Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag mbt de motormanagement computer van een e91 320d 120Kw.
Eerst even mijn probleem schetsen:
Ik heb al een lange tijd probleem met een enorme witte rookpluim uit mijn uitlaat. Dit heb ik toen (aug. 2010) aan een bmw dealer laten uitzoeken en in de eerste instantie zei men dat de koppakking vervangen moest worden. Omdat de dealer een behoorlijke kostenplaatje liet zien heb ik dit laten uitvoeren door een andere vakkundige

Volgende dag bleek de probleem nog steeds te bestaan. Na een hercontrole bleek de EGR-koeler te lekken. Dit hebben ze dan zonder verdere kosten vervangen

Ongeveer 3 maanden heb ik daarna geen problemen gehad. Na drie maanden kwam het probleem weer terug. Deze keer ben ik naar een dealer gegaan en heb de voorgaande aan hun voorgelegd en ze hebben wederom de EGR-koeler vervangen. Nu weer extra kosten van 600,-- EUR naast de kosten voor het vervangen van de koppakking.
Ik dacht nou moet het toch goed geregeld zijn...Maar nee hoor... na ongeveer wederom 3 maanden kwam het probleem weer terug.
In totaal heeft de dealer 3 keer de EGR-koeler vervangen maar nog steeds geen succes.
Laatste keer heeft de dealer maar naar de importeur gebeld en bleek dat in Nederland dezelfde probleem zo vaak bij nog een ander is voorgekomen.
Om dit te verhelpen hebben ze uiteindelijk de motor onderblok vervangen en het bleek een succes te zijn.
Nou ben ik ook in de fase beland om mijn motor te vervangen met een ruilmotor.
Mijn auto heeft een 320D van 120KW bj 2007. Ik heb een jong gebruikte motor kunnen vinden maar deze is 130 KW (177 pk).
Mijn vraag is of iemand weet of ik een motor van 130KW kan gebruiken ipv 120Kw zonder problemen.
Ik heb begrepen dat de motor management computer ook vervangen moet worden maar kan ik de huidige computer gebruiken door de software wat er op zit te updaten?
Alvast bedankt voor jullie reacties