Storing: dashboard 'reset' na inschakelen verlichting

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
sjaakman

Storing: dashboard 'reset' na inschakelen verlichting

Bericht door sjaakman » 15 mar 2011, 15:25

Goeie dag,

Ik heb last van een storing waar ik bijna de oorzaak van heb en hoop dat jullie mij kunnen helpen het helemaal op te lossen:

Bij het inschakelen van de verlichting 'reset' het dashboard vaak, niet altijd. dwz dat alle meters naar de nul-stand gaan, even blijven hangen, en weer de juiste waarde aangeven. Ook staat alles in de boadcomputer dan weer op nul: het vebruik, gem. snelheid, tripteller en de tijd is i ook kwijt.

Ik heb een m-tec xenon-kit. En ben het een en ander gaan proberen om de oorzaak te vinden. Zo ben ik er achter gekomen dat, als ik het snoertje van de linker lamp van de ballast afkoppel, de storing niet voorkomt, hoe vaak ik de verlichting ook inschakel. (Logischer wijs geeft als ik dit doe de boardcomputer aan dat de linkerkoplamp stuk is.)

Mij lijkt dus dat of de linker ballast of de linker lamp zelf de oorzaak van deze storing is. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet je wat wat de oorzaak is?

Bij voorbaad dank voor jullie hulp!

btw.: Omdat er 1 niet goed brandde zijn beide lampen een jaar geleden vervangen door deze: http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel ... -lamp.html

lenruygrok

Re: Storing: dashboard 'reset' na inschakelen verlichting

Bericht door lenruygrok » 09 aug 2011, 07:45

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden ??? Ik heb hetzelfde ..
Groet Len

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”