bonkend geluid tijdens optrekken
-
Ome Cied
bonkend geluid tijdens optrekken
hallo,
ik ben net nieuw op het forum en ben sinds 2 manden in bezit van een 318 uit 98 maar nu irriteer ik me aan een geluid wat lijkt te komen van mijn schokdemper linksachter dit komt voor als ik langzaam over klinkers rij of als ik optrek vanuit stilstand nu zijn mijn schokbrekers in orde en heb ik geen idee wat het nu kan zijn een kennis heeft eigenlijk het zelfde probleem en deze vertelde mij dat de dealer dacht dat het rubbers konden zijn. heeft iemand anders hier ervaring mee ???
gr rachid
ik ben net nieuw op het forum en ben sinds 2 manden in bezit van een 318 uit 98 maar nu irriteer ik me aan een geluid wat lijkt te komen van mijn schokdemper linksachter dit komt voor als ik langzaam over klinkers rij of als ik optrek vanuit stilstand nu zijn mijn schokbrekers in orde en heb ik geen idee wat het nu kan zijn een kennis heeft eigenlijk het zelfde probleem en deze vertelde mij dat de dealer dacht dat het rubbers konden zijn. heeft iemand anders hier ervaring mee ???
gr rachid
Re: bonkend geluid tijdens optrekken
Kunnen idd de rubbers zijn. Ik had hier ook last van. Tijdens het rijden lijkt het geluid onder de achterbank vandaan te komen. Bij mij waren toen de rubbers van de draagarm versleten. De draagarm raakte daarbij de carrosserie en dit veroorzaakte het bonken.
Stel jezelf ook even voor in het voorsteltopic met wat fotos van je aanwinst. Dat is wel zo netjes.
Stel jezelf ook even voor in het voorsteltopic met wat fotos van je aanwinst. Dat is wel zo netjes.
-
Ome Cied
oke bedankt en zal me ff voorstellen in het voorsteltopic
zal dan gelijk ff wat foto's plaatsen 
Was dit een kostelijke reparatie?hennep E46 schreef:Kunnen idd de rubbers zijn. Ik had hier ook last van. Tijdens het rijden lijkt het geluid onder de achterbank vandaan te komen. Bij mij waren toen de rubbers van de draagarm versleten. De draagarm raakte daarbij de carrosserie en dit veroorzaakte het bonken.
-
Morzail
Als het net lijkt alsof er een bal achterin ligt, met optrekken, is het zeer waarschijnlijk een uitgescheurd subframe, al zie je dat vaker bij een 328.
-
Ome Cied
ik zal zelf nog ff langs de dealer rijden hoor niet dat er iets gescheurd is. laten we dn maar hopen op een paar draagarmrubbers 
Geen idee, dit is bij vervangen in de garantie.WiD schreef:Was dit een kostelijke reparatie?hennep E46 schreef:Kunnen idd de rubbers zijn. Ik had hier ook last van. Tijdens het rijden lijkt het geluid onder de achterbank vandaan te komen. Bij mij waren toen de rubbers van de draagarm versleten. De draagarm raakte daarbij de carrosserie en dit veroorzaakte het bonken.
- gramoentje
In principe is het een fout van BMW.
In Amerika zijn er volgens mij meerderen die hun auto kosteloos hebben laten maken
In Amerika zijn er volgens mij meerderen die hun auto kosteloos hebben laten maken
F10 2014 535D Champagner Quartz.
Niet alleen in amerika hoor, ook gewoon hier in NL..
Bij mijn vorige 323CI uit 2000 zaten er ook scheurtjes bij het subframe. Deze zeer dure rep (circa 1,5 week werk!) is gewoon onder coulance uitgevoerd.. Auto was toen 4 jr oud en ca 75000 KM.
KJ
Bij mijn vorige 323CI uit 2000 zaten er ook scheurtjes bij het subframe. Deze zeer dure rep (circa 1,5 week werk!) is gewoon onder coulance uitgevoerd.. Auto was toen 4 jr oud en ca 75000 KM.
KJ
BMW 318CI 2003 M-Technik II 
- gramoentje
Onder deze link vind je in ieder geval het verhaal op e46fanatics.com, over dit probleem voor degenen die het nog niet waren tegengekomen.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=453529
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=453529
F10 2014 535D Champagner Quartz.