Toerental loopt op
Toerental loopt op
Hallo,
Sinds een week loop mijn auto steeds op naar 2000 toeren, soms al ik 50 rij en dan mijn gas los laat blijft hij doorrijden. Ook als de auto stationair loopt, loopt hij uit zich zelf op naar 2000 toeren, als ik dan even aan het gaspedaal zit loopt hij meestal weer normaal.
Ik heb de gasklep schoongemaakt met een doekje en ook de luchtmassameter. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het komt het meest voor als ik rond de 80 rijdt en dan mn gas los laat dan blijft hij hangen, als ik dan weer gas wil geven smoort hij even en loopt hij weer verder. Gister viel de auto uit en het duurde wel 10 min a een kwartier voordat de auto weer starte. help help
Gr Alex
Edit: Ik heb trouwens een automaat kom er net achter als ik de knop onder mijn gaspedaal indruk dat er een uitroepteken in mijn display komt iemand een idee?
Sinds een week loop mijn auto steeds op naar 2000 toeren, soms al ik 50 rij en dan mijn gas los laat blijft hij doorrijden. Ook als de auto stationair loopt, loopt hij uit zich zelf op naar 2000 toeren, als ik dan even aan het gaspedaal zit loopt hij meestal weer normaal.
Ik heb de gasklep schoongemaakt met een doekje en ook de luchtmassameter. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het komt het meest voor als ik rond de 80 rijdt en dan mn gas los laat dan blijft hij hangen, als ik dan weer gas wil geven smoort hij even en loopt hij weer verder. Gister viel de auto uit en het duurde wel 10 min a een kwartier voordat de auto weer starte. help help
Gr Alex
Edit: Ik heb trouwens een automaat kom er net achter als ik de knop onder mijn gaspedaal indruk dat er een uitroepteken in mijn display komt iemand een idee?
Re: Toerental loopt op
de knop onder je gaspedaal is de kick-down. deze zorgt ervoor dat je het maximale vermogen uit de motor haalt. maar dan hoeft er geen uitroepteken te gaan branden.
uitroepteken is denk ik van de "traction control" of net welke soort jij op je auto hebt? die zou alleen aan moeten gaan bij wielspin
uitroepteken is denk ik van de "traction control" of net welke soort jij op je auto hebt? die zou alleen aan moeten gaan bij wielspin
-- Houdoe wanne --
Klopt dat was het ook niet, er valt nu amper nog mee te rijden, als de motor warm is loopt hij nog steeds vanezlf op naar 2000 toeren, geef ik dan gas dan smoort hij hem heel ff en rijdt weer verder. Het is soms net of ik cruise control heb heel irritant. Niemand een idee?
misschien temperatuur sensor de kluts kwijt, of luchtmassameter defect?
probeer eens de stekker van de luchtmassameter(=LMM) af te halen, loopt hij dan beter?
(als de ECU geen signaal krijgt van de LMM gaat deze in een noodloop met vaste waarden voor het inspuiten, dus mocht het dan aan de LMM liggen zou hij in de noodloop beter moeten lopen)
probeer eens de stekker van de luchtmassameter(=LMM) af te halen, loopt hij dan beter?
(als de ECU geen signaal krijgt van de LMM gaat deze in een noodloop met vaste waarden voor het inspuiten, dus mocht het dan aan de LMM liggen zou hij in de noodloop beter moeten lopen)
-- Houdoe wanne --
Als ik de lmm meter los haal valt de auto uit, is dat juist goed of niet?verheeske316 schreef:misschien temperatuur sensor de kluts kwijt, of luchtmassameter defect?
slaat hij ook niet meer aan als je hem met de stekker los start?
-- Houdoe wanne --
ga ik nu even proberen.verheeske316 schreef:slaat hij ook niet meer aan als je hem met de stekker los start?
Als ik de stekker van de lmm haal, start de auto niet.
verheeske316 schreef:welk jaar en wa voor motor heb je
Jaar 1994 met een 1.6 M43 motor
ohja dan werkt dat trucje van mij niet srry
dan kun je hem t beste uit laten lezen, het kan van alles zijn
dan kun je hem t beste uit laten lezen, het kan van alles zijn
Laatst gewijzigd door Verheeske op 13 jul 2010, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Houdoe wanne --
oh haha geeft niks! enig idee wat het dan kan zijn?verheeske316 schreef:ohja dan werkt dat trucje van mij niet srry
als ik een paar keer heel licht gas geeft gaat hij zijn eigen leven leiden, en het hoort dan net of er ergens lucht word ingespoten.
Probleem gevonden kvs sensor kapot, is dit makkelijk zelf te vervangen?
Gr Alex
Gr Alex
Opgelost zit inmiddels een nieuw kvs sensor op.
Gr Alex
Gr Alex
Bij een dealer laten vervangen? Wat heeft het je gekost?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..