Motorkuren na wasstraat

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dw70

Re: Motorkuren na wasstraat

Bericht door dw70 » 27 jun 2011, 14:31

verdeelkap + rotor losnemen + schoonmaken en je bougiekabels en bobinekabel op haarscheurtjes controleren.
Zijn deze oud en droog kan dit ook tot een overslag leiden. En oude kabels houden vocht goed vast in hun poreuze scheurtjes.

Motor starten en met de plantenspuit heel voorzichtig de bougiekabels 1 voor 1 vernevelen. Zie je vonkjes of slaat de motor over dan weet je genoeg.

Maar kijk uit dat je geen schok krijgt, want hoogspanning is genadeloos.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 27 jun 2011, 15:15

j0eyv schreef:Het geluid blijft het zelfde, schommelen de tourentallen bij stationnair draaien? Zo niet dan is het geen valse lucht die ergens aangezogen wordt.
Dat is nou juist het gekke. Soms doet de toerental het stationair gewoon goed (750 toeren) en soms gaat hij schommelen en pruttelen tussen de 500 en 800 toeren. Als ik dan vervolgens wat remvloeistof in mijn luchtfilterspuit gaat hij even stotteren en vervolgens doet hij het stationair weer prima (enkele seconden/minuten)...

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 27 jun 2011, 22:56

dw70 schreef:verdeelkap + rotor losnemen + schoonmaken en je bougiekabels en bobinekabel op haarscheurtjes controleren.
Zijn deze oud en droog kan dit ook tot een overslag leiden. En oude kabels houden vocht goed vast in hun poreuze scheurtjes.

Motor starten en met de plantenspuit heel voorzichtig de bougiekabels 1 voor 1 vernevelen. Zie je vonkjes of slaat de motor over dan weet je genoeg.

Maar kijk uit dat je geen schok krijgt, want hoogspanning is genadeloos.
dw70 volgens mij heb ik geen verdeelkap klopt dat? Het is een 318 IS Coupé uit '95...het probleem is er nog steeds alleen vaak na enkele minuten, iemand enig idee hoe dit kan?

dw70

Bericht door dw70 » 27 jun 2011, 23:40

klopt, zit nog met mijn hoofd bij de e30. Lijkt alsof je lambda sonde niet meer zo wil.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 27 jun 2011, 23:58

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
Hmmm oke...enig idee hoe ik dit kan testen? Heb ooit is gelezen dat deze dingen honderd piek kosten, dus beetje zonde om te gokken toch??

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 28 jun 2011, 08:53

of een flesje injectorcleaner bij je volgende x tanken ....
je kan beter met diagnose aperatuur laten uitlezen wat probleem is ,
dan zomaar duren onderdelen te gaan vervangen
lefgozer
Afbeelding
Afbeelding

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 28 jun 2011, 09:10

Hmmm ik zal dat is proberen dan...dat stoten/stotteren is wel erg vervelend je denkt iedere keer dat je stil komt te staan. Ik rijd dus liever niet meer met de auto, dus kan ik dat goedje erin gooien en hem vervolgens stationair laten draaien of moet ik er wel echt mee rijden?

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 28 jun 2011, 09:25

als erg vervuild is
1/3 flesje bij elke eerstvolgende tank beurd
normaal 1 flesje bij (let op ) 1 volle tank
flesje wynns injectorcleaner kost geloof ik iets van +- 10 euroo

ik heb zelf laatst half flesje bij halve tank benzine gegooid (auto hield af en toe een beetje in,zech maar )
en daarna direct ff 190 km per uur geknalt ,ff het stof uit zijn longe getrapt zech maar !!!
ik weet niet of dat dit goed is maar het was wel lekker ... :gekdoen:
daarna was probleem bij mij weg ..... :)

dw70

Bericht door dw70 » 28 jun 2011, 09:26

ik ken de staat van onderhoud niet van je wagen. Voor hetzelfde geld zijn we hier vanalles aan het uitsluiten, terwijl misschien 1 bougie of bobine je dwars ligt. Of alsnog je DME. Leg het je garagist maar eens voor.

Wat jij nog kunt doen is kijken of je motor geen valse lucht trekt. Koud is krimpen en goed lopen en warm is uitzetten en slecht lopen. Alle slangen die met lucht te maken hebben, nalopen en vergeet de kleine slangetjes niet.

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 28 jun 2011, 09:34

ja je hebt gelijk we dwalen helemaal af van het probleem
de ellende begint met nat weer en was straat toch ...?

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 28 jun 2011, 11:51

De ellende begon idd na de wasstraat. Ik was misschien 500 meter weggereden en toen begon hij te stotteren. Het is inderdaad waar dat de motor pas gek begint te doen als hij tegen het warm worden aan zit, alhoewel hij ook wel beetje raar startte met wat gepruttel. Vriend van me die monteur is heeft volgende week maandag pas tijd, dus tot die tijd maar met de trein zucht :( zal van het weekend nog even kijken naar de slangetjes. Bedankt voor alle info

t.p.b.m.

Bericht door t.p.b.m. » 28 jun 2011, 20:36

Hoi
Een 1.8 IS is wel een leuke motor ,kan je evt nog kijken of het type bougie,s klopt met wat er in hoort .
Deze bougie,s mogen geen olie bevatten ,een kleppendekselpakking lekt bij de 4 cilinder IS ook.
mooie schone bougie,s vindt ik zelf erg fijn .
Het kan ook zijn de bobine die bestaat uit een gegoten stuk .die gaat bijv kapot door een lekkende kleppendekselpakking .
Hoop dat je iets aan hebt .
veel succes mvg t.p.b.m.
:driving:

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 28 jun 2011, 21:38

Wilde sowieso nog een grote beurt doen :) dus dan worden die bougies ook vervangen. Naar de kleppendekselpakking moet ik van het weekend nog even kijken. Bedankt in ieder geval voor je hulp

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 30 jun 2011, 12:51

je had het extra waspakket toch? ......binnen en buitenkant

http://www.youtube.com/watch?v=TCUhhlp3F3c

voortaan goedkoop pakketje nemen aleen buitenkant

benmaassen

Bericht door benmaassen » 30 jun 2011, 21:12

Om vocht te verkomen in de DME kan het slim zijn deze op een laag piepschuim te plaatsen van ongeveer 5 cm dik.
Dit was een tip wat ik ook heb gedaan, gelukkig misschien daardoor geen problemen met vocht in de DME.
succes!
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”