Koplamp vervangen E36

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Lucchino

Koplamp vervangen E36

Bericht door Lucchino » 12 sep 2011, 18:01

Weet iemand of het ingewikkeld is om in mijn E36 een koplamp te vervangen? Heb al m'n best gedaan met de zoekfunctie, maar kon helaas geen tutorial o.i.d. vinden.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet welk type koplampen ik moet hebben, dus heb voor de duidelijkheid maar 2 foto's toegevoegd. Klopt het dat ik H1 moet hebben? En hoe moeilijk is het vervangen hiervan?
Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding
By lucchino84 at 2011-08-31

Cliff

Re: Koplamp vervangen E36

Bericht door Cliff » 12 sep 2011, 18:10

Stelt niks voor het vervangen:

- motorkap open
- afdekkapje loshalen
- stekkertje uit lamp halen
- beugeltje losmaken
- lamp eruit pakken

En erin zetten gaat andersom ;)

Beens1

Bericht door Beens1 » 12 sep 2011, 18:23

Volgens mij heb je er nu H1 in zitten. Haal anders eens een lampje eruit, dan kun je het zo zien. Het is in ieder geval of H1 of H7.

Lucchino

Bericht door Lucchino » 12 sep 2011, 18:26

Hey Cliff,

Dank voor je snelle reactie. Dacht dat je die dingen niet met blote vingers mocht aanpakken ofzo, maar zo klinkt het wel heel simpel. Zal morgen eens kijken dan. Nu nog even achterhalen welke ik moet hebben, maar zal wel H1 zijn. Dank je!

ps: jij hebt echt een bizar mooie E39!!! Wat mij betreft de perfecte combinatie tussen chic en sportief. Goeie uitvoering hoor, zo zou ik hem ook willen.

Dank je ook Beens1, zal morgen eens kijken en dan moet het wel lukken. Vervang ze maar meteen links én rechts, anders krijg je sterkteverschil, toch?

Beens1

Bericht door Beens1 » 12 sep 2011, 18:31

Je mag inderdaad de lamp'bol' niet met je vingers aanraken. Maar als je de lamp bij de fitting pakt, is er helemaal geen probleem.
Het is wel het meest verstandig om allebei de lampen te vervangen. Het hoeft niet zo zeer een sterkteverschil te geven, maar het risico is dat de andere (oude) lamp na korte tijd ook kapot gaat. Beste is dan ook om beide tegelijk te vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”