Auto in beslag genomen...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
j0eyv

Re: Auto in beslag genomen...

Bericht door j0eyv » 19 jan 2011, 09:16

Touw2k10 schreef:Als je die snor gaat stangen lucht dat misschien even op, maar dan paktie je straks nog op andere flauwigheidjes..
En hier zou dus ontslag op moeten staan.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Mikkie

Bericht door Mikkie » 19 jan 2011, 10:15

Quote verwijderd vanwege taalgebruik

Moderatoropmerking 320driver
Heeft geen enkele zin en die ga je niet krijgen.

kaasplank

Bericht door kaasplank » 19 jan 2011, 10:25

Je uitlaag mag gewoon maar een bepaald aantal decibel maken. Zodra je daar boven zit ben je strafbaar en mag de politie eisen dat je de uitlaat aanpast zodat hij weer voldoet. Dat je je auto zo gekocht hebt doet daar niets aan af.

En de agent een klootzak noemen getuigd ook niet van bijzonder veel respect. Mocht je uitlaat echt teveel herrie maken dan ben ik blij dat je auto gecontroleerd gaat worden.
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

maarten22

Bericht door maarten22 » 19 jan 2011, 10:51

Doe is een beetje rustig man. Laat eerst maar eens zien dat je auto niet teveel herrie maakt voordat je dit soort onzin neer zet. En dan straks maakt de auto teveel herrie en dan is het alsnog de schuld van de agent? Doordat je rijd met een herrie uitlaat val je op, hierbij hoort ook aandacht van de politie. Dit had je dus kunnen verwachten. Wil je hier geen last van hebben zet je er een OEM uitlaat, of goedgekeurde sportuitlaat onder en rij je normaal.

bmwhans

Bericht door bmwhans » 19 jan 2011, 12:24

helemaal met de vorige spreker eens,de agent doet gewoon zijn werk en dat jij het daar niet mee eens bent is jouw probleem dan moet je maar met een fatsoenlijke auto rijden en niet zo'n grote mond trekken daar bereik je niks mee.
gr hans

Anoniem

Bericht door Anoniem » 19 jan 2011, 16:43

maarten22 schreef:Doe is een beetje rustig man. Laat eerst maar eens zien dat je auto niet teveel herrie maakt voordat je dit soort onzin neer zet. En dan straks maakt de auto teveel herrie en dan is het alsnog de schuld van de agent? Doordat je rijd met een herrie uitlaat val je op, hierbij hoort ook aandacht van de politie. Dit had je dus kunnen verwachten. Wil je hier geen last van hebben zet je er een OEM uitlaat, of goedgekeurde sportuitlaat onder en rij je normaal.
En zo is het! :roll:

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 19 jan 2011, 16:50

Volgens mij heb ik dit verhaaltje ook al op fok gelezen, klopt dat TurQ haha :D gare agenten weer :]

Beens1

Bericht door Beens1 » 19 jan 2011, 17:52

maarten22 schreef:of goedgekeurde sportuitlaat
idd, daarom vroeg ik er dus na of de wagen ook gekeurd is met de uitlaat eronder. Wanneer er dan te veel geluid wordt geproduceerd, dan keurd een beetje zichzelf respecterende autogaragist de wagen niet goed.

Toch vind ik het alsnog een beetje een vreemde gang van zaken, hoe de auto 'in beslag' is genomen. Maar ja, ik doe geen rechtenstudie, dus weet er ook weer niet het fijne van.

iig, veel succes met het terugkrijgen van je Bimmer!
Ennuh, misschien doe je er verstandig aan om een andere uitlaat aan te schaffen, om dit soort probleempjes niet vaker te krijgen... :roll:

328iT

Bericht door 328iT » 19 jan 2011, 17:55

Dat van de keurmeester die je uitlaat afkeurt op herrie is gelul...ze kijken alleen of ie gasdicht is. Maar in principe zou het wel moeten idd.

Nogmaals ...je krijgt een decibellen meting en als die te hoog uitslaat heb je 4 weken de tijd om dat te fixen doormiddels een andere demper te plaatsen die wel onder de voor jou geldende norm db's uitkomt (kan je aan de hand van je papieren bij de rdw opvragen geloof ik) en dan krijg je je papieren weer terug en kan je weer tuffen.
Maar ik 'denk' dat jou auto gewoon TEveel herrie maakt en je gewoon pech hebt. Die inhaal actie heeft je de das omgedaan. terugschakelen gas erop (hoe hard je inhaalde weet ik niet..dat weet jezelf het best) brulpijp open ..en ja dan trek je de aandacht nou eenmaal :+

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 19 jan 2011, 18:31

Bedankt voor jullie commentaren:) Serieus!! Hierdoor krijg ik een betere beeld van hoe en wat.

Ik zal jullie op de hoogte houden man:D. Tnx voor the tips en info's en commentaren (K)(L)

Ik hou van jullie (L) hahaha:$

Anoniem

Bericht door Anoniem » 19 jan 2011, 18:37

:gay:

Beens1

Bericht door Beens1 » 19 jan 2011, 21:19

328iT schreef:Dat van de keurmeester die je uitlaat afkeurt op herrie is gelul...
Nou sorry hoor, maar één van de wagens die mijn broer heeft gehad is afgekeurd om de herrie. De uitlaat was gewoon gasdicht o.i.d. Hij maakte gewoon te veel herrie, hierdoor moest hij voor de herkeuring een andere uitlaat eronder zetten!

Dus helemaal gelul is het nou ook weer niet... :(
Spoiler: Laat zien
:+

Ben84

Bericht door Ben84 » 19 jan 2011, 22:08

Het enige waar (qua uitlaatsysteem) bij de apk wordt gekeken is het volgende:
-uitstoot
-luchtdicht
-deugdelijk bevestigd

Uitlaatgeluid is GEEN eis voor de apk! Ik ben er 4 jaar op rij zonder problemen doorheen gekomen met een compleet demperloos systeem en alleen maar de kat eronder (overigens niet de BMW). Zelfs na de steekproef was er niets op aan te merken, kreeg alleen wel te horen dat de politie niet zo soepel was. Gelukkig hier in de buurt wel, want ze hebben de auto vaak genoeg zien rijden ;)

Nog even over de staandehouding en inbeslagname: wanneer een politie-agent het vermoeden heeft dat er een strafbaar feit is of wordt gepleegd met de auto heeft deze het recht de auto tijdelijk in te vorderen voor technisch onderzoek. Binnen 2 werkbare dagen moet de eigenaar weten wat er met zijn auto gaat gebeuren. Is er geen verder technisch onderzoek nodig dan gaat de auto weer terug naar de eigenaar. Wanneer er wel extra onderzoek nodig is blijft de auto langer daar. Of je je vrije dagen terug krijgt, ik ben er bang voor.. Je hebt een strafbaar feit gepleegd (overlast met een te luide uitlaat), en ook al zat deze er al onder toen je de auto kocht, de bestuurder is ten allen tijde verantwoordelijk voor het voertuig waarin deze rijdt. Een maat van me kreeg vorige week nog een boete met zijn werkbus.. Die was sinds augustus al niet meer gekeurd! Uiteindelijk betaalt zijn baas alsnog de boete (niet meer dan logisch), maar de gevreesde envelop komt toch echt bij die maat van mij op de deurmat te liggen..

Succes met de verdere afhandeling! Hopelijk heb je je BMW snel weer terug.
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT

Beens1

Bericht door Beens1 » 19 jan 2011, 22:26

Nou ja, dan weet ik het ook niet meer hoor.
Het beste is gewoon een originele demper dan maar... :+

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 19 jan 2011, 22:30

Ok stell dat de geluid van mijn uitlaat te hard is? Wat moet er veranderd aan worden? ? ? Alleen de demper? Want dat veroorzaakt dat "herrie" toch?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”