Motor te warm

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sandiep

Re: Motor te warm

Bericht door Sandiep » 01 aug 2011, 11:39

wat is de link tussen je blower aanzetten en het dalen van de temp als ik vragen mag.

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 01 aug 2011, 11:51

Als je motor te warm wordt dan stijgt je temperatuurwijzer. Door je blowers aan te zetten (uiteraard op de warmste stand) raakt je motor zijn warme lucht kwijt, waardoor de temperatuurwijzer in vele gevallen weer zal dalen :) dit werkte bij mij in ieder geval altijd prima :gekdoen:

Sandiep

Bericht door Sandiep » 01 aug 2011, 12:02

ohhhwww okee op die manier. heb er geen problemen mee hoor. Was gwn nieuwsgierig naar de gedachten gang erachter. altijd handig om te weten 8)

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 01 aug 2011, 12:03

klopt inderdaad, veel oudere auto's hebben dit.
vriend van mij heeft een half jaar met ze mercedes met de blowers op warm gereden.
in de auto is het niet uit te houden, maar ze motor was er volgens mij wel erg blij mee :gekdoen:
Afbeelding

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 01 aug 2011, 13:36

Hahahaha ja ik had het een keer in de zomer en je raadt het al mijn elektrische ramen gingen niet meer naar beneden. Dat was dus echt geen pretje in de auto (ook geen airco) :'(

reinhold
Contacteer:

Bericht door reinhold » 02 aug 2011, 06:40

Als de motor te warm werd ben ik meteen gestopt en de kap los gedaan maar als het weer gebeurd dat de motorte warm word zal ik de blower aan doen om eens te kijken.

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 04 aug 2011, 23:47

Punten voor het uitsluiten van de oorzaak..

1 Systeem goed ontluchten zoals het hoord bij een bmw motor (dit moet op een speciale manier,anders blijft er lucht in je kachelblok hangen)
2 Vul het koelvloeistof tot het aangegeven MAX niveau en ga rijden..laat de motor afkoelen en kijk of het peil nog hetzelfde is
3 Viscofan controleren (nieuwe kan ook defect zijn) motor op tempratuur brengen en als de fan goed is kan je deze niet met een opgerolde krant tegen houden.
4 waterpomp controleren. haal bij een koude motor je dop van de koelvloeistof reservoir af en laat de motor lopen.. dan ga je met je hand bij de gaskabel wat meer gas geven en moet er een straaltje aan de bovenkant te zien zijn..deze moet bij zo'n 2 a 2,5 d.z.d toeren een constante straaltje hebben..
5 termostaat ..deze eruit halen en in een pan heet water leggen en kijken of deze open gaat.
6 je kachelkraan werkt niet goed door te openen en sluiten als het moet..Deze dan vervangen voor een goed exemplaar want gezien de veertjes die er van binnen in zitten is deze niet of moeilijk te fixen

Succes ermee
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

reinhold
Contacteer:

Bericht door reinhold » 21 aug 2011, 09:35

Ik heb Deze punten gecontroleerd en kan geen problemen vinden alleen de thermostaat heb ik niet bekeken dan moet ik de gehele radiateur er voor weg halen en moet alles weer opnieuw worden ontlucht. maar ik heb naar dat hij te heet is geworden al weer dik 300kilometer gereden en motor is niet weer heet geweest. Ik ben afgelopen nacht naar Frankrijk op vakantie gegaan met een gerust hard an alles is goed gegaan alleen naar 650kilometer werd hij ineens te heet en heb ik moeten ontluchten en is er 5liter koelvloeistof op gekomen dus ik moet op zoek naar lekkage. Nadat ik 5liter er op heb gedaan weer 200kilometer gereden en is nog 1maal te heet gewest en heb een beetje ontlucht en verder heb ik nog niet weer gekeken ik lig nu lekker voor de caravan morgen maar even naar de garage moeten maar even zoeken.

reinhold
Contacteer:

Bericht door reinhold » 25 aug 2011, 12:43

Nou motor is kapot ben dus op zoek naar een andere motor voor mijn cabrio waterpomp was kapot gedraaid en de kop is krom. Dus als iemand een goede motor voor mij weet die ook kan inbouwen graag prijs opgave via mail.

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 25 aug 2011, 15:31

Een S50 ??? ;)

Als je toch bezig bent.....

reinhold
Contacteer:

Bericht door reinhold » 26 aug 2011, 08:01

Ja dat zou niet gek zijn om er direct een s50 in te gooien maar ik hou het toch bij een m52. Het enige waar ik nog even mee zit is, zonder vanos of enkele vanos of dubbele vanos.

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 26 aug 2011, 10:26

Volgens mij heeft de M52 daarin niet 3 smaken.

reinhold
Contacteer:

Bericht door reinhold » 26 aug 2011, 11:54

Zo ver ben ik niet op de hoogte, maar ik heb inmiddels al een motor gevonden en die word voor mij ingebouwd. Ik laat mijn auto vanuit Frankrijk naar Nederland transporteren en dan word er een andere motor in gehangen.

Ik moet wel zeggen dat ik beter verzekerd ben dan ik zelf had gedacht. 1 telefoontje naar mijn verzekering en de transport van mijn cabrio word geregeld en ik heb nu een huurauto een nieuwe VW pasat variant met Nederlands kenteken die ik vlak bij mijn woonplaats weer kan inleveren. Telefoon en taxi kosten worden zelfs nog vergoed.

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 28 aug 2011, 13:35

Goed geregeld! All-risk verzekering?

reinhold
Contacteer:

Bericht door reinhold » 30 aug 2011, 13:12

Ja klop All-risk.
Nu maar afwachten wanneer mijn auto weer in Nederland is zodat de andere motor kan worden ingebouwd, hij gaat naar Genemuiden hij heeft het blok liggen wat ik moet hebben en zet zelfs nog mijn nieuwe onderdelen over die ik inmiddels al op mijn motor had gemonteerd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”