piepend stuur, en dashboard vraagje.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jordie E36

piepend stuur, en dashboard vraagje.

Bericht door jordie E36 » 29 mar 2011, 10:00

hallo iedereen, ik had 2 vraagjes aan jullie en dat is...

1, sinds het weer wat warmer is (heeerlijk overigens :W ) piept mijn stuur met het draaien een beetje, vooral met inparkeren enzo, het is niet super hard ofzo, en het komt echt achter met stuur vandaan, nou heb ik de kappen achter het stuur al losgemaakt en dat rubber achter het stuur ff goed ingevet en schoongemaakt enzo maar zag niet bijzonders. dichtgeschroefd, klaar. piepen is minder geworden maar nog steeds af en toe goed hoorbaar. wat te doen? :gek:

2, dashboard. ik heb wel vaker het een en ander losgemaakt, maar het achterste deel niet. ik zou graag van de sloop een keer het upgrade model halen, ( met airbag passagierskant ;) ) het gaat om een sedan, uit 93' trouwens :ja: dus graag tips over het eruithalen van het dashboard 8)

alvast bedankt groetjes! jordie
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.

NielsE36

Re: piepend stuur, en dashboard vraagje.

Bericht door NielsE36 » 29 mar 2011, 10:33

1. Is vermoedelijk je sleepring achter het stuur. Om er goed bij te kunnen moet je eigenlijk je stuur loshalen.
Je kunt proberen er wat smeersel in te spuiten, of een nieuwe kopen.

jordie E36

Bericht door jordie E36 » 29 mar 2011, 19:29

hey niels, bedankt voor je comment, weet nu wel bijna 100% zeker dat dat het is en weet ook meteen hoe ik het moet vervangen ;) als ik even tijd heb rijd ik ik morgen maar meteen naar de bmw dealer om een nieuwe te halen. irriteer me er namelijk kapot aan :P

nu nog de vraag of ik een dashboard met passagiers airbag (facelift) in mijn sedan kan zetten. eentje van een 96'+ sedan of touring? en is het lastig ? ik hoor't wel van iemand :duimen:

bilkert35

Bericht door bilkert35 » 29 mar 2011, 20:02

Nieuwe sleepring zit rond de 130 euro.
Je kunt er ook wat wd 40 inspuiten(heel klein beetje)

jordie E36

Bericht door jordie E36 » 29 mar 2011, 21:05

oh..... :whistle: dat verandert de zaak ;) had gehoopt onder de 50 wel klaar te zijn :P
morgen nog maar eens loshalen dan, en inspuiten MET voorzichtigheid. is de 130 het proberen zeker waard.
maar lukt het niet? dan vind ik het piepje oplossen even belangrijker, staat namelijk wel erg goedkoop. tanx voor de info :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”