De Chinezen krijgen een verlengde BMW 3-serie

Nieuwe modellen, dealer nieuws, aanbiedingen etc...
BMW Nieuws

De Chinezen krijgen een verlengde BMW 3-serie

Bericht door BMW Nieuws » 10 jun 2010, 14:21

Afbeelding
Z’n concurrent, de Audi A4, werd voor de Chinese markt al eerder 6 cm verlengd. BMW volgt en heeft nu ook plannen om speciaal voor Chinezen een verlengde versie van de 3-serie op de markt te brengen.

Dit lezen we op de website van het Britse Autocar. BMW’s Chinese partner Brilliance bouwt een nieuwe fabriek in de plaats Shengyang. Deze moet in 2012 gereed zijn en heeft een productiecapaciteit van 100.000 units per jaar. Naast o.a. de BMW X1 zal in deze fabriek ook de verlengde 3-serie worden geproduceerd. BMW hoopt rond 2012 jaarlijks 120.000 auto’s in China te verkopen.

Verlengde modellen doen het traditiegetrouw opvallend goed in China. Denk bijvoorbeeld aan de verlengde Audi A6, BMW 5- en 7-serie die speciaal voor China in het leven zijn geroepen. De extra lengte komt vooral de beenruimte van de achterpassagiers ten goede. Als je in China ook maar een klein beetje succesvol bent, dan rijd je niet zelf, maar laat je je rijden door een chauffeur.

Bron: Autoblog.nl

DJLeonardo

Re: De Chinezen krijgen een verlengde BMW 3-serie

Bericht door DJLeonardo » 10 jun 2010, 14:35

Ik begrijp de overweging niet zo goed. Voor de mensen die zich laten rijden hebben we toch de 7 serie? (of de 5 serie desnoods)

Aan de andere kant zou ik zons willen dat mijn e46 een cm of 2 extra beenruimte had achterin..... :roll:
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Richel88

Bericht door Richel88 » 10 jun 2010, 14:50

Komen die chinezen uberhaubt met de voeten aan de vloer? Ik dacht dat van iedereen hun juist het minst te klagen hadden over beenruimte :P
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 10 jun 2010, 14:56

DJLeonardo schreef:Ik begrijp de overweging niet zo goed. Voor de mensen die zich laten rijden hebben we toch de 7 serie? (of de 5 serie desnoods)
Ja, vanuit Nederlands standpunt is dat zo, maar hier is een chauffeur ook duurder als de wagen.

Echter, geef een Chinees met een rijbewijs 50 euro per maand en je hebt een chauffeur. Op het moment dat jij een 3-serie kan betalen, is die 50 euro per maand voor een chauffeur ook geen issue meer. Het wordt dus al heel snel interessant om je te laten rijden. Ze hebben in China zelfs verlengde Passats (die worden in Europa overigens als Skoda Suberb verkocht)

In Nederland zal je wel wat meer neer moeten tellen voor een chauffeur, dat wordt schijnbaar pas interessant als je een 7-serie kan betalen ;) Een beetje chauffeur zal in NL per jaar al meer kosten dan de aanschaf van een 3er... ;)

davebv
Contacteer:

Bericht door davebv » 11 jun 2010, 13:06

met mijn lengte van 1.98 zit ik best aardig achterin een 5 serie

In een drie serie inderdaad iets minder, moet je tenslotte ook gewoon zelf rijden ;)

Maar ik heb zelden in mijn leven een aziatisch persoon gezien van dergelijke lengtes :?
Afbeelding

Mail voor meer informatie of kijk op http://www.paservice.nl

Ook voor (winter)banden

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 jun 2010, 13:25

Ik moet dan altijd denken aan Yao Ming :+ Maar ik zou er geen speciale auto voor bouwen ;)

MaikelK

Bericht door MaikelK » 26 jun 2010, 08:59

Ik gaan nu zondag weer naar China, maar ben der paar weken terug ook voor men werk geweest! En de verlengde Passats die daar als taxi rondrijden, nou met mijn 1.99 zit ik daar perfect!

Daar rijden meer nieuwere dikkere auto's als dat ik hier in 2 weken heb geteld, op een parkeerplaats stonden daar 3x X6, er rijdt onbeperkt 5 en 7 series L edities. Onbeperkt Audi A6L.....

Met deze ontwikkeling komt BMW daar met de 3 series L goed op de markt denk ik!
  Afbeelding BMW E46 320i Executive 1998
Afbeelding BMW E30 320i M-Technic 1989

Verheeske

Bericht door Verheeske » 09 jul 2010, 10:41

davebv schreef:met mijn lengte van 1.98 zit ik best aardig achterin een 5 serie

In een drie serie inderdaad iets minder, moet je tenslotte ook gewoon zelf rijden ;)

Maar ik heb zelden in mijn leven een aziatisch persoon gezien van dergelijke lengtes :?
ik + vrienden zijn allemaal rond >1,80 en een paar >1,90 en dan heb je niks aan de 3 series die wij rijden. (Helemaal het instappen bij de coupe van een kameraad van me)

Lijkt me wel grappig om zo'n verlengde 3er naar NL te halen
-- Houdoe wanne --

Plaats reactie

Terug naar “BMW Nieuws”