E91 'zweet'

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
pana17

E91 'zweet'

Bericht door pana17 » 13 dec 2011, 11:43

Hoi, ik heb me pas een 318d Touring aangeschaft (foto's volgen nog). Nu heb ik hem laten keuren en stond er als enige opmerking op mijn goedkeuringsbewijs: olie- en/of koelvloeistoflekkage. Dit klinkt dramatischer dan dat het is, de motor zweet miniem, zo is te zien van de onderkant.
Nu heb ik nagevraagd aan een mechanieker die bij BMW werkt of dit normaal is. Zegt hij me dat dit niet erg is en 'redelijk normaal' is. Ik vertrouw het niet echt om eerlijk te zijn, weet iemand hier een antwoord op of heeft iemand hier ervaring mee?
Grtz Dimitri

thamoosio

Re: E91 'zweet'

Bericht door thamoosio » 16 dec 2011, 21:19

Ik zou in ieder geval zeker willen weten welke van de twee het is, en waar het is..
Maar hoe dan ook; het is niet goed. Ik zou er niet lang mee door willen rijden. Wie weet is het een scheurtje in je koppakking, hoeft totaal niet, maar ik zou het zeker willen weten.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 18 dec 2011, 16:02

Ik zou idd ook eerst ff willen wat er precies lekt en wat??
Stel kleppendekselpakking of carterpan niet zo'n probleem,hoewel ik hem dan toch liever lek vrij zou zien, het kan altijd harder gaan lekken.
Als het koelwater is zou ik de lek zeker weg willen hebben,aangezien er door warmte druk in het systeem komt kan ie wel eens heel snel harder gaan lekken.
Maar eerst onderzoeken wat het precies is,zo moeilijk een oordeel over te velle.

pana17

Bericht door pana17 » 19 dec 2011, 18:40

Heb hem vandaag eens op de brug gezet, bleek gewoon van het oliefilter te zijn (dichting niet vervangen waarschynlyk) :gek: . Na bovenstaande reacties te hebben gelezen ben ik dus eigelijk wel opgelucht nu het dat blijkt te zijn, deze week een onderhoudsbeurt en alles grondig schoonmaken en opgelost =)

thamoosio

Bericht door thamoosio » 19 dec 2011, 22:11

:duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”