Harm: 330D 2000. p27: Deze week in Autoweek!
-
Re: Harm: 320D 1998 p14: gloeiende gloeibougies
je gloeirelais kan ook stuk zijn.
Maar als het nu al beter is dan zal het waarschijnlijk daar niet aan liggen. Want als je relais stuk is word er niet een gloeispiraal aangestuurd.
Maar als het nu al beter is dan zal het waarschijnlijk daar niet aan liggen. Want als je relais stuk is word er niet een gloeispiraal aangestuurd.
Dealer is inderdaad niet zo duur qua onderdelen met vergelijking tot aantal andere onderdelen zaken. Het is vaak dat de maak loon duur is en prijzen hoog in de kosten stijgen, maar in het algemeen heb ik liever OEM kwaliteit dat van een imitatie.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
De brandstofdruk van de opvoerpomp is ook uitleesbaar.
Een beetje uitleescomputer geeft ook de minimale waarde weer.
De normale waarde moet hier ver boven liggen.
Ik weet ze niet precies meer voor een 330d, maar dacht dat 190 kpa minimaal was en bij een goede pomp wordt er ongeveer 320-350 kpa geleverd.
Ik heb het zelf gehad en doordat de minimale waarde niet bereikt wordt slaat de auto niet aan om dat de HD-pomp dan te weinig brandstof zou kunnen krijgen. Dus uit veiligheid zal de auto niet starten om je HD pomp niet vast te laten lopen.
Opvoerpomp kost dacht ik iets van 200 euro (inkoop zonder montage)
Een beetje uitleescomputer geeft ook de minimale waarde weer.
De normale waarde moet hier ver boven liggen.
Ik weet ze niet precies meer voor een 330d, maar dacht dat 190 kpa minimaal was en bij een goede pomp wordt er ongeveer 320-350 kpa geleverd.
Ik heb het zelf gehad en doordat de minimale waarde niet bereikt wordt slaat de auto niet aan om dat de HD-pomp dan te weinig brandstof zou kunnen krijgen. Dus uit veiligheid zal de auto niet starten om je HD pomp niet vast te laten lopen.
Opvoerpomp kost dacht ik iets van 200 euro (inkoop zonder montage)
Vandaag zijn de motorsteunen vervangen, en meteen de cdv dinges eruit gehaald. Ben benieuwd hoe dat gaat koppelen 
Ook bleek dat er 400cc teveel olie in zat, da's toch een beetje slordig van gerritje...

Ook bleek dat er 400cc teveel olie in zat, da's toch een beetje slordig van gerritje...
Wauw wat scheelt dat veel zeg, nieuwe motorsteunen! Bij starten en afzetten niet meer de schokken die door de hele auto gingen, en stationair ligt ie mooi stil. De ene steun was in 2 stukken gescheurd, bij de ander ging dat niet lang meer duren.
En zonde cdv schakelt 't ook wel fijner volgens mij
En dat alles voor 232 euro.
En zonde cdv schakelt 't ook wel fijner volgens mij

Vorige week maandag moest ik voor het eerst weer eens krabben. Traditiegetrouw was ik m'n krabber kwijt, dus heb ik de OV-chipkaart maar gebruikt. Die brak bijna in 2 stukken, maar werkt nog wel...
Toen ik de auto daarna startte, ging dat erg vreemd. De verlichting ging even aan en uit (terwijl ie niet eens aan stond) en het klonk nogal armoedig.
Die avond dus maar langs http://www.youngtimergarage.nl, een vriend van me, die even de accutester erbij pakte. Die gaf "schlecht" aan. Gelukkig was de onderdelensjakie nog open (recht tegenover) en had die zowaar de juiste accu op voorraad, een Bosch van 80Ah laag model. Meteen erin gebeund dus. Laat nu de winter maar komen!
Echt verschil merk ik nu nog niet omdat 't niet zo koud is, maar ik heb al wel gemerkt dat de Dynavin nu niet meer in de fabrieksinstellingen terechtkomt als ik de motor start terwijl de Dynavin nog aan het opstarten is. Waarschijnlijk zakte de spanning met de oude accu dus best ver in bij het starten....
Verder doet de BMW het prima. Vorige week heb ik weer eens in m'n BX (19 GTi van 1987) gereden, en dan blijkt dat ik eigenlijk een rare autopool heb: de BX als sportief, uitdagend scheurijzer en de BMW als comfortabele, rustgevende cruiser
Toen ik de auto daarna startte, ging dat erg vreemd. De verlichting ging even aan en uit (terwijl ie niet eens aan stond) en het klonk nogal armoedig.
Die avond dus maar langs http://www.youngtimergarage.nl, een vriend van me, die even de accutester erbij pakte. Die gaf "schlecht" aan. Gelukkig was de onderdelensjakie nog open (recht tegenover) en had die zowaar de juiste accu op voorraad, een Bosch van 80Ah laag model. Meteen erin gebeund dus. Laat nu de winter maar komen!
Echt verschil merk ik nu nog niet omdat 't niet zo koud is, maar ik heb al wel gemerkt dat de Dynavin nu niet meer in de fabrieksinstellingen terechtkomt als ik de motor start terwijl de Dynavin nog aan het opstarten is. Waarschijnlijk zakte de spanning met de oude accu dus best ver in bij het starten....
Verder doet de BMW het prima. Vorige week heb ik weer eens in m'n BX (19 GTi van 1987) gereden, en dan blijkt dat ik eigenlijk een rare autopool heb: de BX als sportief, uitdagend scheurijzer en de BMW als comfortabele, rustgevende cruiser

Ik werk vanaf nu in Doetinchem, dus ik ga wel iets meer km's maken... de 320d gaat dus flink op z'n donder krijgen, maar misschien doe ik gek en koop ik een mooie 330d met weinig km's. Misschien bieden ze wel een leasebak aan, maar ik zie 't niet zitten om in een nieuw klein hok te rijden... m'n auto is tenslotte ook hobby!
En over hobby gesproken...
Vandaag was ik vrij, dus maar weer even bij m'n maat wezen buurten in de garage. Het viel me op dat er al een tijdje een vochtige plek onder de auto lag, maar dat kon ik nog ontkennen en bij andere auto's in de schoenen schuiven. Dit keer heb ik toch maar eens even gekeken en zag ik heel duidelijk druppeltjes druppelen.
Dus toch maar weer aan de slag. Een kvs-slangetje op het EGR dinges bleek op de koppeling te lekken. Nieuwe O-ringetjes erin en het was weer dicht. Natuurlijk moest de kvs afgetapt worden, dus daar meteen maar nieuwe ingegoten.
Links op onderdeel 8 zat een O-ringetje dat ik ook maar vervangen heb:

De koppeling bovenaan slangetje 11 was de boosdoener, daar zit nu dus ook een nieuw ringetje in:

Toen de boel leeg was, konden we ook eens het Webastodinges bekijken in de paravanbak. Die zou als een soort standkachel moeten kunnen werken, maar deed nooit wat. Hele apparaat dus maar uit elkaar gehaald, en ontdekt dat het koelvloeistofpompje gewoon stuk is. Dus, nieuwe besteld en volgende week maar weer eens knutselen.
Onderdeel 11 op deze tekening dus:

En over hobby gesproken...
Vandaag was ik vrij, dus maar weer even bij m'n maat wezen buurten in de garage. Het viel me op dat er al een tijdje een vochtige plek onder de auto lag, maar dat kon ik nog ontkennen en bij andere auto's in de schoenen schuiven. Dit keer heb ik toch maar eens even gekeken en zag ik heel duidelijk druppeltjes druppelen.
Dus toch maar weer aan de slag. Een kvs-slangetje op het EGR dinges bleek op de koppeling te lekken. Nieuwe O-ringetjes erin en het was weer dicht. Natuurlijk moest de kvs afgetapt worden, dus daar meteen maar nieuwe ingegoten.
Links op onderdeel 8 zat een O-ringetje dat ik ook maar vervangen heb:

De koppeling bovenaan slangetje 11 was de boosdoener, daar zit nu dus ook een nieuw ringetje in:

Toen de boel leeg was, konden we ook eens het Webastodinges bekijken in de paravanbak. Die zou als een soort standkachel moeten kunnen werken, maar deed nooit wat. Hele apparaat dus maar uit elkaar gehaald, en ontdekt dat het koelvloeistofpompje gewoon stuk is. Dus, nieuwe besteld en volgende week maar weer eens knutselen.
Onderdeel 11 op deze tekening dus:

Flink aan de onder de motorkap. Maar een 330d heb ik die eerder gehoord 

Tja toch een beetje jaloezie denk ik 

330D = :pimp: Zou ik wel overwegen voor de extra fun factor!
Echter omdat je toch veel km's gaat maken is wellicht een 320d toch de betere keus, ik haal met een tank 700km.. met een 320d zon 1.000?
Echter omdat je toch veel km's gaat maken is wellicht een 320d toch de betere keus, ik haal met een tank 700km.. met een 320d zon 1.000?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Dat jij een automaat hebt, helpt ook niet echt he
Ik haal nu in de winter zo'n 1200km op een tank overigens 

Vrijf t dr maar in hoor (h)
en 1200 is wel absurt..ik tank meestal met 600 km's...das de helft! En een automaat zou ik echt niet willen missen..dan maar "een beetje" meer verbruik
en 1200 is wel absurt..ik tank meestal met 600 km's...das de helft! En een automaat zou ik echt niet willen missen..dan maar "een beetje" meer verbruik

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Ik snap niet dat je maar 1200Km's haalt op een tank Griff :>
Zullen we het over verbruik in de daarvoor bestemde topics hebben?
Lekker aan het klussen Harm! Prettig als je zelf dingen kunt oplossen.
Ik ben jaloers, heb 2 linkerhanden en zou ook graag eea gewoon eens controleren of nalopen.
Het ontbreekt me domweg aan de tijd en kennis
Zullen we het over verbruik in de daarvoor bestemde topics hebben?
Lekker aan het klussen Harm! Prettig als je zelf dingen kunt oplossen.
Ik ben jaloers, heb 2 linkerhanden en zou ook graag eea gewoon eens controleren of nalopen.

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
@100: Ik haal wel meer, maar ik ga tanken als de teller op zo'n 1200 staat
Je moet die 330d rijders niet te hard plagen...
Zuiniger als een verlaagde 320d sedan met M-pakket op 195 brede bandjes wordt het gewoon niet in ed E46 wereld 
@Richel88: Als je de km's reed die 100 en ik rijden kost dat 'beetje fun', zo'n 2500 euro alleen al aan brandstof op jaarbasis (h) Maar dat had je zeker helemaal niet willen weten

@Richel88: Als je de km's reed die 100 en ik rijden kost dat 'beetje fun', zo'n 2500 euro alleen al aan brandstof op jaarbasis (h) Maar dat had je zeker helemaal niet willen weten

Ach ik had voordat ik de 320d had nog nooit zo'n bmw opengesloopt, bij veel dingen is 't gewoon eraan beginnen en dan zit 't heel logisch in elkaar. Het helpt natuurlijk wel dat een vriend van me een garagebedrijf is begonnen, dat betekent verwarmd sleutelen, een brug en wat hulp als het nodig isIk ben jaloers, heb 2 linkerhanden en zou ook graag eea gewoon eens controleren of nalopen.

En qua verbruik... ik doe met de 320d niet veel beter dan 1 op 16,5, en volgens mij is dat met een 330d ook nog wel bijna haalbaar?