325i Cabrio uit 93 loopt onregelmatig stationair.
325i Cabrio uit 93 loopt onregelmatig stationair.
Hoi Allemaal,
Ik ben Jasper uit Groningen en heb sinds 3 maanden een mooie E36 325i cabrio uit sept 93.
Het was een auto waar veel aan moest gebeuren toen ik 'm kocht en heb tot nu toe ook met veel plezier alles gerepareerd wat er stuk was.
Het was motorisch allemaal klaar dacht ik maar...
Nu loopt de motor als die koud is zo onregelmatig stationair dat ik gas bij moet geven om de motor draaiende te houden. Als ik het gas los laat onder het rijden slaat de mijn dash soms zo maar uit en gaan alle wijzers naar 0. De remmen werken alleen goed als ik met veel toeren boven de 70 km/u rij.
Als ze het niet goed doen voelt de rem hard aan en moet ik veel kracht zetten.
Ik heb geprobeerd de obd uit te lezen met kms2000+ ?? hard en software. Scantools met dezelfde hardware, maar lukt me niet.
Het idee was deze auto niet naar een garage te brengen en alles zelf te doen via de beschikbare DIY guides enzo.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Of hoe ik zelf op een goedkope manier de foutcodes kan uitlezen?
Gr.
Jasper
Ik ben Jasper uit Groningen en heb sinds 3 maanden een mooie E36 325i cabrio uit sept 93.
Het was een auto waar veel aan moest gebeuren toen ik 'm kocht en heb tot nu toe ook met veel plezier alles gerepareerd wat er stuk was.
Het was motorisch allemaal klaar dacht ik maar...
Nu loopt de motor als die koud is zo onregelmatig stationair dat ik gas bij moet geven om de motor draaiende te houden. Als ik het gas los laat onder het rijden slaat de mijn dash soms zo maar uit en gaan alle wijzers naar 0. De remmen werken alleen goed als ik met veel toeren boven de 70 km/u rij.
Als ze het niet goed doen voelt de rem hard aan en moet ik veel kracht zetten.
Ik heb geprobeerd de obd uit te lezen met kms2000+ ?? hard en software. Scantools met dezelfde hardware, maar lukt me niet.
Het idee was deze auto niet naar een garage te brengen en alles zelf te doen via de beschikbare DIY guides enzo.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Of hoe ik zelf op een goedkope manier de foutcodes kan uitlezen?
Gr.
Jasper
- Denniz0229
Re: 325i Cabrio uit 93 loopt onregelmatig stationair.
klinkt ernstig, waarschijnlijk val je remdruk deels weg door het uitvallen van de motor.
maar je hebt het over koude motor, houd dit in dat hij het warm wel goed doet?
of gewoon in het algemeen niet?
maar je hebt het over koude motor, houd dit in dat hij het warm wel goed doet?
of gewoon in het algemeen niet?
- pascalmartini
- Contacteer:
Dit klinkt idd niet heel fijn. Wat is verder de staat van je auto?
Wat zijn je aantal kilometers?
Is je gaskabel wel helemaal fris? Filters allemaal schoon?
Offtopic:
Waar kan ik de wagen spotten (groninger hiero
)
Wat zijn je aantal kilometers?
Is je gaskabel wel helemaal fris? Filters allemaal schoon?
Offtopic:
Waar kan ik de wagen spotten (groninger hiero
BMW 318IS Coupe
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
-
juulnijsen1992
mischien een raar iets, maar mijn auto liep ook op een moment slecht stationair, hele tijd lopen in de toeren en dan weer zakken.
hebben ze bij mijn werk de stappenmotor schoongemaakt, en hij liep weer als een zonnetje!
Zal bij jou wss niet complete probleem zijn maar is die 5 minuten werk wel waard naar mijn mening;)
Succes
hebben ze bij mijn werk de stappenmotor schoongemaakt, en hij liep weer als een zonnetje!
Zal bij jou wss niet complete probleem zijn maar is die 5 minuten werk wel waard naar mijn mening;)
Succes
Ik heb gisteren het inlaatspruitstuk en alles was er aan zat gedemonteerd en schoon gemaakt. Die stationair stappenmotor had dat ook duidelijk nodig...
Er bleken 2 slangen los te zijn zitten, 1 van de stationair stappenmotor naar het inlaatspruitstuk en 1 van de injectie? naar het inlaatspruitsuk?
Het remmen is nu helemaal goed en onder het rijden merk ik weinig tot niks, alleen als ik de koppeling in trap dan lijkt hij uitzichzelf flink gas te geven en stationair komt ie ook ineens flink op toeren om dan weer te zakken....
De bmw garage heeft geprobeerd mijn boordcomputer uit te lezen maar kreeg helemaal geen connectie zeiden ze.
Er staan al flink wat kms op de klok (230.000), maar zag bij aankoop al wel dat er niks anders lekte dan de kleppendeksel, na die reparatie heb ik ook geen lekkerij meer gehad.
Waarschijnlijk heb ik een sensor kapot, ik heb alleen geen idee welke .... iemand enig idee?
Hij staat in de Noorderspoorsingel btw
Aan het uiterlijk moet ik ook nog wat dingen doen, maar daar red ik me wel mee
Eerst moet alles motorisch en technisch in orde zijn, daarna de rest 
Ow ja, filters....
luchtfilter is iig fris, er zit nieuwe olie in, maar heb de oliefilter niet vervangen. De brandstoffilter heb ik nog niet gevonden, maar dat zal ik morgen eens uitzoeken..
Er bleken 2 slangen los te zijn zitten, 1 van de stationair stappenmotor naar het inlaatspruitstuk en 1 van de injectie? naar het inlaatspruitsuk?
Het remmen is nu helemaal goed en onder het rijden merk ik weinig tot niks, alleen als ik de koppeling in trap dan lijkt hij uitzichzelf flink gas te geven en stationair komt ie ook ineens flink op toeren om dan weer te zakken....
De bmw garage heeft geprobeerd mijn boordcomputer uit te lezen maar kreeg helemaal geen connectie zeiden ze.
Er staan al flink wat kms op de klok (230.000), maar zag bij aankoop al wel dat er niks anders lekte dan de kleppendeksel, na die reparatie heb ik ook geen lekkerij meer gehad.
Waarschijnlijk heb ik een sensor kapot, ik heb alleen geen idee welke .... iemand enig idee?
Hij staat in de Noorderspoorsingel btw
Ow ja, filters....
luchtfilter is iig fris, er zit nieuwe olie in, maar heb de oliefilter niet vervangen. De brandstoffilter heb ik nog niet gevonden, maar dat zal ik morgen eens uitzoeken..
brandstoffilter zit achter je linker voorwiel.
Ga ik weer mensen! Slangetjes goed gecontroleerd?? Nieuwe halen zou misschien ook niet zo gek zijn.
Ik was namelijk verbaasd wat een gescheurd slangetje allemaal niet kan doen met de motor. ( en die scheuren hoef je niet te zien maar kunnen er wel zijn)
En dat aantal km's zegt niets, kan goed zijn als je hem helemaal opfrist dat ie nog 2 ton rijd.
Ga ik weer mensen! Slangetjes goed gecontroleerd?? Nieuwe halen zou misschien ook niet zo gek zijn.
Ik was namelijk verbaasd wat een gescheurd slangetje allemaal niet kan doen met de motor. ( en die scheuren hoef je niet te zien maar kunnen er wel zijn)
En dat aantal km's zegt niets, kan goed zijn als je hem helemaal opfrist dat ie nog 2 ton rijd.
Oliefilter vervangen is wel een must bij nieuwe olie.
Ik ga vandaag me benzine filter vandaag ook vervangen.
Tip: Oliefilter altijd vervangen bij nieuwe olie, kleine moeite en kost ook bijna niks. Heb je veel plezier van.
Ik ga vandaag me benzine filter vandaag ook vervangen.
Tip: Oliefilter altijd vervangen bij nieuwe olie, kleine moeite en kost ook bijna niks. Heb je veel plezier van.
Bmw e36 325is
Ik rij al een aantal jaren bmw en heb ook niet echt naar het aantal km op de teller gekeken... Als je ze die blokken maar rustig warm laat worden, zijn ze bijna niet kapot te krijgen. Ik heb ze wel meegemaakt als taxi en toen kwam het regelmatig voor dat er meer dan 6 ton op de teller stond
Zolang die koppakking nog goed is, kan ie echt nog wel ff mee
Ow ja, ik heb een nieuw slangetje besteld. Maandag vervangen en dan hopen dat klaar is...
Zolang die koppakking nog goed is, kan ie echt nog wel ff mee
Ow ja, ik heb een nieuw slangetje besteld. Maandag vervangen en dan hopen dat klaar is...