Geluid op achteras

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
ducje

Geluid op achteras

Bericht door ducje » 11 okt 2010, 14:41

Vorig jaar heb ik nieuwe veren en dempers op de achterkant van mijn E36 touring gezet. Afgelopen week een aantal stoeptegels vervoerd (eigenlijk teveel) en nu heb ik een geluid op de achteras alsof er iets aansleept. Af en toe zelfs een echte "klonk" (hoe omschrijf je een geluid...) die ook goed te voelen is, alsof je ergens overheenrijdt. 1x bij het vooruit inparkeren blokkeerde zelfs het rechterachterwiel, wat na een stukje terugrijden weer ok was.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Zelf denk ik aan het lager, maar dit is een heel ander geluid dan bij een kapot lager in het voorwiel.

Grtz
Ducje

Ocram

Re: Geluid op achteras

Bericht door Ocram » 11 okt 2010, 14:46

even opkrikken en je wiel draaien zou je al wat verder kunnen helpen.

controle met een lamp naar verse slijtagesporen.

zorg wel dat de boel stevig vast staat als je eronder gaat liggen, vorige week weer zo'n hobbyist overleden doordat zijn krik wegschoot.
BMW rulez

vegito

Bericht door vegito » 11 okt 2010, 15:35

check je achter draagarmen die kunnen zeker gescheurt zijn of erg slap.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Verheeske

Bericht door Verheeske » 12 okt 2010, 14:48

Ocram schreef: zorg wel dat de boel stevig vast staat als je eronder gaat liggen, vorige week weer zo'n hobbyist overleden doordat zijn krik wegschoot.
altijd even Bok/assteun of ook heel handig kratje bier! (van te voren leegdrinken bevordert het werk niet) eronder zetten
-- Houdoe wanne --

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”