Deur op slot
Deur op slot
Als eerder een onderwerp geplaatst, ik krijg mijn rechter portier van mijn coupé niet open.
De cv motor reageert niet , ik heb de deur aan de binnenkant open gemaakt en heb wel spanning gemeten op de stekker v.d. c.v.
Mijn deur krijg ik aan de binnenkant ook niet open, deze blijft in het slot .
Weet iemand hoe je de deur van binnen uit kunt openen?
De cv motor reageert niet , ik heb de deur aan de binnenkant open gemaakt en heb wel spanning gemeten op de stekker v.d. c.v.
Mijn deur krijg ik aan de binnenkant ook niet open, deze blijft in het slot .
Weet iemand hoe je de deur van binnen uit kunt openen?
BMW 323i coupe
Re: Deur op slot
Hallo beste Gbro,
Dan zal het servo motortje defect kunnen zijn van de centrale vergrendeling in het portier.
Kun je misschien ook bij het vetrgrendelings stangetje komen, trek daar eens aan, vaak gaat dan de deur van het slot, en kan hij gewoon geopend worden.
Heb je misschien een carjack knop op de middenconsole zitten, die misschien dit veroorzaakt!!
Met deze carjack knop kan je dus snel de portieren op slot zetten.
ik weet dus niet of dit bij uw BMW gemonteerd zit.
ik heb dus een E39 die dit wel heeft, en als er een probleem is met deze schakelaar, dan kan dit probleem ook voorkomen.
Ik denk dat je mischien beter kan proberen om met een lasdraad het portier van het slot kan gaan hengelen.
Haal daarbij het rubber weg dat het portier afsluit van inwateren aan de onderzijde waar de ruit het portier in gaat, je hebt dan meer zicht waar je mee bezig bent.
Het zal anders erg moelijk worden om het bekledings paneel te verwijderen als de deur gesloten is.
Lukt het met de sleutel ook niet, dit natuurlijk wel indien er op dat portier een cilinder slot aanwezig is uiteraard.
Het kan een lastig probleem zijn, als het helemaal niet lukt om het portier open te krijgen, dan is de dealer misschien een goede optie, deze weten vaak wel een manier om het portier te openen.
Succes, en ik hoop dat het gaat lukken.
met vriendelijke groet,
Ad
Dan zal het servo motortje defect kunnen zijn van de centrale vergrendeling in het portier.
Kun je misschien ook bij het vetrgrendelings stangetje komen, trek daar eens aan, vaak gaat dan de deur van het slot, en kan hij gewoon geopend worden.
Heb je misschien een carjack knop op de middenconsole zitten, die misschien dit veroorzaakt!!
Met deze carjack knop kan je dus snel de portieren op slot zetten.
ik weet dus niet of dit bij uw BMW gemonteerd zit.
ik heb dus een E39 die dit wel heeft, en als er een probleem is met deze schakelaar, dan kan dit probleem ook voorkomen.
Ik denk dat je mischien beter kan proberen om met een lasdraad het portier van het slot kan gaan hengelen.
Haal daarbij het rubber weg dat het portier afsluit van inwateren aan de onderzijde waar de ruit het portier in gaat, je hebt dan meer zicht waar je mee bezig bent.
Het zal anders erg moelijk worden om het bekledings paneel te verwijderen als de deur gesloten is.
Lukt het met de sleutel ook niet, dit natuurlijk wel indien er op dat portier een cilinder slot aanwezig is uiteraard.
Het kan een lastig probleem zijn, als het helemaal niet lukt om het portier open te krijgen, dan is de dealer misschien een goede optie, deze weten vaak wel een manier om het portier te openen.
Succes, en ik hoop dat het gaat lukken.
met vriendelijke groet,
Ad
Beste Ad,
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad van binnenuit de deurbekleding los gehaald, wel eerst destoel eruit gehaald.
De deur was niet van binnen-of buiten af te openen ,ook géén cylinderslot aanwezig.
Er zit géén carjack knop is.
Ik heb inmiddels de spanning vd connector vd cv motor gecheckt en is ok.
Ik denk idd. dat de stelmotor kapot is en heb inmiddels een andere besteld.
Na dat de cv motor was verwijderd, kon ik de deur open maken.
Nu maar heopen dat het porbleem met een andere stelmotor is opgelost.
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad van binnenuit de deurbekleding los gehaald, wel eerst destoel eruit gehaald.
De deur was niet van binnen-of buiten af te openen ,ook géén cylinderslot aanwezig.
Er zit géén carjack knop is.
Ik heb inmiddels de spanning vd connector vd cv motor gecheckt en is ok.
Ik denk idd. dat de stelmotor kapot is en heb inmiddels een andere besteld.
Na dat de cv motor was verwijderd, kon ik de deur open maken.
Nu maar heopen dat het porbleem met een andere stelmotor is opgelost.
BMW 323i coupe
Hallo Gbro,
Nou ik denk dat het wel afdoende is om de servomotor te vernieuwen.
Als er spanning aanwezig is op de connector/stekker, dan zal het wel, je kan natuurlijk ook nog even uitzoeken of er een goede massa aanwezig is.
want een slechte massa kan de hele zaak ook flink op zijn kop zetten, dan werkt het ook mooi niet.
Gelukkig maar dat de stoel gedemonteerd kon worden, vaak kan je er soms net niet bij.
Of je moet helemaal op je kop gaan staan om het te klaren.
Ik dacht het nog wel, aan de rechterzijde zit tegenwoordig helemaal geen cilinderslot meer in het portier, bij de E39 van mij ook niet.
Maar wel die carjack schakelaar, en die heb ik bij een goede vriend van mij ook al vervangen, bij hem was het deze schakelaar die op een spoor defect was gegaan, ook de rechterzijde.
Dan schakelt hij het portier ook niet vrij.
Nou, gelukkig kan je de klus klaren als de nieuwe servomotor binnen komt.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Nou ik denk dat het wel afdoende is om de servomotor te vernieuwen.
Als er spanning aanwezig is op de connector/stekker, dan zal het wel, je kan natuurlijk ook nog even uitzoeken of er een goede massa aanwezig is.
want een slechte massa kan de hele zaak ook flink op zijn kop zetten, dan werkt het ook mooi niet.
Gelukkig maar dat de stoel gedemonteerd kon worden, vaak kan je er soms net niet bij.
Of je moet helemaal op je kop gaan staan om het te klaren.
Ik dacht het nog wel, aan de rechterzijde zit tegenwoordig helemaal geen cilinderslot meer in het portier, bij de E39 van mij ook niet.
Maar wel die carjack schakelaar, en die heb ik bij een goede vriend van mij ook al vervangen, bij hem was het deze schakelaar die op een spoor defect was gegaan, ook de rechterzijde.
Dan schakelt hij het portier ook niet vrij.
Nou, gelukkig kan je de klus klaren als de nieuwe servomotor binnen komt.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb de cv motor losgekoppeld en zo van binnen uit de deur geopend.
Heb via Ebay-de een vervangende aangeschaft en met een beetje moeite terug geplaatst.
Alles werkt weer naar behoren, dus voor ongeveer € 30.- opgelost.
Heb via Ebay-de een vervangende aangeschaft en met een beetje moeite terug geplaatst.
Alles werkt weer naar behoren, dus voor ongeveer € 30.- opgelost.
BMW 323i coupe
Hallo beste Gbro,
Kijk dat is weer opgelost, en voor een hele vriendelijke prijs ook nog.
Succes.
Prettig weekend gewenst.
met vriendelijke groet,
Ad
Kijk dat is weer opgelost, en voor een hele vriendelijke prijs ook nog.
Succes.
Prettig weekend gewenst.
met vriendelijke groet,
Ad
Bedankt voor je reacties Ad,
Daar heb je tenminste nog wat aan.
Wat betreft de andere issue. ik dacht ook aan de aandrijflijn.
Ik hoop idd dat het de hardyschijf is en niet mijn cardan zelf.
Achterrubber is onlangs vervangen.
Ook een goed weekend gewenst !
Groet, Geertjan
Daar heb je tenminste nog wat aan.
Wat betreft de andere issue. ik dacht ook aan de aandrijflijn.
Ik hoop idd dat het de hardyschijf is en niet mijn cardan zelf.
Achterrubber is onlangs vervangen.
Ook een goed weekend gewenst !
Groet, Geertjan
BMW 323i coupe
Hallo beste GeertJan,
Geen dank hoor, het is graag gedaan.
Ik begin altijd met het eenvoudigste de Hardyschijf, het is niet zo'n omvangrijke operatie, het tussenas ophang gedeelte is nog iets anders, dat is iets meer werk, vergeet ook niet het rubber waar de versnellingsbak op de steun rust, die kunnen door wat vettigheid ook wel eens verduren.
de controle van de kruiskoppelingen is ook erg eenvoudig.
Neem de beide uiteinden van de cardanas in beide handen, dus aan iedere zijde van de kruiskoppeling, en maak een wringende houding aan, en beweeg met korte bewegingen tegen elkaar in, en ook beide kanten uit, dus eigenlijk van je af en naar je toe, voel je dan speling of tikjes in de handen, dan heeft de kruiskoppeling zijn beste tijd gehad.
Ik zou dus geen nieuwe gaan halen, of vraag dan eerst wel de prijs op, bij een demontage bedrijf kan ook goed, voer dan ook eerst de controles uit.
Wat ook een hele goede mogelijkheid is, kijk eens op ebay.de daar koop ik ook wel mijn onderdelen.
Dat geeft vaak erg veel voordeel op ten opzichte van Nederland.
Woon je dan ook nog vlak bij de Duitse grens, dan zijn de prijzen van het arbeidsloon en de onderdelen ook heel aantrekkelijk.
Het enige nadeel is, je moet alles wel in het Duits zoeken en bestellen, maar dat is best te doen, ik heb veel op Duitsland gereden, dat was mijn voordeel, en kom er nog regelmatig.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Geen dank hoor, het is graag gedaan.
Ik begin altijd met het eenvoudigste de Hardyschijf, het is niet zo'n omvangrijke operatie, het tussenas ophang gedeelte is nog iets anders, dat is iets meer werk, vergeet ook niet het rubber waar de versnellingsbak op de steun rust, die kunnen door wat vettigheid ook wel eens verduren.
de controle van de kruiskoppelingen is ook erg eenvoudig.
Neem de beide uiteinden van de cardanas in beide handen, dus aan iedere zijde van de kruiskoppeling, en maak een wringende houding aan, en beweeg met korte bewegingen tegen elkaar in, en ook beide kanten uit, dus eigenlijk van je af en naar je toe, voel je dan speling of tikjes in de handen, dan heeft de kruiskoppeling zijn beste tijd gehad.
Ik zou dus geen nieuwe gaan halen, of vraag dan eerst wel de prijs op, bij een demontage bedrijf kan ook goed, voer dan ook eerst de controles uit.
Wat ook een hele goede mogelijkheid is, kijk eens op ebay.de daar koop ik ook wel mijn onderdelen.
Dat geeft vaak erg veel voordeel op ten opzichte van Nederland.
Woon je dan ook nog vlak bij de Duitse grens, dan zijn de prijzen van het arbeidsloon en de onderdelen ook heel aantrekkelijk.
Het enige nadeel is, je moet alles wel in het Duits zoeken en bestellen, maar dat is best te doen, ik heb veel op Duitsland gereden, dat was mijn voordeel, en kom er nog regelmatig.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad