, dan brand alles eens lekker schoon, zo ook de Kat.
Zeker zoals bij reinhold en Hitz het geval is met vele korte afstandjes.

Een toevoeging in de tank zoals een reiniger voor de injectoren dat kan misschien werken.

Maar dat even lekker een flink stuk van een goede 100 km laten rijden is zeker zoe goed.

Succes, beste mannen. :duimen:

Met vriendelijke groet ,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”