Motorkuren na wasstraat

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dw70

Re: Motorkuren na wasstraat

Bericht door dw70 » 06 jul 2011, 20:16

Je kunt de bedrading van de inspuitventielen op de overgangsstekker eens kritisch bekijken. De overgangsstekker wil wel eens graag corroderen. Met elektro reiniger schoonmaken en overtollige reiniger verwijderen met een doek en de contacten brandschoon maken.

Als 2e zou je deze relais eens mogen uitwisselen als je een bekende met eenzelfde auto in de buurt hebt: het DME relais en brandstofrelais.
Nummers bekijken die op het relais staan en gewoon omsteken. Kijken of hij het dan nog doet. Waar ze zitten staat in deze thread die je wel kent: http://www.bimmerportal.nl/e36-techniek ... 17-15.html

Ook relais kunt je poetsen met elektroreiniger. Voorzichtig contacten schoonmaken. Zie je geen brandsporen of roet, zullen ze best in orde zijn. Vaak zie je zo, dat iets niet meer in orde is. Ook bij relais.

De dme komt wel als laatste aan de beurt als deze 2 punten geen verbetering brengen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 06 jul 2011, 20:42

Ik heb morgen helaas geen tijd maar ga er van het weekend weer even naar kijken. Bedankt voor je tips en je hoort het van me! :amen:

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 07 jul 2011, 21:55

Vandaag zo'n 150 kilometer met de auto gereden en dit ging geheel probleemloos. Om eerlijk te zijn snap ik er helemaal niets meer van. De carterventilatieklep is vervangen en op dezelfde avond begon de auto nog te stotteren, maar de dag daarna is alles verholpen. Heel erg vreemd maar ik ben zeker niet ontevreden ;) heb er wel een ander probleem bijgekregen en dat is dat mijn kofferbak niet meer dicht wil? :s iemand hier misschien ervaring mee? Hij valt niet in het slot en stuitert dus gewoon open als ik over een drempel rij...

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 09 jul 2011, 10:00

ff slotje (in klep) inspuitten met wd40 of iets wat daar op lijkt
ik denk dat t pinnetje in het slotje blijft hangen

ook ff kijkken of slotje niet vergrendelt zit terweil klep open staat
dan kan je m gewoon weer open duwen (met een schroevendraaier)

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 09 jul 2011, 20:24

Heb het hele slot losgemaakt en bleek dat er een metalen nageltje klem zat! Waarschijnlijk kwam die van mijn kentekenplaat ofzo, maar het probleem is in ieder geval opgelost! Bedankt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”