ABS Lamp

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Dashti

ABS Lamp

Bericht door Dashti » 20 dec 2010, 00:58

Beste mensen,

Ik heb net even rond gekeken, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

Sinds gisteren brandt mijn ABS lamp, is dit een grote probleem? en wat zou het zijn? ik heb de bmw handleiding gelezen maar er stond niet veel informatie in, er staat dat een storing is ( ja zo ver was ik ook ) maar wat is de storing?!!!

Alvast bedankt

Jellebmw

Re: ABS Lamp

Bericht door Jellebmw » 20 dec 2010, 01:19

Die van mij brande ene hele poos geleden even, dit hield bij mij in dat de ABS niet meer werkte.

Ik hoefde alleen de motor opnieuw te starten, maar neem aan dat je dit al geprobeerd hebt..

Wat ik zou doen is kijken of je ABS nog werkt, zodat je er rekening mee kunt houden voor het geval dat. En sneeuwt of ijzelt het bij jouw in de regio? Kan zijn dat er wat zout of andere troep de stekker aantast, en anders is uitlezen een optie lijkt me
;)

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 20 dec 2010, 21:26

vocht is your problem.

abs werkt met een sensor die rubels op je naaf of remschijf bekijkt.
Als daar sneeuw tussen zit of ijs (wat niet ondenkbaar is) heb je wel eens een storing.
Vocht in de stekker o.i.d. kan ook nog.

De stekkers zitten in je wielkuipen, en die staan met dit weer vol met ijs en sneeuw.

Ik zou even wachten tot het weer beter is en dan de stekkers even los halen en droog maken.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Dashti

Bericht door Dashti » 23 dec 2010, 21:19

Hi boys

Bedankt voor jullie reacties,

Na 10min rijden is het lampje uitgegaan, zoals Favian zei misschien waren de sensoren vies en daardoor niet goed werkten.

Dashti

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”