Inspectie lampje...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
johnsdale

Inspectie lampje...

Bericht door johnsdale » 19 feb 2011, 13:06

Hey!

Mijn BMW heeft nog geen 1000 km geleden een beurt gehad en hierbij zijn ook alle lampje weer gereset.
Maar nu zie ik net dat er, als ik hem op contact zet het inspection lampje brand.
Verder branden alle groene lampjes nog wel..
Wat kan dit zijn??

bm.w.im

Re: Inspectie lampje...

Bericht door bm.w.im » 19 feb 2011, 22:23

Hoi,
Waarschijlnijk alleen de oilservice gereset (|

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 19 feb 2011, 22:51

klopt toch of niet??

dat betekent dat de volgende inspection is als de lampjes uit zijn toch:??
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

johnsdale

Bericht door johnsdale » 19 feb 2011, 22:56

Jah dat klopt wel.. maar als ik hem nu op contact zet staat er 'inspection' en dat stond er eerst niet.

@Bm.w.im jij denkt dat ze de verkeerde hebben gereset??

bm.w.im

Bericht door bm.w.im » 20 feb 2011, 08:24

Fabian79 schreef:klopt toch of niet??

dat betekent dat de volgende inspection is als de lampjes uit zijn toch:??
johnsdale schreef:Jah dat klopt wel.. maar als ik hem nu op contact zet staat er 'inspection' en dat stond er eerst niet.

@Bm.w.im jij denkt dat ze de verkeerde hebben gereset??
Nee ze hebben niet de verkeerde gereset, maar persoonlijk reset ik alles zelf in 1 keer (oilservice en inspection) weet je (bijna) zeker dat er niets gaat branden. Ik gebruik de lampjes eigenlijk niet voor wanneer hij een beurt oid moet hebben. Ik kijk altijd naar de kmstand. Heb met mijn oude bmw's (e30) verschillende keren mee gemaakt dat de lampjes na 200 km :? al weer gingen branden.

@fabian79 zo hoort het volgens mij wel ja maar dat wil ook zeggen dat het lampje van inspection nog ca 9000 km zou moeten blijven branden bv in mijn geval rijd ik maar ca 10000 per jaar en wil niet elke dag dat lampje zien branden als ik ga rijden :)

johnsdale

Bericht door johnsdale » 20 feb 2011, 16:01

Oke, maar ik moet dus niet iets inspecteren 8) ??
Het kan geen kwaad?

bm.w.im

Bericht door bm.w.im » 20 feb 2011, 17:00

Nee zover ik weet is het gewoon het lampje voor inspection 1 of/en 2
Hier nog even een stukje van internet opgezocht over S.I.L.

Service Interval Light System

The Service Indicator consists of five green, one yellow, and one red light and the inscriptions: "Oil service" and "Inspection" located on your instrument panel.

Whenever the ignition is switched on, up to five green lights will light up, then depending on vehicle use and driving style the green lights will systematically turn off one by one. As you approach the last green light, this is an indication that the next service is almost due and helps you to make any necessary arrangements on a timely basis.

When the last green light turns off, a yellow light appears with one of the inscriptions (Oil Service or Inspection). This indicates that your next maintenance service is due immediately.

If you continue to delay maintenance service, the yellow light and red light appear together with one of the inscriptions (oil service or inspection). In the interest of road safety and reliability you should avoid driving your BMW and have the essential work performed without any further delay.

http://www.gms.cc/maintenance.htm

Ik hoop dat je er iets aan hebt

gr Wim

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”