linker deurruit is uit de houder

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
saxofoon

linker deurruit is uit de houder

Bericht door saxofoon » 19 mar 2011, 23:18

Hoi,

De ruit van mijn linker deur is uit de geleiding gegaan. Bij het omhoog gaan bleef de ruit voor laag terwijl achter de ruit omhoog schoof.
Heb vanmiddag gekeken en voor is de kogelaansluiting los. achter is deze denk ik uit een soort geleider geschoven.
Heeft iemand een idee hoe ik de ruit weer goed kan plaatsen??
Laatst gewijzigd door Gast op 19 mar 2011, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Algemeen, dit is geen DIY

Verheeske

Re: linker deurruit is uit de houder

Bericht door Verheeske » 20 mar 2011, 12:19

Deur paneel eraf. Maar dat heb je al gedaan denk ik?

En dan die 2 witte kunstof blokjes waar die kogels in gaan vervangen door 2 nieuwe. Kosten slechts 2 euro.

Als je het paneel eraf hebt en het raam omhoog probeer dan meteen ff de geleiderubbers in te spuiten met silicone spray, dan glijdt het raam meteen wat makkelijker op en neer
-- Houdoe wanne --

saxofoon

Bericht door saxofoon » 22 mar 2011, 21:09

Nog even verder vragen.....

Moet ik de ruit laten zakken om die kunstofblokjes in een ruimte onder de ruit te plaatsen?
Verder is de achterste geleider recht en de voorste licht gebogen, is dit normaal? Of moet deze ook recht zijn.

Dat inspuiten is wel nodig volgens mij want hij ging langzaam omhoog en omlaag, wellicht ook de reden dat de geleiding los gegaan is.

Alvast bedankt, ben weer een stuk verder.

Groeten René.

Beens1

Bericht door Beens1 » 22 mar 2011, 23:47

Verhip, dat is die van mij ook! (verbogen)
Nu weet ik dat bij mijn andere auto dat niet was, dus ging ervan uit dat het mechanisme (de geleider voor) niet goed meer is. Maar als het aan de blokjes ligt, is het makkelijker op te lossen.. :whistle:

Beens1

Bericht door Beens1 » 31 mar 2011, 13:52

Is hier al meer bekend over?
Bij mijn ouders wagen (ook een 1997 e36) is de raamheffer niet verbogen, dus ben nu weer aan het twijfelen... -_-

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 31 mar 2011, 13:58

Doordat hij uit de geleider schiet, kan het zijn dat de 'hefboom' iets verbogen is, je kunt hem met een hamer VOORZICHTIG iets terug naar de oude vorm tikken, en wat er eerder al gezegd werd, 2 nieuwe geleider blokjes erin doen (kosten maar paar euro).
De oorzaak dat hij eruit geschoten is, kan zijn dat je raamrubber niet goed is, misschien trekt je raam het rubber mee naar binnen?, kijk dat even na om dit in het gevold te voorkomen, als het gemaakt is.

Gr Deb
Eens BMW, altijd BMW

rpd

Bericht door rpd » 31 mar 2011, 16:35

Het raammechanisme van een E36 is sowieso een beetje kak, bij mijn locale garage komen er iedere maand wel een paar E36's met dit probleem. Mijn compact heeft het ook al 2x gehad, bij 47.xxxkm en 73.xxx km.

Ik denk persoonlijk dat het komt omdat hij uit de geleider schokt. Het komt bij de mijne regelmatig voor dat als ik over een slecht wegdek (klinkers ofzo) rijdt dat het mechanisme instabiel wordt en begint te schokken. Op dat moment moet je m even stil zetten en weer verder gaan. Ik heb het sindsdien nooit meer gehad :X

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 01 apr 2011, 12:02

de reden dat het raam mechanisme eruit schiet komt doordat alles niet gesmeerd loopt..
Na een tijdje is het vet wat door de fabriek erin gesmeerd word bijna weg en gaat ales stroef lopen..
vandaar dat hij uit de plastic geleide blokjes knapt..
Het zal niet snel gebeuren dat het mechanisme krom trekt omdat dit sterker is als die plastic blokjes..

Voor vervanging zal het raam bijna beneen moeten zijn aangezien onderaan meer ruimte is en je dan bij allebeide geleiders kan..

Mijn tip aan iedereen is ..mocht je je deurpaneel eraf moeten hebben om wat voor reden dan ook ,smeer de geleide railsen in met nieuwe vet en je weer jaren vooruit kan.. :duimen:
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”