Trillende achteras

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
roaddevil

Trillende achteras

Bericht door roaddevil » 20 feb 2008, 12:03

Wie weet raad. Als ik langzaam optrek en weinig gas geef dan begint de achteras te trillen waar zou die aan kunnen liggen.
Ik heb wel het gevoel dat als de moter koud is het dan erger is maar als de moter warm is heeft de auto er ook wel last van waar zou die aan kunnen liggen |d . Heb wel een keer iets gehoord van rubbers of een koppelings plaat maar dat is een wilde gok. Ik dacht laat ik nu de echte kenners maar eens vragen *D

MarkBressers

Re: Trillende achteras

Bericht door MarkBressers » 20 feb 2008, 19:07

Wat bedoel je met trillen? Rijd zelf een 320D Touring Automaat (2003). Sinds kort valt me op dat er af en toe (!) kortstondig een zoemend/brommend geluid te horen is. Alsof je over de strepen aan de zijkant van het wegdek rijdt. Geluid lijkt van achterin de auto te komen.
Het is bij diverse snelheden (b.v. 60, 80 of 110 km/hr) en lastig te reproduceren. Als de auto warm is, blijft het probleem echter. Doet zich voor bij zowel optrekken als vertragen, maar doorgaans bij niet teveel gas geven in de vijfde versnelling.

Op http://www.problemcar.nl heb ik wat dingen gelezen die er wel op lijken, maar niets dat precies hetzelfde is. Hier wordt over (de uitlijning van) de cardanas gesproken. Volgens de dealer (effe gebeld) zou het de programmering van de automaat kunnen zijn waardoor ie niet goed (terug)schakelt.

roaddevil

Bericht door roaddevil » 20 feb 2008, 19:10

nou het trillen kan ik zo omschrijven dat je het gevoel hebt dat je achterkant van de grond komt en het is alleen bij het optrekken

MarkBressers

Bericht door MarkBressers » 20 feb 2008, 19:21

Hmm, da's echt wat anders... :|

roaddevil

Bericht door roaddevil » 20 feb 2008, 19:25

Ik zal eens kijken op die link wat jij er hebt staan misschien kan ik erachter komen wat er eigelijk aan de hand is met de auto

roaddevil

Bericht door roaddevil » 02 apr 2008, 11:19

Ik heb even navraag gedaan bij de dealer en hij zei dat het aan de koppelings platen lag. Plakkende koppelingspalaten had hij het over. Wie heeft hier meer ervaring mee en is het lastig om zelf de koppelings platen te vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”