Centrale deurvergrendeling werkt niet volledig

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beens1

Centrale deurvergrendeling werkt niet volledig

Bericht door Beens1 » 28 aug 2010, 20:55

Ik heb al even rondgekeken op het forum of ik iets kan vinden over het probleem wat zich voordoet bij mijn auto, maar kan er niet direct een topic over vinden.

Wanneer ik mijn auto op slot zet, wanneer het wat frisjes is buiten en de auto is dan ook koud (geen warme motor), gaat de passagierdeur voor niet mee op slot. Wanneer ik dan aan de rechterkant de auto op slot doe (het is koud en de auto is koud) dan werkt alles gewoon en gaat alles op slot. Wel gaat de sleutel in de slot soms heel moeilijk om, dat is niet altijd.

Wanneer de auto een warme motor heeft, gaat alles wel gelijk op slot als ik het van links doe.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Het betreft een BMW 316i sedan uit 1996, met handbediende centrale deurvergrendeling.
Ik hoor graag van jullie! :!

Fabian79

Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet volledig

Bericht door Fabian79 » 29 aug 2010, 10:01

Ik zou eerst eens in de deurdoorvoeren kijken naar kabelbreuken.

Verklaart natuurlijk niks met de warmte, maar wellicht is het toeval in geval van een kabelbreukje
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Beens1

Bericht door Beens1 » 29 aug 2010, 12:09

Ok, dat zou ook nog kunnen, natuurlijk.
Ik zal er eens naar kijken.

johnsdale

Bericht door johnsdale » 29 aug 2010, 15:19

Ik heb dat ook! Alleen bij mij heeft dit niks met de warmte van de motor te maken...
Heb je dit ook met los doen, dat alleen de bestuurders kant dan los gaat?

Beens1

Bericht door Beens1 » 29 aug 2010, 17:54

johnsdale schreef:Heb je dit ook met los doen, dat alleen de bestuurders kant dan los gaat?
Nee, de deuren gaan allemaal van het slot wanneer ik het opendoe. Alleen bij het op slot gaan weigert rechts soms.

Beens1

Bericht door Beens1 » 01 nov 2010, 11:34

Inmiddels gaat alleen de bestuurderskant (voor en achter) en de kofferbak van het slot. Rechts blijft gesloten. Wanneer ik de sleutel om wil draaien krijg ik deze soms niet om. (klemt) Kruipolie helpt niet. Het lijkt wel of het slot er los inzit.
Ik zal ook nog even naar de kabeldoorvoeren kijken aan de rechter zijde (nog geen tijd voor gehad), maar weet iemand wat dat klemmen van het slot kan zijn?

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 01 nov 2010, 16:53

Probleem ligt in 9 van de 10 keren aan de c.v. motor in je deur en niet aan een kabelbreuk..

Wat betreft het contactslot..
Door vuiligheid en het te dik worden van het oude vet wat er standaard ingesmeerd word gaan de slotpinnetjes vastzitten wat dus betekend dat het slot zelf moeilijk gaat doen..
Helaas met een beetje WD40 spuiten kom je er niet..
Het contactslot zal er even uit moeten en zal deze samen met remmenreiniger gereinigd moeten worden zodat alle oude dikke vet eruit is..Dan even met kogellager vet weer flink insmeren en kun je er weer jaren tegenaan..

Succes ermee
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”