Xenon verlichting vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sjeffie

Xenon verlichting vervangen

Bericht door Sjeffie » 11 mar 2008, 13:12

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Mijn linker xenon lamp is naar mijn idee ietsjes minder aan het worden. Hij brand nadat die warm is, minder "mooi" als de andere. Nu denk ik dat de lamp gewoon op aan het gaan is. Hoewel ik dacht dat dat niet echt kon bij xenon verlichting.

Ik wil deze xenon bol eigenlijk vervangen voor een nieuwe. Wel origineel van BMW natuurlijk. Maar is het mogelijk om dit zelf te doen? Dus de bol bestellen en het dan zelf plaatsen. Of is het beter om dit over te laten aan de dealer?

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Alvast bedankt.

Jeffrey
330ci Silverstone

Guillfort

Re: Xenon verlichting vervangen

Bericht door Guillfort » 11 mar 2008, 19:05

(h) Ik zou het laten doen, de lampen zijn duur genoeg gewoon doen of je 2 linker handen hebt. ;)

bmw323

Bericht door bmw323 » 11 mar 2008, 19:18

Met de xenon-bol bedoel je hopelijk niet de gehele bol maar alleen de lamp,ik had namelijk ook hetzelfde en heb ook orginele xenon met bol en heb alleen de xenon lampen vervangen. Haal de rubberen bescherm kap eraf, die kun je zo eraf trekken. Dan zie je een rode stekker waar de lamp aangesloten is. Die een kwart slag naar links of rechts weet zo niet meer welke kant draaien. Maar ff proberen en dan kun je de lamp zo eruit halen. Pak de lamp voorzichtig vast en draai de lamp eraf .Als je de nieuwe lamp erin zet pas dan op dat je absoluut niet de glas vastpakt want dan is die na een paar weken weer kapot!

Druk de lamp in de stekker en draai de lamp weer in de koplamp unit zoals je hem eruit hebt gehaald. Het is echt heel simpel en 15 minuten werk. Ik zou er niet mee naar de dealer gaan want daar rekenen ze al snel 100 euro voor inbouw en 150 euro voor lamp zou het niet doen. Als je interesse hebt heb ik nog een setje xenon lampen liggen en trouwens als je ze vervangt doe dan allebei de lampen en niet een 1 want dan krijg je weer kleurverschil met de nieuwe en de oude dus beste allebei vervangen.

Mocht je ineteresse hebben in de lampen mail me maar vraag er 70euro voor 2 stuks en zijn nieuw
Die knop op je toetsenbord waar ENTER op staat zorgt er voor dat je op een volgende regel verder typt. Het zou erg prettig zijn als je die zo af en toe eens indrukt. Maakt het geheel veel leesbaarder.

Verder heb je op je toetsenbord een toets SHIFT. Als je die vasthoudt terwijl je een letter indrukt, krijg je een hoofdletter. Dat duid dan het begin van een zin aan. Zo'n zin sluit je dan weer af met een punt (.). Die staat ook ergens op je toetsenbord. Kortom, probeer een beetje aan je interpunktie te denken.

Moderatoropmerking Siemi

Sjeffie

Bericht door Sjeffie » 12 mar 2008, 11:25

Jah ik bedoel idd alleen de lamp.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Zo te horen is het dus wel goed zelf te doen.

Hoe kom jij aan die lampen als ik vragen mag? Omdat je zegt dat ze nieuw zijn. Zijn het wel OEM lampen? Misschien heb ik wel interesse namelijk in dat setje. En wat is de nieuw prijs van zo'n set?

Jeffrey
330ci Silverstone

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 12 mar 2008, 15:02

In mijn lampen heb ik onlangs ook nieuwe gezet. Merk Philips.
Niet goedkoop, maar wel goed en lange levensduur.

Vervangen simpelweg de plastic/rubberen afdekkap loshalen en de rode houder een kwartslag naar links draaien en je kunt de lamp eruit halen. En de (nieuwe) lampen inderdaad niet aanraken met de vingers.
www. M3 register .nl

Sjeffie

Bericht door Sjeffie » 12 mar 2008, 15:22

Bedankt voor je reactie Bertus,

Waar heb jij de lampen gekocht? En geven ze gewoon hetzelfde licht als de originele lampen?
330ci Silverstone

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 12 mar 2008, 15:36

Geven mooi licht ja. Origineel BMW komt ook van Philips meen ik.
Philips 35W D2S 85122 Xenon

Gekocht via automaterialenzaak (waar ik werk, inkoopprijs) ;D

Normaal kosten ze (schrik niet)
Spoiler: Laat zien
149,29 excl. btw per lamp! Dat is 177,66 incl BTW per lampje!
2 lampjes voor 355,32 euro.....
Die heb ik dus 2 nieuwe er in zitten. Kei gek eigenlijk.... 8P :L
www. M3 register .nl

Sjeffie

Bericht door Sjeffie » 12 mar 2008, 16:42

Zow! 8P Das niet mis.

Iig bedankt voor de info. Ik ga ermee aan de slag. Weet nu wat te doen..
330ci Silverstone

bmw323

Bericht door bmw323 » 12 mar 2008, 20:57

heb je nog interesse in de lampen,ik heb namelijk meerder sets te koop als je interesse hebt stuur ff een bericht.

Sjeffie

Bericht door Sjeffie » 13 mar 2008, 09:08

Bmw323:

Wat voor lampen heb jij te koop dan? Welk merk etc?
330ci Silverstone

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”