Auto gaat niet meer open

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SDMSIM

Auto gaat niet meer open

Bericht door SDMSIM » 28 jan 2011, 14:37

Beste BMW-liefhebbers,

Ik heb een probleem met mijn E36 318 IS coupé. Ik krijg mijn beide deuren namelijk niet meer open. Er is ooit in mijn auto ingebroken, waardoor mijn bijrijdersslot vernieuwd is en ik daar nu een andere sleutel voor nodig heb (die ik niet in mijn bezit heb). Dit slot werkt ook niet op de centrale deurvergrendeling, waardoor dit slot puur voor de sier is.

Nu werkte mijn elektrische raam aan de bestuurderskant opeens niet meer, waardoor ik mijn deurkap eraf had gehaald om te kijken wat het probleem was. Nu bleek dat het motortje stuk was. Nu wilde ik de de deurkap er weer tijdelijk opzetten. Dit lukte naar behoren waarna ik vervolgens uit de auto stapte en de deur dichtgooide. Door de klap schoot het zwarte pinnetje van het slotje onder mijn deurkap, waardoor deze nu niet meer omhoog kan schieten. Dit met resultaat dat de deur niet meer open gaat...

Nu is mijn vraag, is er een andere manier om mijn auto in te komen? Ik kan de kofferbak gewoon openen, maar de inklapbare achterbank gaat alleen open vanaf de binnenkant. Ik hoop dat er een andere oplossing voor is, anders moet ik een raam gaan inslaan ofzo?!

Alvast heel erg bedankt!! :( :( :(

j0eyv

Re: Auto gaat niet meer open

Bericht door j0eyv » 28 jan 2011, 16:05

Eventueel je raamrubber eraf halen, ruit eruit halen en daarna weer monteren. Ik zou dan wel voor een nieuwe raamrubber gaan ivm lekkages!
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

SDMSIM

Re: Auto gaat niet meer open

Bericht door SDMSIM » 28 jan 2011, 17:01

Het is me gelukkig gelukt zonder iets te slopen! Ik had eigenlijk besloten om mijn achterbank stuk te trappen, maar het bleek dat deze nog niet helemaal goed op het slotje zat :D Dus ik kon zo de auto inklimmen, de deurkap verwijderen en vervolgens de deur weer te openen :)

Bedankt voor je hulp iig...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”