Hoofdsteunen E36 sedan
Hoofdsteunen E36 sedan
Ik heb in mijn E36 sedan uit 1995 nu nog stoffen bekleding. Heb gister een lederen interieur opgehaald, incl hoofdsteunen voor achter. Hoe krijg ik deze nu los? Heb al vanalles geprobeerd net, maar het lukt me niet??
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Re: Hoofdsteunen E36 sedan
Dat had ik destijds met m'n sedan ook.
Ik heb de hoedenplank iets opgetild (eerst de zwarte pennetjes eruit halen, zitten er een stuk of 4 in aan de voorzijde als je de achterbank rugleuning weghaald). Als je dan de hoedenplank iets opgetild hebt, zie je van die 'vis'klemmetjes zitten. Deze haal je los en je kunt de hoofdsteunen eruit halen.
Succes ermee.
Ik heb de hoedenplank iets opgetild (eerst de zwarte pennetjes eruit halen, zitten er een stuk of 4 in aan de voorzijde als je de achterbank rugleuning weghaald). Als je dan de hoedenplank iets opgetild hebt, zie je van die 'vis'klemmetjes zitten. Deze haal je los en je kunt de hoofdsteunen eruit halen.
Succes ermee.
-
BMWE39FREAK
Anders even aan beide pinnen van de hoofdsteun even een beetje WD40 spuiten en dan je handen om beide pinnen heen en even met een duwende/wrikkende beweging naar boven duwen en zal het loskomen..
Hierbij hoef je de hoedenplank niet los te halen hoor
Hierbij hoef je de hoedenplank niet los te halen hoor
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Dat wilde bij mijn auto anders niet, de pennetjes waren zo verschrikkelijk strak dat ze met geen andere mogelijk los te halen waren. Daarom moest het zo rigoureus.. 
zitten borgpinnen voordat je ze eruit kan halen
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=52&fg=30
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=52&fg=30
Houd wel je hand boven op de pinnen, anders klapt ie door je raam 
-
Anoniem
Bovenin je kofferbak zie je ze ook zitten, daar kun je ze er eventueel uittikken met een drevel