Uitlaat lek

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
NielsE36

Uitlaat lek

Bericht door NielsE36 » 30 mei 2011, 14:01

Ik kwam er vanmiddag achter dat er een lek zit in mijn uitlaat.
Het gat zit in de pijp tussen de middendemper en de einddemper.
Nu was de staat van de gehele pijp tamelijk bedroevend (onderkant erg roestig), dus vervangen is noodzakelijk.

1. Is het nu noodzakelijk om de gehele uitlaat vanaf de middendemper tot achter aan toe te vervangen? of kunnen er tussenliggende delen los vervangen worden?

2. Ik zit er over te denken om dan toch maar de hele uitlaat te vervangen. Heeft iemand hier nog tips etc. voor?
Een andere OEM-einddemper zou prima zijn (tweedehands niet te vinden), maar een custom-made iets wat langer zou meegaan kan ook tot de mogelijkheden behoren. Eissenman heb ik uit mijn hoofd gezet, want de prijzen daarvan zijn boven mijn budget.
Ik zoek daarom naar een betaalbare oplossing, maar hoef geen herrie-uitlaat er onder.

Wie heeft er tips?
(Gaat om een '95er 318ti)

rpd

Re: Uitlaat lek

Bericht door rpd » 30 mei 2011, 15:55

Onder mijn compact was destijds de middendemper gaar (zat iets los) en een middendemper was alleen te bestellen i.c.m. einddemper (wat een totaalplaatje van 650 euro was meen ik).

je kunt er eventueel een andere buis tussenlassen maar deze zal wel op maat gemaakt moeten worden denk ik.

http://link.marktplaats.nl/444904313" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien iets voor jou? deze is volledig van rvs of zit er nog verschil in het uitlaatsysteem van de 316 en 318?

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 30 mei 2011, 18:03

Ik zal de onderdelennummers eens controleren, maar zover ik weet is het uitlaatsysteem van een 318ti compact niet compatibel met een 316 compact.
Het begint al met een andere motor, spaghetti-spruitstuk voor de 318ti enz. Anders zou het wel een topper zijn!

Zoals de uitlaat van die advertentie zou de einddemper dus los te monterenzijn van een middendemper. 650 euro is inderdaad een aardig prijskaartje....Waar heb je dat laten doen?

Bedankt ;)

Edit: Een 316 compact heeft een compleet ander uitlaatsysteem! onderdelennummers verschillen, en op realoem.com kan je in de schets zien dat het compleet anders uit ziet.
Laatst gewijzigd door NielsE36 op 31 mei 2011, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

rpd

Bericht door rpd » 30 mei 2011, 18:50

Ik heb toen gekozen voor een uitlaat op maat.
Dus ik heb nu vanaf de katalysator een RVS uitlaat met nieuwe middendemper en duplex einddemper

Maargoed die link was een tip, dus je moet zelf maar kijken wat je ermee doet ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”