Aankoopadvies E46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bofkont

Re: Aankoopadvies E46

Bericht door bofkont » 30 aug 2011, 19:11

Ok thx weer wat geleerd :duim:
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

paulbrs

Bericht door paulbrs » 30 aug 2011, 20:49

Hoi Jaxz

In Dordrecht zit ook een BMW-dealer, http://www.dubbelsteynbmw.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mijn weten is dat ook een goede dealer. In Eindhoven kost een aankoop-keuring door een dealer Eur. 138,00.

Succes met jouw auto.
Bimmer Nestor!

jaxz

Bericht door jaxz » 31 aug 2011, 22:40

Hoop dat het nog doorgaat, vandaag zou de auto op APK gaan heb geen mail van hem gehad... Op site van RDW is de APK nog niet vernieuwd, hopen dat ik morgen respons krijg.

jaxz

Bericht door jaxz » 01 sep 2011, 09:22

Nu ik toch in onzekerheid leef over de aanschaf van de BMW heb ik nog een vraagje, de auto is in 1998 voor het eerst op naam gezet in het buitenland en verblijft vanaf 2003 in ons land, 5 jaar buitenland dus. Hoe groot is de kans dat de teller terug gedraaid is en waar is dit aan te zien? De auto heeft al 214.xxx gelopen en rond 250.xxx krijgen de meesten automaten kuren, stel hij is 50.xxx teruggedraaid koop ik echt de kat in de zak...

Thijs001

Bericht door Thijs001 » 01 sep 2011, 09:29

Ik denk zelf dat de auto niet helemaal zuiver is. Hij is dan ook wel heel erg goedkoop vind ik zelf. Voor dit bedrag heb je misschien net een 316

Mijn idee hiervan is:
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook zo.. Oftewel, er zal wel iets me zijn waardoor hij snel verkocht moet worden, misschien zit er een grote reparatie aan te komen die ze voor de verkoop even hebben "gerepareerd" waardoor de proefrit nog net goed gaat maar de auto een week later écht gerepareerd moet worden.

jaxz

Bericht door jaxz » 01 sep 2011, 09:42

Zo dacht ik er eerst ook over, maar om de een of andere reden is dat wantrouwen weggenomen toen hij een nieuwe APK en een aankoopkeuring geen probleem vond. Het klonk alsof hij de auto snel weg wilt hebben vanwege de leaseauto, hij heeft nu twee auto's op de stoep staan. Op de vraag waarom hij de vanos niet heeft laten repareren kreeg ik het gevoel alsof hij er niks meer aan wilde doen omdat hij een andere auto had.
Het lijkt te mooi om waar te zijn, dat geef ik toe, toch wil ik eens een kijkje gaan nemen. Ik neem een hobbymonteur mee en hij gaat naar de BMW dealer voor een aankoopkeuring, hoop dat twee paar getrainde ogen een eventuele kwaal kunnen zien.

jaxz

Bericht door jaxz » 01 sep 2011, 10:00

Zojuist contact gehad met meneer, Auto is weer een jaar gekeurd en heeft twee nieuwe achterschijven gekregen :). Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat verlopen!

Verder heeft mijn vader me getipt om eens op Facebook te kijken of ik hem kon vinden, blijkt het een man van 50 - 60 te zijn, kapitein op internationaal vrachtvervoer. Leuk om te weten dat het geen jong petje is waar de BMW de afgelopen drie jaar heeft gestaan.

Sorry voor de stroom van berichten, ik ben al driekwart jaar aan het twijfelen over de aanschaf van een dergelijke auto en het komt nu wel heel dichtbij ;)

jaxz

Bericht door jaxz » 03 sep 2011, 17:24

Heb hem ook bij marktplaats advertenties geplaatst als waarschuwing, maar plaats hem hier ook even.

Vandaag wezen kijken naar de 328i van deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/477930250" onclick="window.open(this.href);return false;

Vannochtend opgereden met wat vrienden om de auto te bekijken, eenmaal aangekomen na 2 uur zagen we 3 drikke krassen op de linkerkant. De proefrit begon, heej wat gek het schuifkanteldak werkt niet en het airbaglampje brand, begint al lekker. We rijden weg en voelen bij de overschakel 2 naar 3 een trilling en horen wat gekraak. Eenmaal bij garage A. Kerkhof aangekomen had al een slecht gevoel, na 15 minuten wachten kwam een medewerker naar ons toe en is 5 minuten met de auto gaan rijden en ook had hij het gevoel dat de automaat gaar aan het worden was. Auto gaat de brug op en toen begon de ellende schrijft u even mee?

- Versnellingsbak lekt olie en kraakt, schokt en slipt bij overgang 2 naar 3
- Blok zweette behoorlijk, beetje mag maar alles was nat en zwart van olie en ander vocht.
- Rechter achterveer was licht gescheurd
- De nieuwe remschijven waren imitatie BMW en volgens meneer binnen 3 maanden krom.
- Zijpakking (of zoiets) was lek
- Enkele Vanos kapot (dat wist ik)
- Auto moest uitgelijnd worden
- Linksvoor imitatie draagarm, volgens meneer met een 200 PK BMW binnen 6 maanden doorgescheurd.

Voor mij was het nu al een no go, maar meneer wilde nog even de computer eraan haken waarop dit te zien was:

- Storing tractioncontrol, regelunit was kapot.
- Airbag bestuurderskant defect
- Sensor airbag bijrijdersstoel defect
- Centrale vergrendeling defect
- Schakelunit automatische versnellingsbak storing
- Storing koelventilator
- Storing rechtervoorrraam (gaat wel open, alleen dicht met hulp van je hand).

Meneer gaf mij na al deze puntjes natuurlijk een zwaar negatief koopadvies, 'wie weet wat er nog meer stuk is als we dit al in 45 minuten zien'.

Bij het afrekenen vroeg meneer mij naar de afgesproken prijs waarop ik 60 euro antwoord, omdat hij het jammer voor me vond maakte hij er 50 euro van.
Alleen maar lof over deze garage, in het begin wist ik niet wat ik moest denken zag eruit als een garage achteraf. Toen de monteur zijn mond open deed wist ik direct dat hij er ECHT verstand van had, alles werd me uitgelegd en mocht gewoon mee onder de auto kijken toppie :duimen: ! Na de goede voorlichting en maar 50 euro betalen in plaats van 60 vind ik een warme douche waard. Mensen die eventueel geïnteresseerd zijn in de auto, 3000 kon ik hem kopen misschien kun je pingelen naar 2800 maar doe jezelf een plezier en zoek verder, dat ga ik overigens ook doen. Heb mijn lesje wel geleerd...

Thijs001

Bericht door Thijs001 » 03 sep 2011, 17:30

Ja, zoiets had ik al wel verwacht ;)

bofkont

Bericht door bofkont » 03 sep 2011, 20:06

Zo hey dat ding is dan echt zwaar achterstallig met onderhoud, ik zou er zeker ook niet aan beginnen :bah:
Zelf ben ik ook van orginele onderdelen voor mijn coupe, maar immitatie hoeft niet per definitie slecht te zijn.
BIj twijfel van de kmstand kunnen de sleutels en de centrale computer nog uitgelezen worden op de juiste kmstand.
Hier is een stuk moeilijker mee te rommelen.

Wat was de reactie van de verkoper ?? :+ ben ik wel nieuwschierig naar ;)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

willem-57

Bericht door willem-57 » 04 sep 2011, 08:37

Lijkt erop dat deze auto al jaren geen goed onderhoud heeft gehad, allemaal imitatie onderdelen en half gemaakt. :nee:
1 draagarm laten vervangen zegt al genoeg, normaal vervang je ze allebei tegelijk met een goed kwaliteitsmerk.
Staat bij de advertentie, onlangs nog grote beurt gehad, jaja, zeker uitgevoerd door bassie & adriaan. :whistle:
Maar goed dat je even naar kerkhof gereden bent, anders had je de miskoop van het jaar gedaan. :gek:
Probleem is dat de oudere modellen vaak gereden worden door mensen die het onderhoud niet kunnen/willen betalen en daardoor krijg je problemen zoals met dit excemplaar. Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de reactie van de verkoper.

Thijs001

Bericht door Thijs001 » 04 sep 2011, 11:54

Ik vind het trouwens ook vreemd dat hij zomaar nieuwe APK kreeg. Of wordt er voor de APK niet gekeken naar dit soort punten?

Rene08

Bericht door Rene08 » 04 sep 2011, 11:56

APK stelt helaas niet zoveel voor. Zeker elektronisch niet :gek:

Niels

Bericht door Niels » 04 sep 2011, 12:10

Ik zie wel een paar punten die volgens mij tenminste twijfelachtig zijn voor een apk. Volgens mij moet een raam gewoon 100% correct werken bijvoorbeeld.

Het oordeel over imitatie delen vind ik wel nogal voorbarig aangezien remschijven achter niet veel te lijden hebben rem je ze niet zo maar krom. Een (1) draagarm vervangen (zoals Willlem al zegt) zegt mij op zich meer dan dat je een imitatie pakt. Meyle is per slot van rekening ook imitatie ;)

Voor 3K koop je echt geen knappe 328i, dat blijkt wel weer...

jaxz

Bericht door jaxz » 04 sep 2011, 13:12

De reactie van de verkoper was zoals te verwachten bij dit soort fratsen, huh hoe kan dat nou hij heeft toch gisteren APK gekregen? Op marktplaats foto's maken van de rechterkant omdat de linkerkant bekrast is (geen kleintjes, blanke grondlak zichtbaar), niet melden dat het schuifkanteldak stuk is, airbaglampje brand, hij uitgelijnd moet worden en het rechterraam niet naar behoren functioneert. Dat zijn punten die mijn moeder nog zou kunnen herkennen! Over de mail, nee nee de auto is 100% in orde op vanos na, kun je lekker wat jaartjes in touren! ik heb hem nog gezegd dat ik een monteur meenam en een aankoopkeuring liet doen dus dat er punten waren hij dat moest vertellen om ons beide tijd en geld te besparen, erg jammer! Ik ben 100 euro lichter maar heb mijn lesje wel geleerd.
Meneer van Kerkhof zij dat zij normaliter alleen BMW onderdelen monteren vanwege verhoogde kwaliteit, de onderdelen die eronder zaten waren volgens hem ook nog eens goedkope imitatie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”