temperatuurmeter
temperatuurmeter
Hallo
Ik heb sinds kort een bmw e36 316i uit 1998 op lpi.
Nu valt mij op dat de temperatuurmeter pas na ong 10 km in het midden staat is dit normaal?
Verwarming werkt volgens mij wel normaal.
Dit is mijn eerste bmw dus weet niet wat bij bmw normaal is.
Ik heb sinds kort een bmw e36 316i uit 1998 op lpi.
Nu valt mij op dat de temperatuurmeter pas na ong 10 km in het midden staat is dit normaal?
Verwarming werkt volgens mij wel normaal.
Dit is mijn eerste bmw dus weet niet wat bij bmw normaal is.
BMW E46 316i
Re: temperatuurmeter
als je rustig rijd wel, vooral deze tijden komen ze wat minder rap op temperatuur. mijn 325 was voor de caravan met paar km al op temperatuur, maar vandaag weer zonder caravan duurde het eventjes
Kalm an... en rap wat..!
over het algemeen duurt het wel een stukje voordat de bmw motoren warm zijn dit klopt wel ja..
>>>>Showroom E36's<<<<
Het verschilt natuurlijk voor iedereen. Heb je gelijk van huis een aantal stoplichten of draai je gelijk de snelweg op. Dat verschilt per rijder. Meestal wacht ik tot de naald in het midden staat. Dan nog 5 minuten erbij en dan is je olie ook op temperatuur.
En daar gaat het om. Olietemperatuur.
Wil je de ketel heel houden en geen scheve kop krijgen houd je tot de meter in het midden staat het toerental onder de 3000. En 2500 max als hij echt steenkoud is.
Dan heb je er een leven lang plezier van.
En heb je flink gasgegeven en kom je thuis, laat je hem een minuut stationair draaien op zijn plek. Gelijk afzetten is dan uit den boze met al dat aluminium.
En daar gaat het om. Olietemperatuur.
Wil je de ketel heel houden en geen scheve kop krijgen houd je tot de meter in het midden staat het toerental onder de 3000. En 2500 max als hij echt steenkoud is.
Dan heb je er een leven lang plezier van.
En heb je flink gasgegeven en kom je thuis, laat je hem een minuut stationair draaien op zijn plek. Gelijk afzetten is dan uit den boze met al dat aluminium.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
nu ik een nieuwe thermostaat heb de mijne al na 5 min al op temperatuur! Wat jij zegt is niet helemaal waar hoor dw70.... 5 min erbij en je olie is op temperatuur... daar zijn nog wel aardig wat kmtjes voor nodig hoor...uiteraard verschilt dat ook qua omstandigheid... als ik kijk naar de volkswagen passat van mijn broer (2,8 liter vr6) die kan ook olie temperatuur meten...koelvloeistof is altijd vrij snel warm...maar olie duurd echt wel even tijdje en flink wat kmtjes hoor! (of bedoel je 4 cilinders? die zullen sneller warm zijn?)
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
o dat ben ik helemaal met je eens dat 5 minuten niet genoeg zijn. Maar het gros heeft geen geduld. Dat is "minimum peil" om het zo maar te zeggen... 
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Hallo
Ik heb de thermostaat vervangen en de meter staat nu binnen 5 minuten in het midden
Ik heb de thermostaat vervangen en de meter staat nu binnen 5 minuten in het midden
BMW E46 316i