Van 325TDS naar 328i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
TDStoPetrol

Van 325TDS naar 328i

Bericht door TDStoPetrol » 21 mei 2011, 10:28

Beste lezers,

Ik heb thuis nog een 325TDS Touring staan. Nu heb ik inmiddels een lease auto en de 325i cabrio van mijn vriendin op de oprit staan. Van de week kwam het idee in me op om te kijken of er een mogelijkheid is om die 'dure' dieselmotor te gaan vervangen door een benzine motor. Het is een hobbyproject van mij. De TDS heeft nu een M onderstel, leren bekleding en ECC, dus best de moeite waard nog.

Heeft iemand ervaring met de ombouw van diesel naar benzine? Is dit mogelijk uberhaupt?

Graag mailen naar: m.meijer78@versatel.nl

Groeten Martijn
Laatst gewijzigd door Gast op 21 mei 2011, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onderwerp verplaatst , dit is geen DIY

Griffendahl

Re: Van 325TDS naar 328i

Bericht door Griffendahl » 21 mei 2011, 15:03

En je zal hem om moeten laten keuren om er voordeel van te hebben...

TDStoPetrol

Bericht door TDStoPetrol » 21 mei 2011, 19:32

Klopt heren, ik zat zelf te denken om een schade 328i te kopen en daar dan 1 op 1 alles over te zetten. Ik ben alleen bang dat ik problemen tegen kom met de ophanging van de motor en de bak. Heft een van jullie daar verstand vn of ervaring mee?

Martijn

t.p.b.m.

Bericht door t.p.b.m. » 21 mei 2011, 22:52

hoi tdstopetrol
ja niet doen . verkoop je dure diesel en kap je verlies .
verbruik van de diesel is lager dan de benzine .wegenbelasting benzine is wel lager .maar verbruik is aanzienlijk duurder .
´schade auto aanschaf is meer geld in de diesel investeren ,word de auto niet meer waard van ,leder int ecc of niet ,verkoopwaarden ,wordt niet meer ,maar de diesel is wel duurder geworden .en 328 of niet het blijft een oude in waarde zakkende auto e36 blijft wegenbelasting plichtig ,dus ik zie niet hoe je hier geld aan kan besparen of verdienen .
ophangpunten van de motor weet ik echter niet ,maar wat is de eind overbrenging van een 325tds is die gelijk aan die van een 328 differentieel .overbrengings verhouding ,al zou je die van je schade auto kunnen overzetten .
en de keurings kosten erbij tellen .evt een plek om te sleutelen ,of doe je dat voor je deur?
genoeg kosten om even over na te denken .stel je even voor hoeveel geld je bespaard ,als je die touring gewoon wegdoet .tenzij je graag geld weggooit ik kan je m,n bankrekening geven .is toch zo,n 126 euro belasting per maand ofzo?
stel dat het gewoon is om een project te doen ,dan moet je het zeker doen ,is wel leuk als je het voor elkaar krijgt .
mischien kan je iemand een prive berichtje sturen die hier een 328itouring heeft ,en die vragen de ophang punten en motorblok op te meten ,en ook gelijk te kijken waar de carterpan zich bevind .
ps de airco is gevuld en is erg slecht voor je gezondheid om hem leeg te laten lopen ,leegpompen door stek gecertificeert iemand .
veel succes en plezier als je gaat om bouwen .... mvg t.p.b.m. :driving:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”