terwijl ik dit had bedacht begon ik helaas te denken aan een subframe met zijn bekende kwalen ( scheuren ) en heb daarover het één en ander opgezocht, blijkt dat een 320 niet vaak ( indien bron vertrouwbaar ) lijdt aan dit euvel wegens simpelweg een te laag vermogen, maar ik houd mijn hart vast. Veel van de door mij bekeken topics gingen echter ook over de E46.
Nu dan aangekomen op het moment om het geluid te gaan omschrijven; Als je je een schijf voorsteld die rondraaid, maar uit balans / krom is, heel lichtelijk. en dat deze dan aanloopt op een andere stilstaande schijf, zodat hij er bij elke omwenteling net tegenaan schramt. Waar het geluid exact vandaan komt kan ik ook niet beschrijven, behalve - vermoedelijk - achter.
Het is een heel neutraal geluid en niet voelbaar verder of anders te merken, het geluid vertoont zich ongeacht of ik naar links of rechts stuur, is best wel aanwezig maar niet te horen wanneer de radio zachtjes aanstaat.
Wat ik mij verder kan bedenken is wellicht een wiellager, maar die optie laat ik iedere keer weer gaan want wat maakt het voor een achterwiel uit of hij rechtdoor rolt of door de bocht? wellicht de belasting, om daar direct op terug te komen is het geluid ook waarneembaar bij lage snelheden, waarbij de boel niet tot nauwelijks meer belast wordt als bij rechtdoor rijden.
Ik heb laatst tijdens montage van de nieuwe schijven ook even goed de wielkasten gecontroleerd, maar daar niets in kunnen vinden, het euvel was er al voor montage van de nieuwe schijven, dus kromme / niet deugende remmerij is absoluut uitgesloten.
Ik hoop dat er gebruikers hier zijn met ervaring.. ik hoop dat ik het probleem duidelijk genoeg heb uitgelegd,
Gr, Mats