taalprobleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
richard69

taalprobleem

Bericht door richard69 » 22 sep 2011, 12:48

hallo.ik heb een bmw 318 e36 is er iemand die weet hoe ik aan een Nederlands geschreven boek of op internet een site kan vinden over reparatie en motor uitleg van onderdelen. in het engels wel te krijgen maar daar lig mijn probleem. ik heb bij de garage een lijst met problemen mee gekregen en de eventuele rekening die daar bij hoort. daar word je niet vrolijker van. snap wel een beetje de problemen maar weet me god niet waar ik moet zoeken. hopelijk kan iemand mij hier bij helpen m.v.g.richard

Denniz0229

Re: taalprobleem

Bericht door Denniz0229 » 22 sep 2011, 13:00

volgens mij is zoiets nooit in het nederlands geschreven

maar als je aangeeft wat de problemen precies zijn kunnen wij je wellicht verwijzen naar iets waar de uitleg wel in het nederlands staat.
Afbeelding

richard69

Bericht door richard69 » 23 sep 2011, 11:41

oke .dat is dan jammer maar ben blij dat het ook dan zo kan. ik zou vast een aantal problemen opschijfen wat ik kan lezen. geen engels maar een monteur die schijnbaar veel haast had.
abs sensor r.achter.
leiding van carterontluchting vervangen.
regelklep voor motorventilatie vervangen.
vacuumklep carter.
r.v.fuce kogel.
bovenste stuurkogel speling.
dit is een kleine greep van de lijst wat nog te lezen is. voor de rest ga ik toch maar even terug om de rest te ontcijferen. ik weet niet wat voor gevolgen dit op het rijden maakt, maar merk er tot nu niet echt veel van,behalve dat het starten s;morgens soms wat moeizaam gaat. maar alvast bedankt.

bimmer-jeroen

Bericht door bimmer-jeroen » 03 okt 2011, 19:12

ga je het zelf vervangen dan?

want een fusee kogel rechts voor. moet je een pers voor hebben.
bovenste stuurkogel? (denk zelf buitenste stuurkogel, maar links of rechts? anyway nadat je die 2 dingen vervangen hebt moet je de auto eigenlijk al laten uitlijnen. (als je beetje zuinig bent op je banden en je stuur er recht in wilt laten staan)
en de abs sensor, als je deze vervangen hebt (als je hem eruit kunt krijgen, want ze kunnen muur en muurvast zitten) blijft waarschijnlijk de storing in het geheugen staan.
wat betreft de vacuum leidingen en slangen of kleppen. dat kunnen er meerdere zijn. dat is een questie van poreuze slangen opzoeken.

(als ik dit zo lees is je auto voor de APK geweest.
zoja dan zou ik eerste eens navragen hoe slim de speling op de fussee en stuurkogels is. dit mag voor de apk regelwet max 1mm zijn (en dat is best veel..)
valt het daarbinnen, dan hoeft het niet vervangen te worden. (alleen voor de personen die alles horen, zullen merken dat auto klapperd op een klinkerweg.

sucses,
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

richard69

Bericht door richard69 » 04 okt 2011, 19:37

oke bedankt voor je reactie maar merk dat ik toch ook dingen moet laten doen. maar ben niet voor de apk geweest. ik ging alleen voor de abs computer te laten uitlezen maar heb er wel bij gevraagd of ze even snel er onderdoor willen lopen en daar kwam dit verhaal uit. ik zeg eerlijk dat ik van alles niets merk.( behalve de abs sensor op me dashboard). maar staat er in de Engelse bmw manueel boek/ internet ook dit sort dingen aan gegeven waar wat zit b.v abs sensor stuurkogel ??? alvast bedankt voor de moeite

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”