tot bouwjaar ?, stoel van jongere auto te plaatsen
tot bouwjaar ?, stoel van jongere auto te plaatsen
zou een "nieuwe"ouwe stoel willen plaatsen in den 316 van 1994,door op de sloop of zo te zoeken......
tot welk bouwjaar auto is deze stoel gemonteerd geworden af fabriek?
en zouden er stoelen passen van andere modellen?
Het moet een zo jong mogelijke stoel zijn (met meer stevigheid) als wat er nu nog over is van de "mijne"
Gruß sie alle...
tot welk bouwjaar auto is deze stoel gemonteerd geworden af fabriek?
en zouden er stoelen passen van andere modellen?
Het moet een zo jong mogelijke stoel zijn (met meer stevigheid) als wat er nu nog over is van de "mijne"
Gruß sie alle...
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Re: tot bouwjaar ?, stoel van jongere auto te plaatsen
je zal dan gewoon een nieuwere e36 moeten hebben,maar dit wilt niet altijd zeggen dat de stoel steviger is dan die wat je nu hebt.
ligt ook aan wat voor persoon erin heeft gereden qua gewicht en hoeveel km die stoel al heeft meegemaakt.
Wel is er verschil tussen de coupe en sedan versies!
ligt ook aan wat voor persoon erin heeft gereden qua gewicht en hoeveel km die stoel al heeft meegemaakt.
Wel is er verschil tussen de coupe en sedan versies!
///M-power
Even ter aanvulling: maar dit verschil zit 'm uitsluitend in de hendels, dus als je dat niet cared kan je elke stoel erin zetten.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 16 aug 2011, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Elke stoel, van alle modellen van de E36 boil ? en niet van de andere E nummers?
De E36 serie is de 3-reeks die van 1991 tot 1999 werd geproduceerd (wikepedia
)
De E36 serie is de 3-reeks die van 1991 tot 1999 werd geproduceerd (wikepedia
Laatst gewijzigd door Gast op 16 aug 2011, 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Voorstoelen van een E46 passen ook wel hoor, alleen de achterbank niet, waardoor je dus een verschil gaat krijgen in de bekledingkleur.
Ja, alle stoelen passen van een E36 onderling, van de eerste sedan uit 1990 tot de laatste Compact uit 2001pegro schreef:Elke stoel, van alle modellen van de E36 boil ? en niet van de andere E nummers?
De E36 serie is de 3-reeks die van 1991 tot 1999 werd geproduceerd (wikepedia)
- E36 M-Style
klopt,maar ik vindt dit persoonlijk minder vandaar dat ik dit niet opmerkte.
///M-power
vroeg me trouwens af of de stoelen van een qp / cabrio niet iets smaller waren in de rug ?
De compact/stoel van 2001......kan niet voorover?BMWBoii schreef:Ja, alle stoelen passen van een E36 onderling, van de eerste sedan uit 1990 tot de laatste Compact uit 2001pegro schreef:Elke stoel, van alle modellen van de E36 boil ? en niet van de andere E nummers?
. Je zit dus alleen met die hendel om de stoel voorover te klappen eventueel.
je bedoelt niet de rugleuning,maar de hele stoel? waar zou dat handig voor zijn?....
ik wist niet dat de stoel voorover geklapt kan bij de "mijne"
(ik heb nog wat uit te zoeken,niet alles staat in t'instructieboekske
-
AtlasTelamon
Coupé stoelen zijn inderdaad "dunner" als ik me niet vergis. Ze passen daarentegen wel in een sedan.
Nee, een sedan stoel kan niet voorover (de rugleuning) om achterin te stappenpegro schreef:De compact/stoel van 2001......kan niet voorover?BMWBoii schreef:Ja, alle stoelen passen van een E36 onderling, van de eerste sedan uit 1990 tot de laatste Compact uit 2001pegro schreef:Elke stoel, van alle modellen van de E36 boil ? en niet van de andere E nummers?
. Je zit dus alleen met die hendel om de stoel voorover te klappen eventueel.
je bedoelt niet de rugleuning,maar de hele stoel? waar zou dat handig voor zijn?....
ik wist niet dat de stoel voorover geklapt kan bij de "mijne"
(ik heb nog wat uit te zoeken,niet alles staat in t'instructieboekske
een Compact/Coupe wel
Als je een sedan/touring hebt ziet dat er misschien stom uit
Zo rond 94/95 zijn ze overgegaan op een ander stoelframe; die is naar mijn weten wat dikker in de rugleuning en heeft de bekleding onder de plastic kap van de leuning doorlopen, in plaats van dat deze over de kap gespannen is. Volgens mij hebben deze nieuwere units ook de witte printjes op de verstelhendels, terwijl de oudere stoelen niets erop hebben staan. Het oudere type heeft geloof ik ook het rechthoekige afdekplaatje bij de hoofdsteunpennen.
Er zullen verder ongetwijfeld verschillen zijn waar ik niet van weet. Het bovenstaande is bovendien ook alleen gebaseerd op eigen observatie en hoeft niet per se correct te zijn.
Er zullen verder ongetwijfeld verschillen zijn waar ik niet van weet. Het bovenstaande is bovendien ook alleen gebaseerd op eigen observatie en hoeft niet per se correct te zijn.
Dat de rugleuning voor over kan met andere stoel , dat zie je toch niet? dus dat het raar lijkt zie ik dan ook nietBMWBoii schreef: Nee, een sedan stoel kan niet voorover (de rugleuning) om achterin te stappen
een Compact/Coupe wel
Als je een sedan/touring hebt ziet dat er misschien stom uit
- E36 M-Style
Als je instapt zie je de hendel aan de zijkant van de stoel zitten. Dus het valt eigenlijk meteen op als je hierop zou letten maar denk niet dat de meeste mensen gaan kijken of je daar een hendel hebt zitten ja of nee
///M-power
De B-stijl van een sedan zit verder naar voren, kans dat deze gewoon de hendel bedekt.
En anders haal je de hendels weg en zet je de kappen over van je oude stoel, als ze overeenkomen.
En anders haal je de hendels weg en zet je de kappen over van je oude stoel, als ze overeenkomen.