deurpaneel bevestigen
deurpaneel bevestigen
ik heb een 318IS coupe net gekocht.deurpaneel rechter deur zit los,dus wil ik hem erafhalen en opnieuw vastmaken.hoe werkt dat bij BMW?bij mijn vorige auto Volvo s40 ging dat heel eenvoudig,schroefjes losdraaien en klaar,hier kom ik niet uit.
iemand een tip of link naar een schema o.i.d.?
iemand een tip of link naar een schema o.i.d.?
ex-coupe,nu compact(weer een)
-
Cliff
Re: deurpaneel bevestigen
1 Je schuift het frame van je deurklink weg... naar rechts dacht ik..
2 Je haalt die 2 afdekkapjes onder de handgreep weg, daarachter zitten 2 torx.. die haal je ook weg
3 Je draait de knopjes eruit (bovenop het deurpaneel.... die wat omhoog en omlaag gaan bij openen en sluiten)
4 Je haalt de bediening van de elektrische spiegels eruit, kun je zo eruit trekken
5 Je trekt het deurpaneel los.... beetje harder aan trekken, dan komen ze wel los (zitten met van die clipjes vast, kun je nieuw bij de dealer halen indien ze afbreken)
6 Je schuift hem iets omhoog over het pinnetje en trek hem vervolgens eraf
That's it!
2 Je haalt die 2 afdekkapjes onder de handgreep weg, daarachter zitten 2 torx.. die haal je ook weg
3 Je draait de knopjes eruit (bovenop het deurpaneel.... die wat omhoog en omlaag gaan bij openen en sluiten)
4 Je haalt de bediening van de elektrische spiegels eruit, kun je zo eruit trekken
5 Je trekt het deurpaneel los.... beetje harder aan trekken, dan komen ze wel los (zitten met van die clipjes vast, kun je nieuw bij de dealer halen indien ze afbreken)
6 Je schuift hem iets omhoog over het pinnetje en trek hem vervolgens eraf
That's it!
thnx,eenvoudig als wat...als je maar weet,he,he....is gelukt 
ex-coupe,nu compact(weer een)
Ik gebruik dit topic maar ff (alst mag)
Maar mijn vraag is, kun je de stoffen delen er ook uit halen als de deurpanelen zelf nog vast zitten?
Of moet ik hiervoor eerst de deurpanelen los halen?
Maar mijn vraag is, kun je de stoffen delen er ook uit halen als de deurpanelen zelf nog vast zitten?
Of moet ik hiervoor eerst de deurpanelen los halen?
-
Cliff
Die kun je eruit halen ja...wel grote kans dat die pinnetjes afbreken... maja tis dan een kwestie van wat propjes kit eraan en dan erin klikken 
Bedankt voor je reactie!
Maar kan ik alleen het stoffen gedeelte er uit halen/klikken?
Of moet daarvoor de hele deurpaneel er af?
Maar kan ik alleen het stoffen gedeelte er uit halen/klikken?
Of moet daarvoor de hele deurpaneel er af?
Haha oke, het moet er ook nog weer in he 
Fftjes een oud topic op krikken..
Ik wou net aan mijn deurpanelen beginnen en dus alleen de stoffen delen er uit halen...
Maar die zitten vast gelijmd inplaats van geklikt.. heeft iemand dat gehad? En hoe heb je dat
dan los gekregen?
Want als ik er aantrek scheurt het bijna
Ik wou net aan mijn deurpanelen beginnen en dus alleen de stoffen delen er uit halen...
Maar die zitten vast gelijmd inplaats van geklikt.. heeft iemand dat gehad? En hoe heb je dat
dan los gekregen?
Want als ik er aantrek scheurt het bijna
-
Cliff
Met een mesje erachter
....beetje omhoog trekken en dan voorzichtig wegsnijden...vastzetten zul je echt moet kit moeten doen.
Er is helaas geen andere mogelijkheid voor.
Er is helaas geen andere mogelijkheid voor.
Het deurpaneel wat ik destijds gekocht heb voor mezelf had dat ook. Dat heb ik heel voorzichtig met een mesje wat ruimte gemaakt, zodat ik de vingers onder het paneeltje kon krijgen. Daarna heel voorzichtig los trekken (kit geeft altijd wel iets mee). Daarna haal je alle kit weg en bij het terugplaatsen gebruik je weer kit om het te bevestigen. (goed aandrukken!)
Succes!
Succes!
DUH tuurlijk een mesje! Dat ik daar niet aangedacht heb!
Bedankt jongens!
Bedankt jongens!