Schijven maken geluid
- Bimmergirl87
Schijven maken geluid
Hoi allemaal,
misschien dat jullie mij kunnen helpen..
Ik stoor me nogal aan mijn remschijven, sinds alle remmen vervangen zijn half jaar geleden, hoor ik mijn remschijven draaien, ze zijn niet krom en remmen verder goed....
Ik hoor het erg als ik langs auto's of een muur rijdt, auto rijdt verder prima maar wil graag weten wat het geluid is..
Het klinkt net als dat je er net nieuwe schijven op gezet hebt, dan moeten ze inslijten zeg maar, het is eigenlijk nooit weggegaan dat geluid is wel minder...?
misschien dat jullie mij kunnen helpen..
Ik stoor me nogal aan mijn remschijven, sinds alle remmen vervangen zijn half jaar geleden, hoor ik mijn remschijven draaien, ze zijn niet krom en remmen verder goed....
Ik hoor het erg als ik langs auto's of een muur rijdt, auto rijdt verder prima maar wil graag weten wat het geluid is..
Het klinkt net als dat je er net nieuwe schijven op gezet hebt, dan moeten ze inslijten zeg maar, het is eigenlijk nooit weggegaan dat geluid is wel minder...?
Eens BMW, altijd BMW
- Bimmergirl87
- Bimmergirl87
Re: Schijfen maken geluid
sluit dit topic maar er is toch niemand die reageert...
Eens BMW, altijd BMW
-
Cliff
Wat is dat voor opmerking. Wellicht iets meer geduld hebben....je hebt dit topic nota bene vanmiddag geopend.
- Bimmergirl87
Immitatie schijven/remblokken zeker?
Die piepen wel vaker, weet niet waarin dat zit..
Die piepen wel vaker, weet niet waarin dat zit..
- Bimmergirl87
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ja idd, vasthangende blokjes, en/of klauwen.
Maarruh, kopervet is een dikke no-no voor auto's met ABS.
Gebruik ipv kopervet gewoon keramisch vet.
- Bimmergirl87
nee hoor maakt geen zak uit. Als je het maar NORMAAL aanbrengt. dat wil dus zeggen een mooi dun laagje waar bewegende delen overheen gaan.bjornc schreef:Ja idd, vasthangende blokjes, en/of klauwen.
Hoe zou dat in godesnaam de ABS kunnen beinvloeden?
-- Houdoe wanne --
- bjornc
Re: SchijVen maken geluid
Klik En ik snap wat je bedoeld... bij 'normaal' gebruik. Echter waarom zou je het risico nemen?
Keramisch vet is net zo duur/goedkoop als kopervet. En dan ook nog eens minder giftig.
Keramisch vet is net zo duur/goedkoop als kopervet. En dan ook nog eens minder giftig.
- Bimmergirl87
Bedankt voor de reacties aLlemaal...hoe kan ik het t beste invetten?? Allen loshalen??
Eens BMW, altijd BMW
- bjornc
Uhm... als je het nog nooit gedaan hebt... kan je beter ff over de schouder meekijken van iemand die het wel kan.
Voor je het weet heb je vet op vitale delen, en rem je ineens een stuk minder goed.
Voor je het weet heb je vet op vitale delen, en rem je ineens een stuk minder goed.
Re: Schijven maken geluid
verheeske316 schreef:nee hoor maakt geen zak uit. Als je het maar NORMAAL aanbrengt. dat wil dus zeggen een mooi dun laagje waar bewegende delen overheen gaan.bjornc schreef:Ja idd, vasthangende blokjes, en/of klauwen.
Hoe zou dat in godesnaam de ABS kunnen beinvloeden?
Gaan we die discussie nu weer oprakelen.
Keramisch vet heeft een betere bescherming tegen corrosie, hogere temperatuur vastheid en kleeft beter en blijft dus beter zitten.
Tevens zit het vaak in spuitbussen waardoor het heel dun is bij opbrengen en dus makkelijker toepasbaar.
En het allergrootste nadeel van kopervet is dat het vuil lekker vasthoudt en wellicht nog erger, het bevat vaste delen wat je in een smeermiddel op deze plaatsen niet wil.
Kopervet is niet per definitie slecht, maar er zijn betere middelen op de markt.
Op een schroefdraad waar wat hogere temperaturen komen is het weer perfect.
Ieder deel zijn eigen smeermiddel zullen we maar zeggen.
Bimmergirl:
Laat het doen. Als je er niet bekend mee bent inderdaad eerst even een kleine cursus volgen van iemand die er verstand van heeft. Het terug komen van je remtang is niet alleen schoonmaken en smeren. De remcilinder en zuiger dichten op elkaar af d.m.v. een rubber. Als hier iets niet lekker zit dan heb je daar ook wat aan te doen en moet je je remsysteem ontluchten. Dat moet wel goed gebeuren anders sta je straks tegen een boom ofzow.
Het kan zoveel zijn waardoor je remmen blijven slepen en ietsje is ook weer niet helemaal raar. Ik zou er even naar laten kijken door iemand die er verstand van heeft
- Bimmergirl87
Re: Schijven maken geluid
Hihi ook weet ik hoe dat moet!!! Ga het volgende week even loshalen en beetje insmeren...
Eens BMW, altijd BMW