Op dit moment ben ik het bezit van een E39, waar het linkerdisplay aangeeft: Inspection en Oilservice alsmede het klokje. Het linkerblokje geeft echter niet de kilometerstand aan. Ook niet als ik op het linkerstaafje duw. Er is geen sprake van pixelverlies. De kleurindicatoren zijn namelijk gewoon zichtbaar, maar er lijkt geen ruimte meer te zijn voor de km-stand.
Hoe kan ik de km-stand en dagteller weer tevoorschijn krijgen?
kilometerstand en dagteller verdwenen?
-
- Marcel RSD
Re: kilometerstand en dagteller verdwenen?
In het linker blokje staat alleen de serviceindicator balk en de tekst "Oilservice" of "Inspection". In de gote balk staat links de kilometerstand, in het midden de dagteller en rechts de temperatuur. Rechts is een blok voor je automaat.
Als je in het grote blok niets ziet, lijkt het erop dat de achtergrondverlichting in de kombi het niet meer doen. Je zult heel flauw de standen kunnen zien. Probeer maar eens in het donker.
Kombi loshalen en lampjes vervangen.
Als je in het grote blok niets ziet, lijkt het erop dat de achtergrondverlichting in de kombi het niet meer doen. Je zult heel flauw de standen kunnen zien. Probeer maar eens in het donker.
Kombi loshalen en lampjes vervangen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
-
Het is een handbak en ik kan de BC-meldingen wel goed lezen, dat is het vreemde.
Is het makkelijk om de lampjes te vervangen en dien ik ook stekkers te ontkoppelen?
Is het makkelijk om de lampjes te vervangen en dien ik ook stekkers te ontkoppelen?
-
Ik heb het euvel gevonden. Het zijn de OSRAM-SYLVANIA Bulb 12V - 1.5W with Beige Socket Base lampjes die achter in het dashboard zitten.
Weet iemand waar ik deze goedkoper kan krijgen dan bij de dealer? Zover ik weet levert Brezan of andere automaterialen-zaken deze lampjes niet en bij de dealer betaal je bijna 3.50 euro voor één exemplaar.
Weet iemand waar ik deze goedkoper kan krijgen dan bij de dealer? Zover ik weet levert Brezan of andere automaterialen-zaken deze lampjes niet en bij de dealer betaal je bijna 3.50 euro voor één exemplaar.
- Marcel RSD
Hoi Carlos.
Ik zou toch maar voor de dealer gaan. Je hebt er max 5 nodig, omdat het alleen de bovenste balk is waarcshijnlijk maar 2. En hoe vaak ga je deze kopen denk je ?
Hier is ie een stuk goedkoper:
http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Bu ... E6271.aspx
Alleen de verzendkosten ;(
Ik zou toch maar voor de dealer gaan. Je hebt er max 5 nodig, omdat het alleen de bovenste balk is waarcshijnlijk maar 2. En hoe vaak ga je deze kopen denk je ?
Hier is ie een stuk goedkoper:
http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Bu ... E6271.aspx
Alleen de verzendkosten ;(
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Zou je ook de dealer aanraden. Kan je uit ervaring vertellen dat goedkoop duurkoop kan zijn. Heb weleens tellerverlichting in mijn E36 vervangen (rotklus, airbagstuur) en kon na paar maanden zelfde (el-cheapo) lampje vervangen.
Toen alles (voor de zekerheid) maar vervangen met lampjes van de dealer, en ze doen het nu nog!! (Al jaartje of 8 weer..)
Gr. Alex
Toen alles (voor de zekerheid) maar vervangen met lampjes van de dealer, en ze doen het nu nog!! (Al jaartje of 8 weer..)

Gr. Alex