izzy schreef:Ik heb een touring, daar zit standaard net wat meer op dan een vergelijkbare sedan:
- Armsteun achter (met bekerhouders)
- Neerklapbare achterbank (de meeste sedans hebben het niet)
- grote ruimte in de zijwanden van je kofferbak (voor navigatie, dvd speler etc....ik heb er ook reserve lampen enz inzitten.
- Dubbelebodem kofferbak. Weet niet hoe het bij de sedan is...
- Speakers in de kofferbak (eeuh, het nut ontgaat me, ik had ze liever in de achterdeuren)
- Daarnaast natuurlijk het netje en rollo (logisch)
- Openbare achteraam (beetje moelijk bij een sedan, weinig andere merken hebben dit toruwens)
- Voetverlichting, meeste sedans hebben het niet, bij mijn touring was het standaard (volgens de lijst)
Mijn sedan uit 2001 heeft dit allemaal hoor, behalve dat openende achterraam en speakers in de achterbak. Kortom, ik snap je vergelijking niet... (| Ik heb ook opties op mijn sedan die niet leverbaar waren op een evenoude touring, bijvoorbeeld een M-pakket en een elektrische zonnerollo.
Maar snap wel dat je de basisuitvoering vrij karig vindt, maar je bent er toch zelf bij bij wat voor uitvoering je zelf tweedehands of nieuw aanschaft ??
izzy schreef:BC klein, geen graden of klok tegelijk met actieradius bijvoorbeeld.....maar ik heb de VDO die OEM is ingebouwd, de bc van dat ding maakt veel goed...maar zonder dat scherm mis ik een hoop....
Met een OEM 16:9 ipv je VDO had je dit allemaal wel gehad, misschien is je ergernis dat je de verkeerde occassion gekocht hebt ?? Ik kan me best voorstellen dat je dat eens hebt bij een E46, bij aanschaf van een occassion ben je vaak niet op de hoogte van welke opties er wel en niet op een auto geleverd zijn... Pas later als je de auto een tijdje hebt en je er meerdere gezien hebt op fora en de dealer kom je er soms pas achter wat er allemaal mogelijk is op zo'n auto, vaak zijn dat van die 'had ik maar...' momenten.
Mijn grootste ergernis blijft de middenarmsteunen die geldt voor alle types E46...