Binnenspiegel monteren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Arco

Binnenspiegel monteren

Bericht door Arco » 04 okt 2011, 15:42

Beste Forumleden,

Mijn binnenspiegel van mijn BMW e36 is naar beneden komen zeilen. Ofwel, ik rijd nu rond zonder binnenspiegel. De bedoeling is dat die weer wordt vastgezet met lijm, zoals dat ook van fabriek af wordt gedaan. Alleen dan kan je hem niet ophangen, omdat de spiegel te zwaar is als de lijm nat is. Hoe moet ik dat aanpakken?

Ik heb het gedeelte waarmee die aan het raam vastzit lostgemaakt van de spiegel, maar nu krijg ik die er niet meer in. Ik heb het gewoon met een schroevendraaier eruit gewipt, zonder geweld. Alleen nu lijkt die er niet meer in te passen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen of hoe ik die spiegel anders moet monteren? En wat voor lijm ik moet gebruiken en of dat normaal is voor deze BMW?

j0eyv

Re: Binnenspiegel monteren

Bericht door j0eyv » 04 okt 2011, 15:48

Je kunt bij de onderdelenzaken soort dubbelzijdige tape kopen voor deze spiegels. Enige probleem is dat de spiegel van BMW's best zwaar is. Ik heb ook een tijdje zonder gereden en veel geprobeerd.. Helaas allemaal zonder succes.. Dat was trouwens niet mijn huidige auto.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 04 okt 2011, 17:31

Dubbelzijdig tape werkt niet goed, de spiegel trilt dan constant.
Je kunt het beste naar carglass o.i.d. gaan en vragen of ze hem voor je terug plaatsen.

Ben84

Bericht door Ben84 » 04 okt 2011, 18:21

Idd, bij Carglass wordt dit zelfs gratis gedaan ;) De lijm die daar gebruikt wordt is wel goed, vele malen beter dan de dubbelzijdige tape etc. Ga niet zelf aan de gang met secondenlijm of iets dergelijks, je zal niet de eerste zijn bij wie de ruit dan binnen zeer korte tijd scheurt..
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”