Deur passagierskant niet dicht te krijgen!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Touw2k10

Deur passagierskant niet dicht te krijgen!

Bericht door Touw2k10 » 12 dec 2010, 23:16

Hallo jongens

Klein kritisch puntje hier, de deur van m'n coupe gaat niet meer dicht, aan de passagierskant. :X :X De laatste paar weken ging hij al wel vaker lastig dicht (vanwege de kou dacht ik) maar na een paar keer iets wat krachtiger 'slaan' ging het wel. Nu niet meer. En ik geef 'm liever niet zon rotklap dat het raam eruit vliegt om te probere of het dan wel lukt. Tot mijn verbazing zit er in de deur niet zo'n dubbel slot of hoe wil je het ook noemen, datie zeg maar wanneer hij op een klein kiertje staat toch in een slot zit. Zo was het tenminste bij de meeste auto's die ooit geopend heb.

Ik heb het net vergeleken met de andere kant en merkte dat die haak niet klikt en vergrendeld zeg maar. Op slot draaien werkt ook niet, floept gewoon open.

Het komt er dus op neer dat ik er nu niet mee kan rijden zonder dat iemand die deur vasthoudt, want anders vliegtie bij de eerste de beste bocht open (| Morgen dus lekker op de fiets -_- -_-

Morgen avond maar even langs de garage dan maar. Tenzij iemand dit probleem herkent en het zelf op te lossen is? Bij voorbaat dank

Kaantjee

Re: Deur passagierskant niet dicht te krijgen!

Bericht door Kaantjee » 13 dec 2010, 16:51

Check es of de afstelling niet verschoven is aan de kant waar de deur in valt. Daar zit ook dat knopje in wat voelt of de deur open of dicht is..

Draai beetje losjes, en verschuif em wat meer naar buiten.. ;)
BMW E36 318i M43 1.8 8v 4-Bak Automaat --> 318i 24v 5-bak Automaat swap Project --> Done.
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12 :)

Touw2k10

Re: Deur passagierskant niet dicht te krijgen!

Bericht door Touw2k10 » 14 dec 2010, 20:23

Gisteravond binnen 5m gefixt, bij de garage goedje ingespoten dat 10x dikker was dan mn siliconenspray. :! 't Slotje klikt en klakt weer zoals het hoort! 8)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”