M3 voorbumper,
- bimmer-jeroen
M3 voorbumper,
Hallo beste forumleden,
Ik zit met een dillema, M`n orginele voorbumper is onderaan behoorlijk beschadigt (krassen van drempels e.d)
1 bevestigingspunt van mislamp houder is afgebroken.
Maar, nu ik een beetje aan het rondkijken ben vragen ze voor een 2ehands redelijke staat voorbumper toch nog 50euro te vragen, opzich niet duur.
Maar er staan er genoeg te koop.. Maar niet in mijn kleur!!!! (montreal blauw) oke ik weet dat het een individual kleur is maar toch.
en mijn bumper weer strak maken en spuiten ben ik ook 100 a 150 euro verder.
en nu komt het:
Nu zag ik laatst een Mbumper inclu spoilerlip, gaas en stootlijsten, van " abs kunstof?? " voor maar 100euro in de primer.
nu denk ik he, maar das niet duur.
Maar aan de andere kant, zo goedkoop? dat kan niet goed zijn.
-Heeft iemand hier ervaring mee?
-Hoe is de pasvorm van zo`n bumper (bij de koplamper enz..)
-wat gebeurd er als je er per ongeluk eens een drempel te hard pakt? (halve bumper kwijt?)
Ori is toch niet voor niets 4x duurder..
Graag reacties qua ervaringen.
Gr Jeroen.
Ik zit met een dillema, M`n orginele voorbumper is onderaan behoorlijk beschadigt (krassen van drempels e.d)
1 bevestigingspunt van mislamp houder is afgebroken.
Maar, nu ik een beetje aan het rondkijken ben vragen ze voor een 2ehands redelijke staat voorbumper toch nog 50euro te vragen, opzich niet duur.
Maar er staan er genoeg te koop.. Maar niet in mijn kleur!!!! (montreal blauw) oke ik weet dat het een individual kleur is maar toch.
en mijn bumper weer strak maken en spuiten ben ik ook 100 a 150 euro verder.
en nu komt het:
Nu zag ik laatst een Mbumper inclu spoilerlip, gaas en stootlijsten, van " abs kunstof?? " voor maar 100euro in de primer.
nu denk ik he, maar das niet duur.
Maar aan de andere kant, zo goedkoop? dat kan niet goed zijn.
-Heeft iemand hier ervaring mee?
-Hoe is de pasvorm van zo`n bumper (bij de koplamper enz..)
-wat gebeurd er als je er per ongeluk eens een drempel te hard pakt? (halve bumper kwijt?)
Ori is toch niet voor niets 4x duurder..
Graag reacties qua ervaringen.
Gr Jeroen.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Re: M3 voorbumper,
Ik zit met dezelfde vraag. Originele bumper is gescheurd, dus wil ook meteen voor M3 gaan. Ze worden erg goedkoop aangeboden, gelukkig wel van kunststof, geen poly aan mijn auto's.
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Hl automotive verkoopt ze voor 85 euro geloof ik.
En die passen goed!
En die passen goed!
- Denniz0229
de reden waarom aftermarket goedkoper is:
- BMW heeft de bumper zelf moeten ontwerpen, hieraan zitten kosten verbonden. aftermarket leveranciers kopen simpelweg 1 bumper en maken hier een mal van, dit is dus aanzienlijk goedkoper.
- je betaalt ook voor het merk BMW, net als je dat bij merkkleding ook doet.
aftermarket hoeft niet altijd slechter te zijn als originele kwaliteit, hoewel dit vaak wel het geval is door gebruik van mindere kwaliteit materiaal, dit ook weer om de kosten laag te houden waardoor ze het goedkoper kunnen aanbieden.
- BMW heeft de bumper zelf moeten ontwerpen, hieraan zitten kosten verbonden. aftermarket leveranciers kopen simpelweg 1 bumper en maken hier een mal van, dit is dus aanzienlijk goedkoper.
- je betaalt ook voor het merk BMW, net als je dat bij merkkleding ook doet.
aftermarket hoeft niet altijd slechter te zijn als originele kwaliteit, hoewel dit vaak wel het geval is door gebruik van mindere kwaliteit materiaal, dit ook weer om de kosten laag te houden waardoor ze het goedkoper kunnen aanbieden.
oke dankje wel voor de info.
en Johnsdale:
Heb je er ervaring mee dan?
(heb laatst op m`n werk nog een bumper voor een astra gemonteerd (oude type) voor een jonge vent, maar moest de bevestiging compleet aanpassen.
en Johnsdale:
Heb je er ervaring mee dan?
(heb laatst op m`n werk nog een bumper voor een astra gemonteerd (oude type) voor een jonge vent, maar moest de bevestiging compleet aanpassen.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Ik heb ook het M3 front van HL Automotive. Geen problemen mee en pasvorm was goed te noemen.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
- Denniz0229
Ik heb de mijne net bij de spuiter staan voor deze bumper (losse lip). Pasvorm is goed wat ik heb gehoord. Spuiter gaf wel aan dat dit soort bumpers onder steenslag iets minder goed blijven dan origineel, maar ik had niet anders verwacht. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze iets makkelijker scheuren dan een originele, dus gewoon iets voorzichtiger bij het parkeren denk ik dan 
Jah ik heb hem ook van HL.
Volgens de spuiter was de pasvorm goed alleen de lip was ff klooien zei die..
Volgens de spuiter was de pasvorm goed alleen de lip was ff klooien zei die..
- bimmer-jeroen
okej, maar wat scheeld het nu, als je nu met vaste of losse lip neemt? ze komen er uiteindelijk allebei voorgoed onder
En dan nog 1 punt,
@johnsdale: heb je de rest ook
gedaan?
want ik vindt/zie in de side skirts maar weinig verschil. en de achterbumper is bij de M3 alleen een andere diffusor toch? (zie verder geen verschillen namelijk.
Anders wordt ut weer zo`n duur totaal plaatje,
Er moet namelijk nog meer gebeuren...
Grote beurt is op komst...
En dan nog 1 punt,
@johnsdale: heb je de rest ook
want ik vindt/zie in de side skirts maar weinig verschil. en de achterbumper is bij de M3 alleen een andere diffusor toch? (zie verder geen verschillen namelijk.
Anders wordt ut weer zo`n duur totaal plaatje,
Er moet namelijk nog meer gebeuren...
Grote beurt is op komst...
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
- Denniz0229
- Ramon 325 Vanos
Achterbumper is compleet anders hoor is niet alleen de difuser.
En sideskirts zie je ook goed hij is dan wel wat lager dan eerst vooral in het middel.
Een losse lip is fijner als je oem wilt.
Want die hoort normaal zwart te zijn en niet de kleur van de wagen en dan is dat ook fijner te spuiten als de lip los is.
En als je wage wat lager ligt en je raakt eens wat dan hoef je niet de complete bumper te vervangen maar alleen de lip
En sideskirts zie je ook goed hij is dan wel wat lager dan eerst vooral in het middel.
Een losse lip is fijner als je oem wilt.
Want die hoort normaal zwart te zijn en niet de kleur van de wagen en dan is dat ook fijner te spuiten als de lip los is.
En als je wage wat lager ligt en je raakt eens wat dan hoef je niet de complete bumper te vervangen maar alleen de lip
- Denniz0229
Wat Ramon zegt.
achterbumper is echt anders (loopt rechter naar beneden), sideskirts geven toch een redelijk ander beeld en losse lip is makkelijker met spuiten, raak je nogal eens de grond mee en zou je misschien nog een keer willen vervangen voor een andere.
Just my 2 cents, ik vind alleen een M voorbumper een halve aanpassing (al ga ik daar wel tijdelijk mee rondrijden omdat de achterbumper geruild moet
)
achterbumper is echt anders (loopt rechter naar beneden), sideskirts geven toch een redelijk ander beeld en losse lip is makkelijker met spuiten, raak je nogal eens de grond mee en zou je misschien nog een keer willen vervangen voor een andere.
Just my 2 cents, ik vind alleen een M voorbumper een halve aanpassing (al ga ik daar wel tijdelijk mee rondrijden omdat de achterbumper geruild moet
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
ik heb ook een losse lip en die is ook in kleur van de auto
Ook oem,alleen het lijkt nu meer een geheel
Met losse lip is het idd wat T-rex zegt,Je hebt kans dat je de lip raakt en met losse lip is dit makkelijker te vervangen en met een vaste lip heb je ook meer kans dat als je een tik tegen de lip krijgt dat die gaat scheuren en ook richting de bumper
Ook oem,alleen het lijkt nu meer een geheel
Met losse lip is het idd wat T-rex zegt,Je hebt kans dat je de lip raakt en met losse lip is dit makkelijker te vervangen en met een vaste lip heb je ook meer kans dat als je een tik tegen de lip krijgt dat die gaat scheuren en ook richting de bumper
///M-power