E36 325i Startonderbreker? Startmotor? Benzinepomp? help..

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dw70

Re: E36 325i Startonderbreker? Startmotor? Benzinepomp? help

Bericht door dw70 » 24 mar 2011, 10:36

LaBMW schreef:

Ik kan kijken welke module ik nu heb, of dat zke of zvm is, zitten er geen verschillen in aansluitingen in de zke en zvm module? zodat ik het daar van kan afleiden van de nieuwe kabelboom?

thanks for info and sharing!
Er zitten juist heel veel verschillen tussen een ZVM of ZKE systeem. Daar zit het hem juist in.

Maar ga als je een cabrio model hebt, naar een cabrio draadboom. Je hebt niks aan een sedan versie. Er zit bijvoorbeeld een anti roll beveiliging op de cabrio draadboom.

Hij moet 1 op 1 matchen.

Jij moet nu een ZVM hebben. En houden.

Gr,
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

LaBMW

Bericht door LaBMW » 24 mar 2011, 17:19

dat het een cabrioboom is is gegarandeerd uiteraard.

en als ik een slotenset regel van een 94 met een zke module erbij, dan zou het in theorie moeten werken toch? inprinciepe heb ik alle mogelijk kabelboom van de auto verwisseld. op de portieren en de motorblokkabel na dan, of zit het nog in de ecu?

sloten was ik eigenlijk al van plan te wisselen, tenzij het niet nodig was door bijvoorbeeld de rechterportierslot zonder slothuis te switchen met de linker en rechts slotgat dicht maken. (ik heb contact/rechterdeur/kofferbak slot allen het zelfde, linkerdeur slot is anders namelijk)
Waar een wil is...is een weg!!

dw70

Bericht door dw70 » 24 mar 2011, 21:21

als jij diezelfde vraag aan de balie bij de dealer stelt, zul je ook geen bevestiging krijgen dat het zal werken, met het alleen maar uitwisselen van modules.

Ieder ontwerp staat op zichzelf.

Hoe wil je nu weten of je relais mist of niet? Je krijgt toch een kale kabelboom?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

LaBMW

Bericht door LaBMW » 26 mar 2011, 17:19

het was een complete kabelboom waar geen relais of zekeringen uit zijn getrokken dus in zoverre compleet. het klopt dat ik 2 relais mis waarvan 1 onder het dashbord. Hier heb ik al eerder op dit forum over navraag gedaan en dit was 1 van de mistlampen (onder de motorkap relais) en dashbord relais was van verwarmde deursloten, aldus een bmwminder.

dus inderdaad zeker weten of dat gaat werken weet ik niet, maar logisch gezien zou dat moeten kunnen. Overigens de module welke ik niet kon aansluiten was "rmiv" en de blauwe is de wi-wa (ruitenwissers) rmiv zou de achteruitrijlampen moeten zijn dacht ik.

maar ik wil gewoon dat het gaat werken.

dus om het even op de juiste manier te doen:

- Kabelboom 1993 cabrio regelen voor 325i vanos/ 320i vanos
- Alle relais en modules erbij
- Slotenset 1993 cabrio/coupe regelen

Dan heb ik de hele cabrio weer leeg en dan moet het gaan werken toch?

Of kun je me een antwoordt op geven dat het wel zou moeten werken als ik de slotenset van een 94 pak en de modules... :amen:
Waar een wil is...is een weg!!

dw70

Bericht door dw70 » 28 mar 2011, 18:47

als je die van 94 pakt heb je een halve auto aan electronica nodig waarvan jij niet weet WAT je nodig hebt. Jij denkt dat met een paar sloten en modules te kunnen redden. :nee:

De boom van 1993 had je al, daaruit heb je alleen maar het alarm geknipt. Eigenlijk heb je hier alles voor, behalve de kabelboom.

Als je het mij zou vragen: kabelboom 1993 cabriolet halen. :ja:

En dat is al je werk tot op heden voor niks geweest. Ook dat maakt niet uit. Ik heb dagen voor niks gesleuteld om tot iets te komen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”