Donkere ramen, Iemand Tips of ervaring

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
ros

Donkere ramen, Iemand Tips of ervaring

Bericht door ros » 10 jul 2010, 18:51

Ik zit eraan te denken om mijn achterste ramen (vanaf achter de bestuurder naar achter) te verdonkeren heeft iemand hier ervaring mee?
Heb inmiddels wat E61 zien rijden waarbij dit af fabriek is gedaan en ik vindt het er mooi uitzien.
Daarnaast lijkt het me ook wel lekker voor de kids, zodat de zon niet vol in hun gezicht schijnt.

Heb al wat mogelijkheden gelezen en mij lijkt coaten wel de meest betrouwbare oplossing die het mooist blijft, maar hoor graag als er op het forum ervaringen zijn.

Mijn enige twijfel is nog het rijden in de nacht, heb je hier dan veel last van dat het extreem donker wordt?
Ik ben niet van plan om de bestuurders ramen te laten doen omdat ik hetzelf ook altijd prettig vind om te zien wie er in de auto zit.

Bedankt voor tips en eravringen

DJLeonardo

Re: Donkere ramen, Iemand Tips of ervaring

Bericht door DJLeonardo » 11 jul 2010, 00:05

Ik heb de ramen net laten doen. Het is Llumar folie en dat ziet er goed uit, en voelt, alsof het nog steeds glas is. Het is hard als je er tegen aan tikt en krast niet.
Ik heb op de voor-zijruiten 60% doorlaat en dat is wettelijk toegestaan (althans je wordt er niet voor bekeurd) achter zij en achterraam zijn 20% bij mij. Ik wilde eerst 35% doen maar dat had zo weinig effect dat ik dat toch maar niet heb gedaan. De 60% van de voorszijruiten zet eigenlijk geen zoden aan de dijk maar het is beter dan niks, het scheelt wel. Het kijkt vooral rustiger.
Ik heb net nog voor het eerst 's nachts gereden en ik merk weinig verschil hoor. Je kan alles perfect zien en van mij had het achteraam nog wel wat donkerder gemogen voor achteropkomend verkeer.
Je kan wel een idee krijgen van hoe het wordt als je 's nachts je spiegel omhoog klapt bij fel licht. Dan zie je nauwelijks nog iets. Nou, zo ver gaat een 20% lang niet.
Als je nu aan de buitenkant bij mij kijkt zie je bijnwww.imaa niet wie er op de achterbank zit maar als je op de achterbank zit is het effect naar buiten erg minimaal hoor. Het helpt wel de zon weg te houden (daar deed ik het voor) maar je went heel snel aan het mindere licht. Net als een zonnebril op zetten. Alleen is het effect van een zonnebril nog wat groter.

Even wat geprobeerd met de Polarisatie filter:
Afbeelding
Afbeelding
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Donkere ramen, Iemand Tips of ervaring

Bericht door bjornc » 11 jul 2010, 07:23

Groene folie?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”