Rechter portier coupe gaat niet open
Rechter portier coupe gaat niet open
Kan iemand mij adviseren?
Het rechter portier van mijn 323i coupe gaat niet meer open.
Zowel met de afstandbediening als van binnen uit.
Onlangs 1 x eerder mee gemaakt, daarna werkte de c.v. weer wel op dit porier.
Het rechter portier van mijn 323i coupe gaat niet meer open.
Zowel met de afstandbediening als van binnen uit.
Onlangs 1 x eerder mee gemaakt, daarna werkte de c.v. weer wel op dit porier.
BMW 323i coupe
-
UberPrutser
Re: Rechter portier coupe gaat niet open
Bevroren misschien.
Heb je het nu over het slot of de klink?
Kun je het slot nog openen met de sleutel?
Heb je het nu over het slot of de klink?
Kun je het slot nog openen met de sleutel?
Portier rechts heeft géén slotgat, slot reageert net op centrale vergrendeling?
Kan ook niet van binnen uit worden geopend
Kan ook niet van binnen uit worden geopend
BMW 323i coupe
ik heb zelfde probleem met mijn bmw e36 coupe uit 1993. bij mij gaat het om de linker portier.
het is namelijk zo dat mijn raam al niet naar beneden gaat en soms gaat me deur bijna niet open.
heeft misschien iemand een onderdeel nummer wat ik moet bestellen?? of een goeie afbeelding hoe het er uitziet.
gr
kotje
het is namelijk zo dat mijn raam al niet naar beneden gaat en soms gaat me deur bijna niet open.
heeft misschien iemand een onderdeel nummer wat ik moet bestellen?? of een goeie afbeelding hoe het er uitziet.
gr
kotje
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn E36 maar is wel een sedan.
De enige deur dat bij mij open ging was de bestuurderskant verder rest niks.
Zowel van buiten als binnen ging geen enkel ander deur open.
Bleek het een kwaal te zijn bij de kofferklep, kabelbreuk..
Zo zag het bij mij eruit.. ff solderen krimpkous slangetje erover heen en toen gingen de deurtjes weer open..

De enige deur dat bij mij open ging was de bestuurderskant verder rest niks.
Zowel van buiten als binnen ging geen enkel ander deur open.
Bleek het een kwaal te zijn bij de kofferklep, kabelbreuk..
Zo zag het bij mij eruit.. ff solderen krimpkous slangetje erover heen en toen gingen de deurtjes weer open..

||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
kofferbak ging bij mij ook niet op slot. toen heb ik even de beschermingsrubber weg gehaald en bleek dat er 3 draden waren afgebroken. dus dat heb ik weer aan elkaar vast gemaakt en probleem was opgelost.
maar mijn linker deur blijft raar doen.
gr
kotje
maar mijn linker deur blijft raar doen.
gr
kotje
Laatst gewijzigd door kotje op 03 feb 2012, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus als het portier niet open gaat, kan dit te maken hebben met een kabelbreuk van de koffer klep?
Kofferklep zelf sluit wel af, net als linker portier...
Kofferklep zelf sluit wel af, net als linker portier...
BMW 323i coupe
Mijn kofferklep opende alleen met de sleutel en mijn linkerportier opende ook gewoon.
De kabels maakte sluiting waardoor alles uitviel en de beveiliging erop gaat waardoor alleen de bestuurderskant open gaat.
De kabels maakte sluiting waardoor alles uitviel en de beveiliging erop gaat waardoor alleen de bestuurderskant open gaat.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
bij mij is de kofferklep nu helemaal in orden.
mijn probleem is dat mijn linker portier en dan het raam niet omlaag en omhoog gaat tijdens openen van de deur.
gr
kotje
mijn probleem is dat mijn linker portier en dan het raam niet omlaag en omhoog gaat tijdens openen van de deur.
gr
kotje
Laatst gewijzigd door kotje op 13 feb 2012, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij met is het de bestuurdersdeur en de oorzaak is de kou.
Zodra het s'nachts een paar graden vriest en ik om 05.15 uur naast mijn auto sta om naar mijn werk te gaan begint de ellende;
CV springt open als normaal maar als ik de deur open trek aan de handle, blijft deze in de uitgetrokken positie staan. Ik ga zitten en trek de deur dicht, echter deze blijft open want het slot en de vanger "grijpen" elkaar niet vast. De oplossing voor dat moment is de deur tegen de auto aan trekken, het knopje indrukken en dan de deur stevig dichttrekken.
Na een rit van ca. 50 kilometer en het warm stoken van het interieur wil het nog wel eens lukken dat het slot weer gewoon functioneerd, maar met regelmaat moet ik met veel geklim en gekleuter de wagen aan de andere zijde verlaten. Vaak is de temperatuur s'middags, als ik weer naar huis ga, weer van dien aard dat de deur weer normaal opent.
Vorige winter had ik hier voor het eerst last van, de oorzaak is onbekend. Vanwege het ontbreken van een lekkere beschutte en verwarmde sleuterplaats had ik mij voorgenomen om tijden de eerste de beste gelegenheid dit euvel te verhelpen, maar door omstandigheden ben ik dat helemaal vergeten. Logisch want met de warmere temperaturen heb ik helemaal geen last.
Tot vorige week de ellende wederom begon, en ik zie al op tegen de komende dagen........
Zodra het s'nachts een paar graden vriest en ik om 05.15 uur naast mijn auto sta om naar mijn werk te gaan begint de ellende;
CV springt open als normaal maar als ik de deur open trek aan de handle, blijft deze in de uitgetrokken positie staan. Ik ga zitten en trek de deur dicht, echter deze blijft open want het slot en de vanger "grijpen" elkaar niet vast. De oplossing voor dat moment is de deur tegen de auto aan trekken, het knopje indrukken en dan de deur stevig dichttrekken.
Na een rit van ca. 50 kilometer en het warm stoken van het interieur wil het nog wel eens lukken dat het slot weer gewoon functioneerd, maar met regelmaat moet ik met veel geklim en gekleuter de wagen aan de andere zijde verlaten. Vaak is de temperatuur s'middags, als ik weer naar huis ga, weer van dien aard dat de deur weer normaal opent.
Vorige winter had ik hier voor het eerst last van, de oorzaak is onbekend. Vanwege het ontbreken van een lekkere beschutte en verwarmde sleuterplaats had ik mij voorgenomen om tijden de eerste de beste gelegenheid dit euvel te verhelpen, maar door omstandigheden ben ik dat helemaal vergeten. Logisch want met de warmere temperaturen heb ik helemaal geen last.
Tot vorige week de ellende wederom begon, en ik zie al op tegen de komende dagen........
Present : F40 - 118i / F23n - 218i / F48lci - sDrive20i
Former : E36 - 320i / E87 - 118i / E46lci -320D / F45 - 218AT
Former : E36 - 320i / E87 - 118i / E46lci -320D / F45 - 218AT
maar heeft niemand ooit zo iets vergelijkbaars mee gemaakt en iets vervagen aan de deur??
gr
kotje
gr
kotje