Ik heb een vraag naar aanleiding van een niet goed functionerende softtop. Het probleem is ontstaan vanaf het moment dat ik een hardtop op de auto heb gezet (in de winter). Ik heb de softtop 1.5 jaar niet meer eruitgehaald. Op het moment dat ik de hardtop verwijderde, kwam de softtop netjes electrisch omhoog. De softtop cover sluit naar behoren maar daarna zou de kap dichtbij de voorruitstijl moeten zijn zodat de laatste stuk nog handmatig dichtgetrokken kan worden. Vanaf dit gedeelte in het proces lijkt de softtop klem te zitten. De noodgreep om de kap manueel te bedienen geeft exact het zelfde resultaat. Zelf verwacht ik dat er dus geen electrische maar mechanisch probleem in de softtop zit. Ik ben (met de hemelbekleding er nog op zittend) zoveel mogelijk scharnieren (bij de c-stijl en de dakstijlen etc) langsgegaan maar ik kan geen zichtbare blokkade opmerken. Er is ook verder niks met de kap gebeurd (niet scheefgetrokken of iets dergelijks).
Mijn vraag vanwege bovengenoemde situatie is of iemand misschien ervaring heeft met een dergelijk probleem en de mogelijke oplossing(en) hiervoor ? Ik zou dit graag willen weten zodat ik mijn softtop weer sluitend kan krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties !
Onderwerp verplaatst naar Techniek, dit hoort niet thuis in DIY
Moderatoropmerking MasterCow