TPMS en Winterbanden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
quint

TPMS en Winterbanden

Bericht door quint » 03 sep 2010, 13:52

Hoi allen,
Nog niet zo lang ben ik trotse eigenaar van een E91 (Touring) uit 2006 en zo kwam ik ook deze portal tegen. En laat ik gelijk met de deur in huis vallen.... :zwaai:

Met de regen buiten, begint wat mij betreft het plannen van m'n wintersport. Vanzelfsprekend met de auto -> dus ook maar vast kijken naar winterbanden. Ik heb nu 225x45(?)x17 sloffen en wil voor ditzelfde maatje eigenlijk een paar degelijke winterbanden kopen. Wederom RFTs als het aan mij ligt omdat ik toch niet graag banden sta te wisselen in de sneeuw en een busje Flat-Fix lijkt me niks.

Maar... ondanks de vele posts die ik vind over winterbanden kan ik er nog niet uit opmaken hoe dat samen gaat met het Tire Pressure systeem (TPMS) van BMW (|

Kan iemand me dit toelichten of rijdt er niemand op RFT winterbanden?

Fransosowitz

Re: TPMS en Winterbanden

Bericht door Fransosowitz » 12 sep 2010, 17:10

Ben je bang dat dit niet samen gaat dan? Ik zou me daar geen zorgen over maken aangezien BMW af fabriekf RFT banden monteert. Mijn aankomende BMW E61 staat (nog) op RFT winterbanden en dit geeft geen probleem met de TPMS.

Bovendien: wat is er voor de TPMS anders aan winter- dan aan zomerbanden???

Joop

Bericht door Joop » 19 sep 2010, 19:03

Gewoon zorgen dat wanneer je de wielen wisselt de bandenspanningsmonitor even reset. Eigenlijk dezelfde handeling die je verricht als je je banden weer op spanning heb gebracht...

....as easy as that.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Dnl

Bericht door Dnl » 19 sep 2010, 20:21

+1...

Vunz

Bericht door Vunz » 31 dec 2010, 13:04

Je bandenspanningsmeter werkt niet op druk.
Je vult de banden zoals ze horen te zijn en reset de meter.
De meting van je BC doet hij dmv de omtrek te meten.
Indien een band lek raakt zal de band bij rijden ovaal worden en dat merkt de meter op en zal dan aangeven dat de spanning in de band anders is als bij de overige 3.
Kortom je kunt ook Niet RFT monteren. Zorg dan wel voor een kit in je auto in geval van nood.
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”