Auto in beslag genomen...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beens1

Re: Auto in beslag genomen...

Bericht door Beens1 » 19 jan 2011, 22:33

Over het algemeen gesproken vaak wel ja.
Maar ja, d'r kan vanalles mee geknutseld zijn. Maar over het algemeen is de blèrpijp de grootste boosdoener... (h)
Dat zie je eigenlijk pas wanneer je onder de auto kijkt, wanneer je 'm op de brug hebt staat ofzo.

RoyHHH

Bericht door RoyHHH » 19 jan 2011, 23:18

Zinloze opmerking :roll:

Moderatoropmerking 320driver

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 23 jan 2011, 17:51

Geachte bmw liefhebbers,

Vandaag heb ik eindelijk een telefoontje gekregen van meneer de agent.
Hij vertellde mij dat mijn auto een overschrijding van 1 decibel had....
Nou komt dat heel pijnlijk en zuur aan die 1 decibel, maar goed je kan er niet mee in discussie.
Nou is mijn vraag. Wat kan ik het beste doen om het omlaag te brengen.? Want ik heb hiermee niet zoveel verstand van.
Hele nieuwe uitlaat set? Demper verwisselen? Of mijn K&N race luchtfilter verwisselen met orginele? Of iets anders?

En zouden jullie ook graag de kosten erbij kunnen zetten als jullie een suggestie hebben van een verandering tnx :) Many thanks and love

B.M.W

328iT

Bericht door 328iT » 23 jan 2011, 18:31

ik zou lekker op mp of de sloop een uitlaat scoren..zag er al 1 voor 3 tientjes op mp staan...ben je zo goed als zeker dat het goed zit ..en het eronder zetten kan jezelf. ff nieuw pakkingkje halen en klaar.

luchtfilter heeft weinig te doen met je uitlaat geluid ;)

maarten22

Bericht door maarten22 » 23 jan 2011, 19:08

Ding maakt dus gewoon een teringherrie. Terecht dat hij in beslag is genomen :duim:

Mikkie

Bericht door Mikkie » 23 jan 2011, 19:40

Eén decibel? Knap dat ie dat zo goed gemeten heeft dan. Is dat ten opzichte van de reguliere normen, of ten opzichte van de reguliere tabellen die voor jouw auto gelden?
Hoe dan ook:
het (op het kentekenbewijs of) in het kentekenregister vermelde geluidsniveau, vermeerderd met 2
dB(A), wordt overschreden 5.*.11 RV
N 110 n - tot 4 dB(A) *
N 110 o - vanaf 4 dB(A)
Als het zo lees, kan er pas bekeurd worden vanaf twee dB te hard. Dat zou dan neerkomen op een Mulderboete van 200 euro. Maar gezien er één dB gemeten is, zou dit binnen de marge moeten vallen.

Als ik jou was, zou ik wachten tot de bon op de mat valt en dan alle relevante correspondentie gaan opvragen. That is: proces verbaal, verslag van metingen, ijking van meetapparatuur etc.

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 23 jan 2011, 22:00

@Maarten22 ey vriend, je hoeft het niet in te wrijven met je "terecht". Zoals ik jouw commentaren lees op mijn verhaal, lijk jij mij een persoon die deze topic bezoekt om mij duidelijk te maken dat het "terecht" is dat mijn auto in beslag is genomen. Hou dat gwn voor jezelf. Want als jouw auto ergens voor in beslag word genomen voor 9 dagen lang om wat voor reden dan ook, denk ik niet dat je al te blij word. Ongeacht wie der gelijk heeft...en in dit geval 1 db te hard...vind ik een beetje raar...

@Mikki jaw man ik w8 het af, ik zorg ervoor dat de geluid omlaag komt. Dan ga ik er achter aan...iets klopt hier niet. 1db...hhhmmmmm

Maar goed ik bekijk het dan wel.
Eerst ff de geluid van die 1 db omlaag brengen.
Iemand nog suggesties hoe ik het beste die geluid kan verminderen? en de kosten ermee. Tnx :)

Mikkie

Bericht door Mikkie » 24 jan 2011, 00:08

Welke maatregelen zijn er nu genomen? Kentekenbewijs ingevorderd tot je wel aan de normen voldoet? Ik zou e.e.a. eerst juridisch gaan aftikken alvorens je gaat sleutelen aan je auto.

Ook de beslaglegging gedurende negen dagen kun je aanhangig maken bij de rechtbank, want deze is niet conform de wettelijke norm.

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 24 jan 2011, 18:18

Jupp kenteken is in beslag genomen...tot ik aan de eisen voldoe. Ik mag mijn auto NIET naar een garage rijden..er moet een auto ambulance worden verhuurd..en dan aan de auto sleutelen ,vervolgens weer laten herkuren. En als het goedgekeurd is dan pas krijg ik mijn kenteken bewijs terug.

Maar goed het zij zo. Ik bedank iedereen die commentaren heeft geleverd, goed of slecht doet er niet toe. Ik waardeer ze :) Tnx and much love(L)

PS: Iemand nog ervaring of ideeen van hoe ik mijn geluid kan verminderen ? :o Moet ik nou mijn achterste deel van mijn uitlaat vervangen? Of moet ik ook andere delen vervangen? Heb echt geeeeenn verstand van uitlaten lol :o. En oww jaa kost het duur ? :o ty

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 24 jan 2011, 18:34

Probeer eens een DB-meter te lenen en kijk waar het geluid het hardst is. Vaak is of de uitlaat ergens lek, of is het binnenwerk van je einddemper er uit gekomen.

328iT

Bericht door 328iT » 24 jan 2011, 18:38

Gewoon je eindddemper wat ik eerder ook al zei..kijk is rond op mp ..heb je ze al goedkoop (ie 30/40 e)

j0eyv

Bericht door j0eyv » 24 jan 2011, 18:55

1 DB.. ik zou een nieuwe test aanvragen waar je bij mag zijn.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Dcreator

Bericht door Dcreator » 24 jan 2011, 21:29

heb je nog je originele filter liggen?

zou ik voor de snelle afhandeling die er even terug op zetten, als je nu zo'n K&N open luchtfilter hebt, zal dat net dat decibel niveau omlaag kunnen brengen,

kun je in ieder geval weer rijden, en op je gemak kijken wat je gaat doen..
van mij part als jij er lak aan hebt, naderhand die K&N er terug op en weer rijden..

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 24 jan 2011, 22:04

JUISTEM!!!! Dcreator Slimme zet ouwe :D:D:D.

Ik heb idd een K&N openlucht sport filter op zitten.

2 punten.

1e , is het moeilijk om dat te doen? Orginele weer terug monteren?

2e , Dus als ik orginele luchtfilter van bmw der weer opzet. Zakt de geluid van mijn auto drastisch of weinig of amper of veel ?? ? :o. Ik heb nu een BEETJE hoop gekregen hahaha als dit werkt scheelt het me een hoop problemen en geld :o

Dcreator

Bericht door Dcreator » 24 jan 2011, 23:29

heb er zelf nog geen ervaring mee op een bmw, dus daar durf ik je geen 100% garantie op te geven, maar mijn vermoeden gaat uit dat dit zeker kan schelen bij zo'n kleine overschreiding dan.
Maar daar zal hier vast iemand antwoord op kunnen geven! :D

ik ken die trucjes nog van mn scooter enzo, dan heb vaker last van ditsoort fratsen met politie haha! :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”