Opvoerpomp in de tank
Opvoerpomp in de tank
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de opvoer pomp in de brandstof tank? die van mij is kapot namelijk, en nu was ik van plan een 2e hands er in te bouwen maar maakt het nog uit met nummers enzo? moeten ze nog vriendjes worden? en dan moet alle brandstof er ook uit of niet?
Kalm an... en rap wat..!
Re: Opvoerpomp in de tank
Hallo beste André,
Rijd de tank beter leeg, anders zit je met je onderarm in de benzine te wroeten.
En dat is erg ongezond kan ikmn jou vertellen, het is pure chemie!!
Dan heb je nog die vieze giftige dampen, waar je gewoon echt stom dronken van kan worden.
En ik weet precies wat dat betekend, ik heb n.l. op een tanker gevaren, daar word je niet echt happy van.
En is bovendien erg schadelijk voor je gezondheid.
Dus rijd beter die tank zover mogelijk leeg, en vervang die pomp beter buiten de garage, en met een gasdichte lamp, een vonkje en je gaat ergens naar toe, waar je helemaal niet wezen wil.
Zet ook al uw ramen wagenwijd open, zo ook de deuren, goed ventileren dus.
Bekijk zeker de onderdeel nummers goed, want er kan verschil aanwezig zijn!
Of de pomp ingeleerd moet worden, dat weet ik niet, want ik heb geen bjr, of type, je merkt het vanzelf wel, als het zover is.
Met vriendelijke groet,
Ad
Rijd de tank beter leeg, anders zit je met je onderarm in de benzine te wroeten.
En dat is erg ongezond kan ikmn jou vertellen, het is pure chemie!!
Dan heb je nog die vieze giftige dampen, waar je gewoon echt stom dronken van kan worden.
En ik weet precies wat dat betekend, ik heb n.l. op een tanker gevaren, daar word je niet echt happy van.
En is bovendien erg schadelijk voor je gezondheid.
Dus rijd beter die tank zover mogelijk leeg, en vervang die pomp beter buiten de garage, en met een gasdichte lamp, een vonkje en je gaat ergens naar toe, waar je helemaal niet wezen wil.
Zet ook al uw ramen wagenwijd open, zo ook de deuren, goed ventileren dus.
Bekijk zeker de onderdeel nummers goed, want er kan verschil aanwezig zijn!
Of de pomp ingeleerd moet worden, dat weet ik niet, want ik heb geen bjr, of type, je merkt het vanzelf wel, als het zover is.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dankjulliewel voor de reacties,
@judaz: Kijk, daar hek wat aan
Ik denk dat ik voor een goeie 2ehands ga, aangezien ze nieuw oem en am beide in het 3e getal lopen vink dat net wat te gek...
@AdE39: De tank leeg rijden gaat moeilijk worden aangezien die pomp kapot is... (lees: ben gesleept naar de garage) maar het lijkt me dan makkelijker om hem dan af te tappen... die dampen ben ik wel bekend mee (loonwerker/werkplaats...) de dealer in heerenveen heeft mij verteld dat het gewoon plug en play is met elke e36 opvoer pomp.
We rijden mn auto maandag (denk ik) ff met de ambulance naar mn neef toe daar heeft hij werkplaats voor zn cross auto's en daar gaan we samen even spul inorde maken.
@judaz: Kijk, daar hek wat aan
@AdE39: De tank leeg rijden gaat moeilijk worden aangezien die pomp kapot is... (lees: ben gesleept naar de garage) maar het lijkt me dan makkelijker om hem dan af te tappen... die dampen ben ik wel bekend mee (loonwerker/werkplaats...) de dealer in heerenveen heeft mij verteld dat het gewoon plug en play is met elke e36 opvoer pomp.
We rijden mn auto maandag (denk ik) ff met de ambulance naar mn neef toe daar heeft hij werkplaats voor zn cross auto's en daar gaan we samen even spul inorde maken.
Kalm an... en rap wat..!
Okeej, ik heb nu een complete pomp liggen, gisteren even bij de sloop gehaald. denk dat ik hem gewoon compleet overzet of niet moet ik nog even zien
als het pompje er zo uit is vervang ik alleen het pompje
maar goed, we zullen morgen zien, morgen haal ik mn auto op bij de garage met de ambu en dan in de werkplaats bij mn neefje.
Kalm an... en rap wat..!
Hallo besyte André,
Als je de tank niet leeg kan rijden, dan blijft er maar een optie over, dat is overhevelen, met een slang.
Maar wat ik er dus mee bedoelde, dat je beter aan een opvoerpomp kan werken met een lege tank.
Dus de link lag er, om de tank leeg te pompen d.m.v. een hevelpomp of op een andere wijze de tank te legen.
Gebruik wel een gasdichte lamp, anders krijg je van die harde knallen en steekvlammen, dat moeten we natuurlijk wel zien te voorkomen!
Draag altijd zorg voor een veilige werkomgeving.
Met vriendelijke groet,
Ad
Als je de tank niet leeg kan rijden, dan blijft er maar een optie over, dat is overhevelen, met een slang.
Maar wat ik er dus mee bedoelde, dat je beter aan een opvoerpomp kan werken met een lege tank.
Dus de link lag er, om de tank leeg te pompen d.m.v. een hevelpomp of op een andere wijze de tank te legen.
Gebruik wel een gasdichte lamp, anders krijg je van die harde knallen en steekvlammen, dat moeten we natuurlijk wel zien te voorkomen!
Draag altijd zorg voor een veilige werkomgeving.
Met vriendelijke groet,
Ad
Veilige werkomgeving zit wel snor, net nieuwe hout werkplaats... word ook veel aan cross autos in gedaan.
Alleen ist nog even de vraag of dat we slepen doen of dat die misschien toch op de ambulance past (zit nu een huif op... vectra van hun paste er ook al niet op)
Alleen ist nog even de vraag of dat we slepen doen of dat die misschien toch op de ambulance past (zit nu een huif op... vectra van hun paste er ook al niet op)
Kalm an... en rap wat..!
Hallo beste André,
Is het een automaat, houd er dan rekening mee dat je niet sneller gaat slepen dan 40 km/uur, anders krijgt de bak een forse dreun te verwerken.
Bij een schakelbak kan je normaal slepen, met gepaste anticipatie.
Ik hoef u dus niet te gaan uitleggen, dat de remmen keihard zijn en dus slechter remt, en dat de stuurbekrachtiging ook niet zal werken.
Dat moet allemaal beste lukken toch!
Succes, beste André.
Met vriendelijke groet,
Ad
Is het een automaat, houd er dan rekening mee dat je niet sneller gaat slepen dan 40 km/uur, anders krijgt de bak een forse dreun te verwerken.
Bij een schakelbak kan je normaal slepen, met gepaste anticipatie.
Ik hoef u dus niet te gaan uitleggen, dat de remmen keihard zijn en dus slechter remt, en dat de stuurbekrachtiging ook niet zal werken.
Dat moet allemaal beste lukken toch!
Succes, beste André.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb me ooit laten vertellen dat het slepen van een automaat niet meer dan 5km mag zijn, omdat je anders schade aan je bak kan krijgen doordat de olie niet wordt rondgepompt in de bak.
Haha, ja dat alle pompen het niet deden wist ik, alleen dat wist de gene die me naar de garage sleepte schijnbaar niet... scheelde niet zo gek veel 
Nee ben wel gewent om te slepen met de trekker en met een ketting als je vast zit maar dat is totaal niet te vergelijken.
Het is gewoon een schakel bak ja.
Nu is er nog kans dat een kameraad (helemaal vanuit Buurmalsem) even met een ambu kan komen, maar dat moeten we nog even afwachten... maar anders zit er niks anders op dan het werk uit handen te geven...
Nee ben wel gewent om te slepen met de trekker en met een ketting als je vast zit maar dat is totaal niet te vergelijken.
Het is gewoon een schakel bak ja.
Nu is er nog kans dat een kameraad (helemaal vanuit Buurmalsem) even met een ambu kan komen, maar dat moeten we nog even afwachten... maar anders zit er niks anders op dan het werk uit handen te geven...
Kalm an... en rap wat..!
Hallo BMW vrienden,
De max snelheid van het verslepen van een auto met automatische versnellingsbak bedraagd dus ten hoogste 40 km/uur.
Vervoeren per ambulance geeft natuurlijk de voorkeur!
Deze snelheid is voor elke automaat uiteraard de max snelheid, niet sneller slepen dan 40 KM/uur.
Bij een schakelbak maakt het niet uit, wel even goed anticiperen in het verkeer.
Let op een mindere remwerking, en het zwaarder sturen omdat de bekrachtiging niet werkt.
Gewoon rustig aan slepen, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Met vriendelijke groet,
Ad
De max snelheid van het verslepen van een auto met automatische versnellingsbak bedraagd dus ten hoogste 40 km/uur.
Vervoeren per ambulance geeft natuurlijk de voorkeur!
Deze snelheid is voor elke automaat uiteraard de max snelheid, niet sneller slepen dan 40 KM/uur.
Bij een schakelbak maakt het niet uit, wel even goed anticiperen in het verkeer.
Let op een mindere remwerking, en het zwaarder sturen omdat de bekrachtiging niet werkt.
Gewoon rustig aan slepen, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Met vriendelijke groet,
Ad
nou, na een paar klappen tegen de tank deed die weer lopen, hij heeft het tot huis toe gehouden en daar hebben we de pomp vervangen.
is makkelijk zelf te doen, btje gehannes... tank hoeft niet leeg, niet tot de strot toe vol vereist de voorkeur... had er paar liter uit meer niet. maar alleen ff btje voorzichtig met er uit halen enzo. heb het pompje zelf vervangen, niet de hele unit. zat een mogelijk lek puntje op die andere.
maar het is allemaal mooi gegaan en ruik de benzine niet eens meer in de auto.
is makkelijk zelf te doen, btje gehannes... tank hoeft niet leeg, niet tot de strot toe vol vereist de voorkeur... had er paar liter uit meer niet. maar alleen ff btje voorzichtig met er uit halen enzo. heb het pompje zelf vervangen, niet de hele unit. zat een mogelijk lek puntje op die andere.
maar het is allemaal mooi gegaan en ruik de benzine niet eens meer in de auto.
Kalm an... en rap wat..!
Hallo André,
Nee die geur went erg snel.
Enkel ik inhaleer die liever echt niet.
Ik heb een behoorlijke tijd op een tanker gevaren, dan weet je precies wat die dampen aan kunnen richten!
Ik zorgde er wel voor, dat ik die chemische rommel niet te vaak inhaleerde.
Wat ik wel weet, dat je er lekker dronken van kan worden van die gassen.
Enkel kan je dan van een aantal alcoholische versnapperingen beter dronken zijn, dan die van de benzine dampen.
Want die zijn niet zo erg gezond voor je.
Maar een ieder zijn meug.
De klus is geklaard, dus het leed is weer geleden.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nee die geur went erg snel.
Enkel ik inhaleer die liever echt niet.
Ik heb een behoorlijke tijd op een tanker gevaren, dan weet je precies wat die dampen aan kunnen richten!
Ik zorgde er wel voor, dat ik die chemische rommel niet te vaak inhaleerde.
Wat ik wel weet, dat je er lekker dronken van kan worden van die gassen.
Enkel kan je dan van een aantal alcoholische versnapperingen beter dronken zijn, dan die van de benzine dampen.
Want die zijn niet zo erg gezond voor je.
Maar een ieder zijn meug.
De klus is geklaard, dus het leed is weer geleden.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nou Ad, we hebben nog geprobeerd om er wat uit te laten lopen... dus zuigen aan de slang
maar na een halve teug was ik het zat haha:P kameraad ook nog geprobeerd maar die redde het ook niet... en toen wast geduld op en hebben we het er op gegokt, ging goed... zat mooi tegen het randje aan haha.
Gezondheid ben ik niet echt heel erg op gericht. als ik lange tijd in stof of dampen zit dan doe ik wel mondkapje voor.
Maarja, ging allemaal hartstikke welletjes dus niks ant handje
Gezondheid ben ik niet echt heel erg op gericht. als ik lange tijd in stof of dampen zit dan doe ik wel mondkapje voor.
Maarja, ging allemaal hartstikke welletjes dus niks ant handje
Kalm an... en rap wat..!
Hallo beste André,
Ja, dat je het dan zat ben, dat kan ik best geloven, het is ook niet zo erg lekker ook, om die troep in je mond te krijgen.
De tank had beter gevuld kunnen zijn met een goed biertje, zou je er dan ook nog moeite mee gehad hebben? Hihihihi hik.
Ja, een geintje er tussen door mag best hoor. Hahaha.
Het is een handigheidje om een tank over te hevelen met een slang.
Heb veel bij een goede vriend die een demontage bedrijf heeft rond gelopen, dan leer je het snel.
Tegenwoordig gaat de demontage auto op de brug, er komt een speciale aftap onder de auto, die prikt een gat in de onderzijde, en de tank word geleegd.
Pas wel goed op je gezondheid, je hebt er maar een.
Bij de automotive, zitten nog al wat gevaarlijke goedjes en stof, zoals de diverse oliesoorten, brandstoffen, remstof etc.
Ik gebruik dus geen mondkapjes, die lekken teveel, maar heb bij de stoffige klussen wel een adembeschermins masker op, met 2 filterbussen.
Deze halen echt alles wat fijn stof is uit de lucht wat je inademt.
De remmen geef ik al heel wat jaren eerst een douche met een opvangbak, dan is al het stof nat, en kan niet gaan rond dwarrelen.
De remmen zijn dan echt perfect schoon, en het droogt zeer snel op.
Ik weet nog wel in de begin jaren, als je de remmen had schoon geblazen, en je ging later je neus snuiten, dan kwam daar echt bandenzwart uit je neus, en dat is echt niet zo gezond.
Dus wees zuinig op je longen!
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, dat je het dan zat ben, dat kan ik best geloven, het is ook niet zo erg lekker ook, om die troep in je mond te krijgen.
De tank had beter gevuld kunnen zijn met een goed biertje, zou je er dan ook nog moeite mee gehad hebben? Hihihihi hik.
Ja, een geintje er tussen door mag best hoor. Hahaha.
Het is een handigheidje om een tank over te hevelen met een slang.
Heb veel bij een goede vriend die een demontage bedrijf heeft rond gelopen, dan leer je het snel.
Tegenwoordig gaat de demontage auto op de brug, er komt een speciale aftap onder de auto, die prikt een gat in de onderzijde, en de tank word geleegd.
Pas wel goed op je gezondheid, je hebt er maar een.
Bij de automotive, zitten nog al wat gevaarlijke goedjes en stof, zoals de diverse oliesoorten, brandstoffen, remstof etc.
Ik gebruik dus geen mondkapjes, die lekken teveel, maar heb bij de stoffige klussen wel een adembeschermins masker op, met 2 filterbussen.
Deze halen echt alles wat fijn stof is uit de lucht wat je inademt.
De remmen geef ik al heel wat jaren eerst een douche met een opvangbak, dan is al het stof nat, en kan niet gaan rond dwarrelen.
De remmen zijn dan echt perfect schoon, en het droogt zeer snel op.
Ik weet nog wel in de begin jaren, als je de remmen had schoon geblazen, en je ging later je neus snuiten, dan kwam daar echt bandenzwart uit je neus, en dat is echt niet zo gezond.
Dus wees zuinig op je longen!
Met vriendelijke groet,
Ad