Een schadeauto strippen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Siemi

Een schadeauto strippen?

Bericht door Siemi » 11 okt 2007, 16:46

Naar aanleiding van een zoektocht van iemand naar een leren interieur en de prijzen die daarbij vielen was ik benieuwd naar of het slopen nog een beetje winst opleverd. Ik heb dat met mijn eerste 3 serie (323i e30) ook gedaan, omdat de som der onderdelen meer opleverde dan de hele auto. Slimme zet. Maar hoe zou dat zitten met een wat nieuwere auto. Van Mobile de volgende "testcase" gepakt. Wat zou hiervan te strippen en voor hoeveel verkopen zijn.
Voor de enthousiastelingen, ik heb deze auto niet en ben ook niet van plan deze te kopen, het gaat me er meer om te kijken of zoiets uberhaupt de moeite waard is

Auto in kwestie: BMW 330d M Touring
Schade: Zal wel de motor zijn.
Prijs: 11.900
overzichtje:
ABS, Stabilitätskontrolle, Einparkhilfe, Partikelfilter, Zentralverriegelung, Tempomat, Beschädigtes Fahrzeug (nicht repariert), el. Wegfahrsperre, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Navigationssystem, Sitzheizung, Schiebedach, el. Fensterheber, Xenonscheinwerfer
Unfallfahrzeug, Navigation, Comandsystem, Xenon, Tempomat, Park Control, Sitzheizung vorn, Memory-Sitze, Multifunktionslenkrad, Bordcomputer, Lederausstattung, Klimaautomatik, Holzausstattung, el. Glas-Schiebedach, el. Wegfahrsperre, , el. Fensterheber (4x), el. Spiegel, beheizb. Spiegel, Spiegel abklappbar, Scheinwerferreinigung, Regensensor, Lichtsensor, Außentemperaturanzeige, Airbag, Diebstahlwarnanlage, Servolenkung, Zentralverriegelung mit FB, Vollausstattung, ESP, Radio/CD, Lederlenkrad, Schadstoffklasse: EURO3, Mittelarmlehne vorn, Mittelarmlehne hinten, Nebelscheinwerfer, 3. Bremsleuchte, weiße Blinker, Colorglas, Kopfstützen hinten, Heckwischer, beh. Frontscheibe, beh. Heckscheibe, Heckablage, Drehzahlmesser, Radio/Cass., R-CD/Wechsler, Soundsystem, Telefoneinrichtung, Polsterung: Leder, Sportausstatung, Breitreifen, Sportfahrwerk, Panoramafenster, Panoramafrontscheibe, Dachreling, Rücksitz teilbar/klappbar, el. Antenne

Foto's:
Afbeelding
Het lijkt er op dat ie net verkocht is of zo, want hij is al niet meer opvraagbaar. Anyway, heeft mijn sportstoelen en 16:9 navi en geen zichtbare schade. Kleur is dezelfde als die van 330dM.

Volgens mij zijn de volgende dingen "makkelijk" te verkopen:
Leren interieur - 2000 euro
17" velgen - 500 euro
M bumpers - 500 euro
Navi 16:9 - 1500 euro
Xenon - ??
Carrosserie - 1000 euro
Tussentotaal 5500 euro

Wat zou volgens jullie nog meer verkoopbaar zijn en voor hoeveel?
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Siemi

Re: Een schadeauto strippen?

Bericht door Siemi » 11 okt 2007, 20:07

Volgens mij zijn de volgende dingen "makkelijk" te verkopen:
17" velgen - 500 euro
M bumpers - 500 euro
Xenon - 500 euro
M stuur + klapzak - 500 euro
Overige airbags - 600
Sound - 250
Carrosserie - 2000 euro
Tussentotaal - 8350

Dan zou er dus nog bijna 4000 euro meer uitgehaald moeten worden om kiet te spelen :|

Als je de sproeier onder de Xenon ziet zou die best wel eens een tik voor gehad kunne hebben....

Siemi

Bericht door Siemi » 11 okt 2007, 20:25

Maar ik verwacht bij deze dus eigenlijk technische problemen, want ik kan geen schade ontdekken en hij is te goedkoop om gewoon te rijden eigenlijk

Siemi

Bericht door Siemi » 11 okt 2007, 20:36

Dat zou kunnen ja. Het zou ook kunnen zijn om aan de verplichte garantie te ontkomen. Deze is wel echt mooi en bomvol. :amen:

Het viel me op dat er ook lieden zijn die een platte carrosserie voor een paar duizend euro aanbieden. Jatten er zeker een auto bij Zoiets zou ik niet aan mee doen. Hou daar niet van.

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 11 okt 2007, 21:25

Siemi schreef:Volgens mij zijn de volgende dingen "makkelijk" te verkopen:
17" velgen - 500 euro
M bumpers - 500 euro
Xenon - 500 euro
M stuur + klapzak - 500 euro
Overige airbags - 600
Sound - 250
Carrosserie - 2000 euro
Tussentotaal - 8350

Dan zou er dus nog bijna 4000 euro meer uitgehaald moeten worden om kiet te spelen :|

Als je de sproeier onder de Xenon ziet zou die best wel eens een tik voor gehad kunne hebben....
Automaatbak - €???

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 11 okt 2007, 21:56

2000 euro voor het interieur lijkt me iets teveel van het goede, ik zou het op 1500 houden.

Bovendien blijf je bij het slopen altijd met bepaalde onderdelen zitten, en zeker met het voorbeeldje dat jij gaf lijkt mij slopen niet winstgevend.
Je kan beter een E46 (iets ouder bijv.) slopen waar de hele achterkant van af is voor bijvoorbeeld 2500 euro. De voordelen zijn namelijk erg gewild aangezien daar vaak schade zit :p
Ook kun je dan de hele motor ed. gewoon verkopen en win je gegarandeerd.

Ik heb 2 maanden geleden een Belgische Citroen Berlingo gekocht, 500 euro met lichte voorschade. Motor en bak hadden me al meer opgebracht 8) Totaal toch zo'n 1000 euro op verdiend :p
www. M3 register .nl

Siemi

Bericht door Siemi » 11 okt 2007, 22:45

Zoals gezegd heb ik het al eens met een 323i gedaan
Afbeelding
Maar ook met deze:
Afbeelding

Maar met een oudere loop je weer tegen het probleem aan dat het een tikke gedateerd is en daardoor minder opbrengt, zoals bijvoorbeeld de navi.

De stoelen had ik nog voorzichtig geschat omdat ze electrisch zijn, die vind je niet voor dat geld.

Deze heeft natuurlijk tegen dat het een 330d is, is nergens voor nodig voor de sloop. Als je zeg maar een complete koopt, dan heb je ook de voorste delen erbij, zoals die van het voorbeeld. De echte schadeauto's die ik heb gezien op mobile liggen echt helemaal in de poeier......

Maar eh, voorbeeldjes van betere slopers zijn welkom :!

Dnl

Bericht door Dnl » 11 okt 2007, 22:54

Je moet iets vinden, waar interieur delen nog intact van zijn eigenlijk?
Maar zoiets wil ook best, maar dan moet er net iemand zijn die ze eigen E46 kapot heeft gereden en bijv. een voorscherm zoekt oid.

Golf 1 oid dat wil gewoon een stuk beter. Die autos zijn schaars (een goeie dan) en er zijn veel liefhebbers die bezig zijn om de van hun zelf op te knappen en dus onderdelen zoeken.

Siemi

Bericht door Siemi » 12 okt 2007, 09:04

330dM schreef:Misschien nog een paar goede banden.....? :o
Nou, als ik het zo bekijk is de rechterspiegel ook nog ok 8p
Dnl schreef:Je moet iets vinden, waar interieur delen nog intact van zijn eigenlijk?
Maar zoiets wil ook best, maar dan moet er net iemand zijn die ze eigen E46 kapot heeft gereden en bijv. een voorscherm zoekt oid.
Ja precies, maar een e46 is nog te nieuw, als iemand die stuk rijd, dan gaat ie naar een schadehersteller en die pakt nieuwe onderdelen. Misschien wel handig om er een schade e46 naast te zetten, maar ja, dan lijkt het op werk :|
Dnl schreef:Golf 1 oid dat wil gewoon een stuk beter. Die autos zijn schaars (een goeie dan) en er zijn veel liefhebbers die bezig zijn om de van hun zelf op te knappen en dus onderdelen zoeken.
Ja, hetzelfde geld denk ik voor de e36, een stuk goedkoper, maar daardoor leveren de onderdelen ook weer minder op. Een interieur van de e36 (of een golf) doet geen 2000 euro.....
330dM schreef:Misschien moeten je toch maar gewoon die wagen halen Siemi! 8)
Deze gaat hem niet worden, maar misschien kom ik nog wel een geschiktere tegen. Ik heb tenslotte nog een garageplek die ik niet gebruik(en kan).

Dnl

Bericht door Dnl » 12 okt 2007, 11:03

Waarom neem je dan geen hobby project?
Of komt dat ooit nog eens?

E36 M3 interieur zal vast nog wel wat geld opleveren..

Siemi

Bericht door Siemi » 12 okt 2007, 11:47

Dnl schreef:Waarom neem je dan geen hobby project?
Of komt dat ooit nog eens?

E36 M3 interieur zal vast nog wel wat geld opleveren..
Hmmm, er staat een e36 op marktplaats met een M3 interieur voor nog geen 2000 euro.....

Ik heb ooit eens een mini als hobbyproject gehad. Nadat ie voor een deel gestript was zakte de moed me zo in de schoenen dat ik het lasapparaat ongebruikt weer door heb verkocht ;(

Dnl

Bericht door Dnl » 12 okt 2007, 12:08

Wou net zeggen, je moet er gerust een paar jaar zout mee zijn.

Ik ga het sowieso doen, een "oldtimer" opknappen oid.
Maar eerst maar eens wat ouder worden, huisje + garage etc. En dan aan zoiets beginnen, lijkt me echt zeer tof!

Siemi

Bericht door Siemi » 12 okt 2007, 12:18

Ik heb ook begin dit jaar gekeken naar een huis met een mooie loods erbij, maar de ligging was dusdanig dat in het huis kijken niet eens nodig was.

Die mini heb ik uiteindelijk voor 75 euro weten te verkopen. Wat was dat ding gaar. Die was gewoon niet meer te redden. En een garagebox zonder stroom is dan niet echt handig.... Het lijkt me helemaal super om een auto te restaureren, maar dat kost zo gruwelijk veel tijd en tijd is een best wel kostbaar begrip.

Voordat ik in Azie ben gaan wonen handelde ik wat met auto's. Was errug gaaf om te doen, had altijd leuke auto's en het kostte niks of leverde op. Een van de laatsten heb ik nadat ik hem verkocht had wat gezeur mee gehad om iets wat ik niet wist toen ik hem verkocht. En dat zat me toch niet lekker.

Dnl

Bericht door Dnl » 12 okt 2007, 12:21

Autos verkopen lijkt mij ook leuk om te doen!
Gewoon beginnen met een auto`tje van 500€ ofzo en dan al meer omhoog tot ik wat leuke autos heb staan..

Maar heb (helaas) de ruimte er niet voor..

Siemi

Bericht door Siemi » 12 okt 2007, 12:23

Als je het doet zoals mij, dan kan het best. Ik kocht een auto en reed er in tot ik hem verkocht. Op een gegeven moment krijg je meer oog voor koopjes en zet je er eens een bij zonder er in te rijden. Maar dat moet je wel willen, de ene keer in een 525i rijden en de andere keer in een MB 300 CE of een Suzuki Vitara of een Golf V5 of .....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”