kabels koplamp unit
kabels koplamp unit
Weet iemand hoeveel volts kabeltje er in de koplamp unit zit voor het gewone licht? (het is dat gele kabeltje)
Ik heb gemeten, want links is kapot en rechts doet het wel, rechts krijgt 13,8 volt op het lampje en links krijgt helemaal niks en het kabeltje voelt slap aan dus ik denk aan een kabel breuk/oxidatie.
Dus ik wou het kabeltje vervangen, maar weet iemand hoeveel volts kabel het is?
gr
Ik heb gemeten, want links is kapot en rechts doet het wel, rechts krijgt 13,8 volt op het lampje en links krijgt helemaal niks en het kabeltje voelt slap aan dus ik denk aan een kabel breuk/oxidatie.
Dus ik wou het kabeltje vervangen, maar weet iemand hoeveel volts kabel het is?
gr
Kalm an... en rap wat..!
Re: kabels koplamp unit
Tja, normaliter zal je met lopende motor niet boven de 14.xx uitkomen lijkt me
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
-
Tiske
Een kabel is niet perce geschikt voor een bepaalt voltage, eerder voor de stroom. Dit heeft dan met de dikte van koperen aders te maken. Ik zou als je alleen dit kabeltje wilt vervangen, toch eerst is bij de bron gaan meten of dit wel het probleem is. Mocht dit zo zijn dan zou een kabel van 1 - 1,5 mm2 voldoende moeten zijn. DIt kan tot pak hem beet een ampere of 5 - 8.
Okeej, kan ik hem gewoon doormeten met de stekker los? want aangezien alle andere verlichting rondom verder goed is... en in de bc zegt die alleen abblend licht defekt...
en welke kabel is die van het normale licht dan? welke kleur (bruin was massa zover ik zag...) of is het een pebaald pinnetje van die stekker waar ik dan mn multimeter eem in moet drukken?
en welke kabel is die van het normale licht dan? welke kleur (bruin was massa zover ik zag...) of is het een pebaald pinnetje van die stekker waar ik dan mn multimeter eem in moet drukken?
Kalm an... en rap wat..!
-
Tiske
Je kan het inderdaad gewoon meten met de stekker los, let wel op je meet dan wel een onbelaste spanning. Deze kan iets hoger zijn dan wanneer deze belast is (Lamp kapot zou dus ook onbelast te meten zijn). Welke kabel van het normale licht is weet ik zo niet hoor. Dat is even schakelen met je lichtpaneeltje en prboeren, aldoende leert men.
Oke, ik zal is eem wat gaan proberen als het weer het weer toe laat (schuur staat eigenlijks al wat vol achtig) dus maar eem afwachten...
Kalm an... en rap wat..!